  • 31. Data: 2018-02-01 16:57:54
    Temat: Mikrofon kierunkowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Taki sie nie bedzie nadawal, cena przystepna
    https://www.spyshop.pl/mikrofon-laserowy-spectra-las
    er-m-podsluch-przez-szyby-i-sciany-458.html

  • 32. Data: 2018-02-01 21:46:50
    Temat: Re: Mikrofon kierunkowy
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Taki sie nie bedzie nadawal, cena przystepna
    https://www.spyshop.pl/mikrofon-laserowy-spectra-las
    er-m-podsluch-przez-szyby-i-sciany-458.html

    O, jak dobrze: przecenili, poprzednia cena jest przekreślona.
    Ale mały problem: dostawa to 8 zł.
    Nie ma ktoś kuponu na tańszą dostawę? Teraz nie bardzo się opłaca.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 33. Data: 2018-02-01 23:06:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szukasz dziury w calym.

  • 34. Data: 2018-02-02 11:56:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Nie, ponad wszelką wątpliwość był to rok 1879 lub 1980.

    Ok, google znalazlo prawdowpodobne zrodlo
    "An Unusual Kind of Gas Laser that Puts Out Pulses in the UV". C. L.
    Stong, Scientific American, June 1974, pp. 122-127. "

    >Tyle że u nas nie było castoramy.

    Teraz jest, a nie znajdziesz tam ani rury kwarcowej, ani palnika do
    szkla, ani pompy prozniowej, ani nawet kawalka tekstolitu, zeby sobie
    elementy zasilacza WN zmontowac.

    >Będą drukować Kenów i lalki Barbie na podstawie gotowych plików
    >ściągniętych z linków podanych na fejsbuku.

    Ale niektorzy sie moze zainteresuja jak wydrukowac cos innego.

    P.S. pomijajac sterownik i silniki Mindstorm - jaki zestaw trzeba
    kupic, zeby miec inne klocki konstrukcyjne

    https://www.youtube.com/watch?v=dreTvumjNyw

    J.

  • 35. Data: 2018-02-02 13:27:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > (...)
    > Też w okolicy roku 1980 pojawił się w miesięczniku "Delta" opis domowej
    > konstrukcji lasera ultrafioletowego na azocie. Do tego nie potrzeba
    > było żadnej rury, nawet wodociągowej, (...)

    Mam wrażenie, że wtedy jednak łatwiej było coś kupić.
    Sam kupowałem różne odczynniki chemiczne, w tym dużą butlę (może ze 2
    litry) stężonego H2SO4. Szło się do byle drogerii i można było kupić czy
    to siarkę, czy saletrę potasową. Do tego trochę pyłu z węgla drzewnego i
    już była zabawa ;)
    A jak przypadkiem nie było w drogerii, to w byle sklepie GS-u szukało
    się odpowiednich nawozów. Tyle, że np. siarka była w workach 50 kg.

    Problemem było kupić przyzwoity miernik. Łatwiej było kupić jakąś wersję
    Lavo lub doskonałej jakości (o ile trafiło się na dobry egzemplarz)
    rosyjskie z lustrem, nie pamiętam modelu. Tyle, że "rusek" miał małe
    zakresy pomiarowe.
    Były jeszcze Bomisy, były CSH.
    Dobry Bomis był w Krakowie, dobra drogeria w Sandomierzu.
    W Rzeszowie był sklep do zaopatrzenia szkół. Można było (jako zwykły
    "cywil") kupić praktycznie pełnie wyposażenie pracowni i fizycznej, i
    chemicznej.

    Dziś, aby zrobić coś z książek "między zabawą a fizyką" czy "między
    zabawą a chemią", to na zakupy trzeba by pojechać chyba do tzw. krajów
    trzeciego świata.
    A w drogeriach to już chyba żadnego artykułu drogeryjnego się nie kupi,
    może czasem szare mydło.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 36. Data: 2018-02-02 13:34:52
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2018-02-02 o 13:27, Adam pisze:
    > były CSH.
    Do dziś używam METEX-a 3610. :-)

    Robert

  • 37. Data: 2018-02-02 14:25:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Mam wrażenie, że wtedy jednak łatwiej było coś kupić.

    W pewnym sensie. Szlo sie do Bomisu - co bylo, to bylo , i kupic sie
    dalo.
    Ustroj sie zmienil - i identycznie - co jest, to jest, a czego nie ma,
    to sie nie oplaca i nikt nas nie zmusi :-)

    Ale to znow problem calego swiata - naprodukowali tyle tych scalakow,
    ze kupic nie ma gdzie.
    Amatorow zaspokajaly darmowe sample ... ale potem Elfa/RS za drogie

> [...]
    >litry) stężonego H2SO4. Szło się do byle drogerii i można było kupić
    >czy to siarkę, czy saletrę potasową. Do tego trochę pyłu z węgla

    Kwasy we wroclawiu to byly w jednym sklepie, wtedy na zadupiu.
    No ale byly - dzis juz nie ma.
    Saletry ... jakos tak nie kojarze takiej "drogerii".

    >A jak przypadkiem nie było w drogerii, to w byle sklepie GS-u szukało
    >się odpowiednich nawozów. Tyle, że np. siarka była w workach 50 kg.

    No to dzis przybylo sklepow ogrodniczych, nie trzeba na wies jechac i
    wracac autobusem z workiem :-)

> [...]
    >wersję Lavo lub doskonałej jakości (o ile trafiło się na dobry
    >egzemplarz) rosyjskie z lustrem, nie pamiętam modelu. Tyle, że

    Byly jeszcze UM ... ale drogie.

> [...]
    >W Rzeszowie był sklep do zaopatrzenia szkół. Można było (jako zwykły
    >"cywil") kupić praktycznie pełnie wyposażenie pracowni i fizycznej, i

    Mozna bylo, ale znow - cena.

    J.

  • 38. Data: 2018-02-02 15:56:08
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.02.2018 o 14:25, J.F. pisze:
    [...]
    > Kwasy we wroclawiu to byly w jednym sklepie, wtedy na zadupiu.

    Na jakim zadupiu?! W samym centrum miasta, na Rynku w sklepie, w którym
    dziś jest Empik. Potem przenieśli na Buforową, to rzeczywiście zadupie :-)

    > No ale byly - dzis juz nie ma.
    > Saletry ... jakos tak nie kojarze takiej "drogerii".

    Praktycznie w każdym "sklepie chemicznym", jak się wtedy mówiło.

    > No to dzis przybylo sklepow ogrodniczych, nie trzeba na wies jechac i
    > wracac autobusem z workiem :-)

    > Byly jeszcze UM ... ale drogie.

    > Mozna bylo, ale znow - cena.

    Nie było tak źle, sam trochę kupowałem :-)

    P.P.

  • 39. Data: 2018-02-02 17:09:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Do dziś używam METEX-a 3610. :-)

    To Twój Metex ma u mnie kolegę: 3860D.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 40. Data: 2018-02-02 17:35:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Na jakim zadupiu?! W samym centrum miasta, na Rynku w sklepie, w
    >którym dziś jest Empik. Potem przenieśli na Buforową, to rzeczywiście
    >zadupie :-)

    To ja juz pamietam tylko to drugie, a to ciagle gleboka komuna.

    Ustroj sie zmienil, kwasy znikaly z polek, a pojawily sie inne "wyroby
    chemiczne" - wykladziny dywanowe, rury plastikowe :-)

    >Praktycznie w każdym "sklepie chemicznym", jak się wtedy mówiło.

    To ja albo za mlody jestem, albo tego nie eksponowano :-)

    >Nie było tak źle, sam trochę kupowałem :-)

    Do dzis uzywam kabelkow z bananami i przelotowymi wtyczkami.
    Ale inne zabawki IMO drogie byly.

    Jakbym tak chcial pompe prozniowa, generator v.d.Graffa, maszyne
    elektrostatyczna, czy chocby laser He-Ne ...

    J.