  • 21. Data: 2016-10-23 11:30:03
    Temat: Re: Miernik stołowy
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Prawie każdy multimetr przenośny ma porównywalna wielkość wyświetlacza
    > do stacjonarnego. Prawde mówiąc niektóre mają większe. Miernik
    > stacjonarny co najwyżej może mieć szerszy wyświetlacz, ale zakładam że
    > nie potrzebujesz 10 miejsc znaczących więc to pewno nie jest argument.
    > "Tańsze" stacjonarne mają zwykłe LCD więc jakość nie jest argumentem.

    > To kupuj Sanwa. Ma dobre opinie. Pamiętaj jednak że multimetry o takiej
    > precyzji musza być kalibrowane po jakimś czasie. Z ceną kalibracji
    > różnie, ale bywa że opłaca się kupić go jeszcze raz...

    No i wybiłeś mi z głowy chęć kupna miernika stacjonarnego :-(
    Będę musiał zrobić sobie inny prezent na urodziny ;-)
    W każdym razie dzięki :-)

    P.P.

  • 22. Data: 2016-10-23 11:48:26
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-10-21 o 21:18, Paweł Pawłowicz pisze:
    > Czołem,
    > Zastanawiam się nad kupnem miernika stołowego. I nie mogę znaleźć nic
    > sensownego, albo ceny z kosmosu, albo parametry "takie sobie". Jakieś
    > dobre rady? :-)

    Po mojemu miernik stołowy średnio nadaje się do amatorskiej elektroniki
    czy serwisu. Główne zalety to zwykle spora liczba próbek na sekundę,
    spora liczba cyfr po przecinku, czasem dobra hercmiarka, stado
    przystawek i najważniejsze - interfejs do PCta. To się nadaje do
    laboratorium a nie do amatorki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2016-10-23 12:06:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-23 11:30, Paweł Pawłowicz wrote:
    > No i wybiłeś mi z głowy chęć kupna miernika stacjonarnego :-(

    Pozwól że wybije Ci nastepny. Po co w ogóle potrzebujesz taką precyzje
    jak 0.5 promila?

  • 24. Data: 2016-10-23 15:08:11
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Pozwól że wybije Ci nastepny. Po co w ogóle potrzebujesz taką precyzje
    > jak 0.5 promila?

    Precyzję czy dokładność? A może rozdzielczość ;-)
    Dokładności, oczywiście, nie potrzebuję. Ale rozdzielczość przydaje się.

    P.P.

  • 25. Data: 2016-10-23 15:25:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-23 15:08, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Precyzję czy dokładność? A może rozdzielczość ;-)
    > Dokładności, oczywiście, nie potrzebuję. Ale rozdzielczość przydaje się.

    Skoro tak to zainteresuj się np. Uni-T UT61E skoro rozdzielczość ma
    znaczenie a precyzja pomiaru niekoniecznie.

  • 26. Data: 2016-10-23 15:41:58
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Skoro tak to zainteresuj się np. Uni-T UT61E skoro rozdzielczość ma
    > znaczenie a precyzja pomiaru niekoniecznie.

    Mam już jeden miernik tej firmy. Wystarczy.

    P.P.

  • 27. Data: 2016-10-23 16:29:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    > Skoro tak to zainteresuj się np. Uni-T UT61E skoro rozdzielczość ma
    > znaczenie a precyzja pomiaru niekoniecznie.

    A tak nawiasem mówiąc, precyzja ma znaczenie. Bez precyzji rozdzielczość
    nie ma sensu. Nie zależy mi natomiast na dokładności.

    P.P.

  • 28. Data: 2016-10-23 16:51:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-23 o 16:29, Paweł Pawłowicz pisze:

    > A tak nawiasem mówiąc, precyzja ma znaczenie. Bez precyzji rozdzielczość
    > nie ma sensu. Nie zależy mi natomiast na dokładności.
    >
    > P.P.

    Precyzja, dokładność, rozdzielczość...
    Rozdzielczość to wiem. Ilość cyfr.
    Czyli miernik 8888 ma mniejszą rozdzielczość niż 88888?
    A czym się różni dokładność od precyzji? To nie to samo? Czyli na ile
    zgodne jest z rzeczywistością to co pokaże wyświetlacz?

    Robert

  • 29. Data: 2016-10-23 16:53:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-23 16:29, Paweł Pawłowicz wrote:
    > A tak nawiasem mówiąc, precyzja ma znaczenie. Bez precyzji rozdzielczość
    > nie ma sensu.

    Owszem ma sens posiadania rodzielczości. Przy oglądaniu trendów może być
    istotne. Uni-T wbrew mitom ma dokładnie taki sam scalak jak inne
    mierniki o tej rodzielczości.

  • 30. Data: 2016-10-23 18:47:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-10-22 o 21:50, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 2016-10-22 o 19:07, Sebastian Biały pisze:
    > [...]
    >
    > Przecież moje pytanie dotyczyło właśnie tego problemu! Oczywiście, że
    > nie ma sensu kupować multimetru stołowego za trzykrotną cenę przenośnego
    > o tych samych parametrach. Miałem nadzieję, że ktoś podpowie jakieś
    Jesteś pewien że te same parametry? popatrz na to
    http://www.ebay.it/itm/Solartron-Schlumberger-7150-P
    LUS-DIGITAL-MULTIMETER-CON-CUSTODIA-IN-PELLE/3713698
    04491

    do niedawna jeszcze na alledrogo mozna je było kupić za 500zł
    i gwarantuję ci że to jest dobrze wydane 5 stówek.

    --
    Pozdr

    Janusz_K