  • 11. Data: 2016-10-22 21:02:36
    Temat: Re: Miernik stołowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Szumek napisał:

    > ja znam niepodważalną zaletę sieciowego miernika
    > zazwyczaj jak chcę coś zmierzyć to bateria jest
    > już wyczerpana a w takim nigdy się nie skonczy :-)

    Wymieniałem niedawno baterię w mierniku. Spojrzałem
    na datę na starej -- miała przeszło dziesięć lat.
    Przerwy w zasilaniu sieci energetycznej w tym czasie
    jakieś sobie przypominam, chociaż wiele ich nie było.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2016-10-22 21:09:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Wymieniałem niedawno baterię w mierniku. Spojrzałem
    > na datę na starej -- miała przeszło dziesięć lat.
    > Przerwy w zasilaniu sieci energetycznej w tym czasie
    > jakieś sobie przypominam, chociaż wiele ich nie było.

    Mam Metex-a 3610, kupiony w zamierzchłych czasach w Składnicy
    Harcerskiej. Ma 25 lat, baterię wymieniałem <4 razy.

    Robert

  • 13. Data: 2016-10-22 21:15:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Mam Metex-a 3610, kupiony w zamierzchłych czasach w Składnicy
    > Harcerskiej. Ma 25 lat, baterię wymieniałem <4 razy.

    Może bardziej intensywnie eksploatowany niż ten mój.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2016-10-22 21:50:14
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    [...]
    > Pytanie brzmi: "po co chcesz stacjonarny zamiast za te same pieniądze
    > lepszy multimetr przenośny". Takie pytanie "po co" jest jak najbardziej
    > sensowne.

    Przecież moje pytanie dotyczyło właśnie tego problemu! Oczywiście, że
    nie ma sensu kupować multimetru stołowego za trzykrotną cenę przenośnego
    o tych samych parametrach. Miałem nadzieję, że ktoś podpowie jakieś
    sensowne rozwiązanie zamiast kierować dyskusję na jałowe tory.

    P.P.

  • 15. Data: 2016-10-22 22:01:28
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-22 o 01:48, Mario pisze:

    > No to podaj jakie maja być parametry i dlaczego ma być stołowy.

    Głównie dla czytelnego, dużego i świecącego wyświetlacza, na przykład
    VFA. A parametry? Jak wspomnianej Sanwy 5000a satysfakcjonowałyby mnie.

    P.P.

  • 16. Data: 2016-10-22 22:08:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-22 o 22:01, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Głównie dla czytelnego, dużego i świecącego wyświetlacza, na przykład
    > VFA. A parametry? Jak wspomnianej Sanwy 5000a satysfakcjonowałyby mnie.
    >
    > P.P.

    PS. VFD, oczywiście :-)

  • 17. Data: 2016-10-22 22:16:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-10-22 22:01, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Głównie dla czytelnego, dużego i świecącego wyświetlacza

    Prawie każdy multimetr przenośny ma porównywalna wielkość wyświetlacza
    do stacjonarnego. Prawde mówiąc niektóre mają większe. Miernik
    stacjonarny co najwyżej może mieć szerszy wyświetlacz, ale zakładam że
    nie potrzebujesz 10 miejsc znaczących więc to pewno nie jest argument.
    "Tańsze" stacjonarne mają zwykłe LCD więc jakość nie jest argumentem.

    > A parametry? Jak wspomnianej Sanwy 5000a satysfakcjonowałyby mnie.

    To kupuj Sanwa. Ma dobre opinie. Pamiętaj jednak że multimetry o takiej
    precyzji musza być kalibrowane po jakimś czasie. Z ceną kalibracji
    różnie, ale bywa że opłaca się kupić go jeszcze raz...

  • 18. Data: 2016-10-23 01:17:44
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 22.10.2016 o 20:57, Szumek pisze:
    > ja znam niepodważalną zaletę sieciowego miernika
    > zazwyczaj jak chcę coś zmierzyć to bateria jest już wyczerpana a w takim
    > nigdy się nie skonczy :-)

    Nowoczesne mierniki bardzo dobrze zarządzają energią i bateria wystarcza
    na długo. Mam ze trzy akumulatory LiIon 9V, 500mAh z Conrada.
    Wystarczają na bardzo długo. No i zawsze mogą wyciągnąć z innego
    miernika jak w danym padnie. Znacznie częściej zdarza mi się, ze myszka
    mi nie działa z powodu rozładowania baterii.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 19. Data: 2016-10-23 01:21:50
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 22.10.2016 o 22:01, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Głównie dla czytelnego, dużego i świecącego wyświetlacza, na przykład
    > VFA. A parametry? Jak wspomnianej Sanwy 5000a satysfakcjonowałyby mnie.

    Wydawać 4 klocki żeby mi cyferki świeciły. Mam Brymen BM869, moim
    zdaniem ma wystarczająco duże cyfry, a zajmuje znacznie mniej miejsca
    niż stacjonarny miernik. No i przydaje się w terenie. IMHO jest trochę
    lepszy niż Sanwa 5000.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2016-10-23 11:27:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-10-23 o 01:21, Mario pisze:

    > Wydawać 4 klocki żeby mi cyferki świeciły.[...]

    Przecież właśnie o tym piszę!

    P.P.