  • 21. Data: 2018-06-20 13:58:18
    Temat: Re: Miotacz ognia Muska
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    news:8b746cef-bdba-4f52-b7ee-cf05a96346f3@googlegrou
    ps.com...
    > Tesla jest w nieciekawej sytuacji bo pierwsi klienci to z reguly
    > celebryci, na razie mieli farta: koreanski aktor, drugorzedny rezyser ale
    > jakby trafilo np na di Caprio to inwestorom mogloby sie nie spodobac ...
    > boski Leo usmazony na skwarek to nawet Muskowi sie nie upiecze :-)

    Zainteresuj się ile tradycyjnych samochodów płonie w pożarach.
    Nie bardzo rozumiem tą fascynację jedną spaloną Teslą...
    https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statisti
    cs-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicle
    -fire-trends-and-patterns

  • 22. Data: 2018-06-20 14:04:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    s/2016_Model_S_Emergency_Response_Guide_de.pdf

    > A do innych samochodow jest ?
    > I strazacy zaczynaja akcje od odszukania instrukcji ?
    >
    > Fakt, ze to jest na tyle nowe i nietypowe, ze powinna taka instrukcja byc
    > ... ale jakze to - zaczynac marketing od informowania co robic w razie
    > zapalenia ? :-)

    Widzisz, Przemek robi jakąś nagonkę tu na Teslę...
    Ciekawe jakie sa jego motywacje... short seller na giełdzie papierów?
    Bo ciężko sobie wyjaśnić jego fascynacje jedną spaloną Teslą gdy
    w między czasie prawie 300 tysięcy benzynowych samochodów spala
    się rocznie w USA powodując tym około 480 śmiertelnych oparzeń:

  • 23. Data: 2018-06-20 14:16:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Widzisz, Przemek robi jakąś nagonkę tu na Teslę...
    >Ciekawe jakie sa jego motywacje... short seller na giełdzie papierów?

    Ale jak widac - inne marki dorobily sie instrukcji.
    Ciekawe kto to czyta - bo tu gasic trzeba, a nie czytac :-)

> [...]
    >https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statist
    ics-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicl

    ile tych samochodow macie ? chyba nie wiecej niz 300 mln ... wiec
    wydaje mi sie, ze duzo plonie, bardzo duzo.
    Podpalenia ? Trawy za mało ?

    "Sytuacja w Paryzu wrocila do normy, teraz plonie tylko kilka
    samochodow kazdej nocy".

    Tak czy inaczej - nieprzyjemna sytuacja, gdy siedzisz w takim
    elekryku, on bucha plomieniami, a im bardziej go strazacy polewaja,
    tym bardziej bucha ...

    J.

  • 24. Data: 2018-06-20 14:23:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    le-fire-trends-and-patterns

    > ile tych samochodow macie ? chyba nie wiecej niz 300 mln ... wiec wydaje

    Nie wiem, trzeba przeczytać ten artykuł bo tam dalej coś o tym piszą.
    Ile samochodów płonie rocznie w Polsce? Masz jakieś statystyki?

    Podobnie zdziwiłem się, gdy przeczytałem ile osób ginie w USA
    rocznie na ulicach w wypadkach samochodowych: ok 30 tysięcy!
    Wydawało mi się (błędnie) że to trochę bezpieczniejszy środek
    transportu niż np. pociąg czy samolot, tymczasem nie bardzo...

> [...]
    > bucha plomieniami, a im bardziej go strazacy polewaja, tym bardziej bucha

    Nieprzyjemna sytuacja - zgoda.
    Równie nieprzyjemna sytuacja gdy auto Ci się zapala od jakiejś
    iskry ESD czy od papierosa w czasie tankowania i w ułamku sekundy
    auto staje w płomieniach z Twoją rodziną w środku, bo chyba nie
    wysiadacie w czasie tankowania?

    Dla mnie tylko ciekawe jest że tyle emocji w prasie/mediach
    wywołuje akurat pożar Tesli... Jakoś o pożarach Polonezów,
    Mercedesów, Peugeotów nie czytam od dawna, a palą się
    w ilościach znacznie większych niż Tesle - nie jest to ciekawe?

  • 25. Data: 2018-06-20 14:35:46
    Od: p...@g...com

    --Ciekawe jakie sa jego motywacje... short seller na giełdzie papierów?

    tak to ja trzese gielda w PL, z tych 10-ciu chetnych 6-ciu juz zrezygnowalo bo
    czytuja pms :-)

    --Bo ciężko sobie wyjaśnić jego fascynacje jedną spaloną Teslą gdy w między czasie
    prawie 300 tysięcy benzynowych samochodów spala się rocznie w USA powodując tym około
    480 śmiertelnych oparzeń:

    ale kojarzysz ze na Tesle potrzeba wg producenta 12 000 litrow wody ew. 2 ciezarowki
    piasku ?

  • 26. Data: 2018-06-20 14:53:27
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 14:04, Pszemol pisze:
> [...]
    > https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statisti
    cs-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicle

    Tylko że aut w USA jest 320 mln, a elektrycznych 300 tys. No i z
    pewnością nie o wszystkich pożarach elektryków piszą w gazetach.
    Ten raport nie wyróżnia płonących samochodów spalinowych i elektrycznych.
    I kolejna sprawa - jeśli zapalą się baterie w elektryku - nie ma jak
    tego ugasić. Spalinowe samochody strażacy gaszą.
    T.

  • 27. Data: 2018-06-20 16:20:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Nie wiem, trzeba przeczytać ten artykuł bo tam dalej coś o tym piszą.
    >Ile samochodów płonie rocznie w Polsce? Masz jakieś statystyki?

    jeden na tysiac rocznie, to wydaje mi sie, ze powinienem zobaczyc
    jakis co roku.
    Chyba, ze on za rogiem, a ja smacznie spie.
    Albo on w podziemnym garazu.

    http://www.straz.gov.pl/panstwowa_straz_pozarna/2017

    504. Drogowe - samochody osobowe, przyczepy samochodów osobowych
    7904 pozary

    503. Drogowe - samochody ciężarowe, maszyny drogowe, cysterny,
    przyczepy do samochodów ciężarowych
    1087

    W sumie - nie tak znow malo.

> [...]
    >Wydawało mi się (błędnie) że to trochę bezpieczniejszy środek
    >transportu niż np. pociąg czy samolot, tymczasem nie bardzo...

    To nie wiem na jakiej podstawie Ci sie wydawalo, wszak od lat
    statystycy mowia, ze tak jest.
    Katastrofa samolotu jest medialna ... ale rzadka.
    A tysiace lataja i nic.

    Natomiast ... szansa smierci w wypadku w USA wychodzi jakas podobna
    jak w Polsce, musicie tam zdrowo piracic.
    Gdzie te filmy "amerykanskie drogi" ? :-)

> [...]
    >iskry ESD czy od papierosa w czasie tankowania i w ułamku sekundy
    >auto staje w płomieniach z Twoją rodziną w środku, bo chyba nie

    Ale takie rzeczy to tylko w USA i w Rosji - ale w Rosji to od
    przyswiecania zapalniczka :)

> [...]
    >Mercedesów, Peugeotów nie czytam od dawna, a palą się
    >w ilościach znacznie większych niż Tesle - nie jest to ciekawe?

    A moze wlasnie sie nie pala ?

    Albo tak jak niedawno cytowalem - BMW podjechalo na stacje zatankowac
    gaz,
    w czasie tankowania wlasciciel sobie przypomnial, ze wymontowal
    zbiornik, wiec zatankowal benzyne i pojechali.
    Kto wie, jak daleko by zajechali, gdyby pasazerowi nie zachcialo sie
    papierosa :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-06-21 02:34:46
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 13:58, Pszemol pisze:
> [...]
    > https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statisti
    cs-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicle

    Skoro ją pokazują a tych tradycyjnych nie to musi coś być.

  • 29. Data: 2018-06-21 02:36:42
    Od: kk <k...@o...pl>

> [...]
    > https://www.nfpa.org/News-and-Research/Fire-statisti
    cs-and-reports/Fire-statistics/Vehicle-fires/Vehicle

    Jaki % użytkowników ma Teslę ?

  • 30. Data: 2018-06-21 02:37:52
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-06-20 o 14:23, Pszemol pisze:

> [...]
    > Wydawało mi się (błędnie) że to trochę bezpieczniejszy środek
    > transportu niż np. pociąg czy samolot, tymczasem nie bardzo...

    W drodze na lotnisko ?