  • 11. Data: 2018-01-12 17:04:35
    Temat: Re: Mitsubishi i-MiEV i Cross Eclipse
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 12:59:14 +0100, Myjk

    > Oddałem auto. Szkoda, bo jazda mi się podobała pomimo ograniczeń.

    Aha, zapomniałem nadmienić że jak auto jest podłączone do gniazdka, to
    można sobie załączyć bezpardonowo grzanie/klimatyzację w kabinie i nie
    pożera wtedy baterii. Z tym że kluczyk musi być w stacyjce i nie można tego
    zrobić zdalnie w tym modelu (po lifcie już można z pilota zaprogramować
    załączenie i wyłączenie o danej godzinie/czasie). Naturalnie jak nie jest
    podpięte do kabla też można grzać/chłodzić/wentylować.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 12. Data: 2018-01-12 18:07:47
    Od: Bolko <s...@g...com>

    http://allegro.pl/mitsubishi-i-miev-elektryczny-i711
    8534503.html#thumb/8

    50 tys. za pięcioletnie auto a właściwie autko.
    Warto?

  • 13. Data: 2018-01-12 18:50:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 09:07:47 -0800 (PST), Bolko

    > 50 tys. za pięcioletnie auto a właściwie autko.
    > Warto?

    Ceny masakra, aż ciekaw jestem ile zaśpiewają za tego testowanego trupka.

    https://www.mobile.de/pl/samochod/mitsubishi-inne/vh
    c:car,ms1:17700_1_,ful:electricity,vcg:

    Za niewiele więcej 50 można 5/6-letniego leafa kupić
    https://www.mobile.de/pl/samochod/nissan-leaf/vhc:ca
    r,ms1:18700_53_,frx:2012,ful:electricity

    Który jest znacznie bardziej cywilizowany.
    Swoją droga po tym mievvie nawet ten stary Leaf przestał mnie straszyć LOL

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 14. Data: 2018-01-12 19:13:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jan 2018 18:50:47 +0100, Myjk

    > Za niewiele więcej 50 można 5/6-letniego leafa kupić
    > https://www.mobile.de/pl/samochod/nissan-leaf/vhc:ca
    r,ms1:18700_53_,frx:2012,ful:electricity

    Nie wiem czemu wcześniej mi nie pokazuwało miewa w Mitsu...
    Teraz wyszukało:

    https://www.mobile.de/pl/samochod/mitsubishi-electri
    c-vehicle-%28i-miev%29/vhc:car,ms1:17700_25_,vcg:

    Zastanawiające jest, że stare modele są takie drogie. No bo praktycznie
    nowy, nawet nie roczny, kosztuje 95, a 6-letni 50. :/ Jakby rynek tak nie
    działa, że się patrzy na cenę zakupu nowego... Może te nowsze mają gorsze
    aku? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 15. Data: 2018-01-12 20:12:41
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Liściasty poddał pomysł regeneracji akumulatorów.
    na razie, mamy totalną dezinformacje. nikt nie chwali się jakie jest
    napięcie na akumulatorach, jaką mają sprawność (sory, gdzieś czytałem w
    reklamie że 90%, czyli technologia pozaziemska) jak są ładowane i z jaką
    sprawnością przebiega ładowanie. (również reklamy mówią o 90%, a drogie,
    superanckie zasilacze do PC mają sprawność 85%)
    gdybyś znał te parametry, mógłbyś założyć że kupisz zwykłe akumulatory
    kwasowe. (mogą być żelowe, mogą byc głębokiego rozładowania) Takie
    akumulatory są o wiele wiele tańsze. wadą jest rozmiar i waga. Dałoby
    się wykonac obliczenia ile ich potrzeba, czy opłaca się zwiększyć ich
    ilość aby zwiększyć zasięg, lub wręcz przeciwnie - zmniejszyć ilość, aby
    miec prywatny "tramwaj" - ale z tańszymi przejazdami. Nawet Ci którzy
    żyją z napraw akumulatorów nie wiedzą co tam siedzi i czym można
    zastąpić. Pisałem Ci na grupie budowlanej - wiedzę o elektrykach
    bierzemy z reklam, filmików propagandowych i garstki użytkowników którzy
    nie wiedzą co to jest watomierz.

    ToMasz

    PS wczoraj czytałem o elektrykach przez pół nocy. najekonomiczniejsze
    potrzebują 15kW do przejechania 100km w normalnych, mieszanych
    warunkach. tesla - 25kW. więc Twój wynik, w naszym klimacie - jest jak
    najbardziej prawidłowy. Raczej dziwne że ktoś dał radę przejechać tym
    ponad 100km, oczywiście w normalnych warunkach.

  • 16. Data: 2018-01-15 12:51:07
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-01-11 o 21:43, Myjk pisze:
> [...]
    > mnie zadowoliło, ale w takim stanie nie dam za nie więcej jak 5 tys. -- a
    > za tyle pewnie nie będą chcieli sprzedać. :P
    >
    > Dlatego już zaklepałem do testów Outlandera Plug-in. To jest hybryda z
    > możliwością podpięcia do gniazdka. Niby też ma na bateriach zasięg 50km, a
    > do tego klasyczną wolnossącą benzynę -- fuj, dodatkowo uważam że hybrydy to
    > ślepa uliczka. Ale te 50km na prądzie by mi wystarczyło nie pozbywając
    > jednocześnie pełnej funkcjonalności w razie konieczności i mógłbym
    > spokojnie wymienić klekota by w ponad 90% jeździć na prądzie.

    Właśnie podobno że nie. Po to właśnie wprowadzili takie rozwiązanie aby
    nie zmuszać kierowców do jednorazowego i tym samym, dużego obciążania
    kieszeni.

    Ja niestety tego "kopa" nie odczuwałem, przypuszczalnie powodem był brak
    wrażeń akustycznych związanych z przyspieszaniem. Zresztą autko z którym
    miałem styczność w taki czy inny sposób wyścigówka nie jest. Ale potrafi
    zaskoczyć, szoferowi może się wydawać że dopiero rusza a na wskaźniku
    prędkości info że właśnie przekroczone zostało 120km/h. W sumie aby
    zająć jakieś bardziej zdecydowane stanowisko względem elektryków,
    musiałbym takie auto mieć trochę dłużej do dyspozycji.

    Także moim zdaniem hybryda to jakaś - pomyłka. Jakoś nie widzę
    zapotrzebowania w swoich autach na na elektryczny silnik..

  • 17. Data: 2018-01-15 14:15:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Jan 2018 12:51:07 +0100, Trybun

    > Właśnie podobno że nie. Po to właśnie wprowadzili takie rozwiązanie aby
    > nie zmuszać kierowców do jednorazowego i tym samym, dużego obciążania
    > kieszeni.

    Ale tak realnie to przeciętny kierowca przejezdża w dzień powszedni nie
    więcej niż 60km. Od bidy nawet ten miev z uszkodzonymi bateriami (albo może
    po prostu w trybie serwisowym :P) by większość zadowolił. Inna sprawa,
    muszę przyznać, że to pilnowanie poziomu energii nie było niestety
    komfortowe -- ale to pewnie dlatego że nie znałem realnych możliwości,
    wszystko było zagadką.

    > Ja niestety tego "kopa" nie odczuwałem, przypuszczalnie powodem był brak
    > wrażeń akustycznych związanych z przyspieszaniem.

    U mnie wręcz przeciwnie -- brak hałasu potęgował wrażenia przyśpieszenia do
    tego stopnia, że nie potrafiłem ocenić jak szybko jadę (znaczy włąśnie
    myślałem że jadę znacznie wolniej). Zresztą to nie tylko wrażenie, bo
    moment obrotowy było czuć, do 60 większość aut zostawała w tyle. Znaczy ja
    wiem że nikt się nie ścigał, ale to tym bardziej pokazuje że przeciętny
    kierowca nie potrzebuje wyjątkowych parametrów i taka taczka by w
    zupełności wystarczyła, szczególnie do miasta i na krótkie odcinki.

    Jednak najbardziej podobał mi się tryb regeneracji, nie że to jakaś
    ekologia -- ale przejechanie 30km bez dotykania pedału hamulca to genialna
    sprawa. ;)

> [...]
    > zająć jakieś bardziej zdecydowane stanowisko względem elektryków,
    > musiałbym takie auto mieć trochę dłużej do dyspozycji.

    Czym jeździłeś, przypomnisz?

    > Także moim zdaniem hybryda to jakaś - pomyłka. Jakoś nie widzę
    > zapotrzebowania w swoich autach na na elektryczny silnik..

    Ja jak najbardziej widzę zapotrzebowanie na elektryczny silnik -- znacznie
    ponad 90% bym jeździł na prądzie. Podobnie moja żona. Realnie to jedyną
    przeszkodą jest abstrakcyjnie wysoka cena. Jeśli taki nowy Outlander PHEV
    kosztuje ponad 200 tys. zł... a dobrze utrzymany po 4 latach ponad 90 tys.
    to już masakra deczko.

    Wracając jednak do mieva -- pierwszy wypust kosztował abstrakcyjne
    pieniądze, bo około 160 tys. zł. Obecnie mogą ściągnąć to samo auto za 120.
    Ceny zatem, niemrawo, ale jednak spadają. W zachodnich państwach nie
    dopłacają do górników tylko do elektryków, to ceny niższe i za 90 można
    kupić taką taczkę wraz z przywilejami. Czekam co tam Tesla 3, i najbliższe
    prace w temacie akumulatorów, pokażą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2018-01-15 16:32:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To kurwa jedz tam gdzie nie doplacaja do gornikow. Jak znam zycie to jak masz wlaczyc
    swiatlo to robisz to z obrzydzenem bo przeciez prad jest robiony z wegla ktory
    wydobywaja gornicy do ktorych panstwo doplaca.

  • 19. Data: 2018-01-15 17:27:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 15 Jan 2018 07:32:02 -0800 (PST), Zenek Kapelinder

    > To kurwa jedz tam gdzie nie doplacaja do gornikow. Jak znam zycie to jak
    > masz wlaczyc swiatlo to robisz to z obrzydzenem bo przeciez prad jest
    > robiony z wegla ktory wydobywaja gornicy do ktorych panstwo doplaca.

    Zachowuj się. Prąd jest robiony z naszego węgla, ale gdyby nie wspomniane
    dotacje taniej byłoby go importować. Nawet teraz czasem bywa taniej
    eksport, ale z oczywistych względów elektrownie "państwowe" muszą robić
    prąd z naszego węgla. Wg ciebie mam się cieszyć z tego że miliardy są tam
    pakowane, skoro do utrzymania obecnej ceny prądu wcale tam pchane być nie
    muszą? Weź, idź, idź... napraw lepiej swoją kryształową kulę żebyś znowu
    bredni o putnie (i o kastracjach posiadaczy domów) nie jęczał.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 20. Data: 2018-01-15 18:14:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To kurwa jedz tam gdzie nie doplacaja do gornikow.

    To juz milion czy dwa pojechalo tam :-)

    >Jak znam zycie to jak masz wlaczyc swiatlo to robisz to z obrzydzenem
    >bo przeciez prad jest robiony z wegla ktory wydobywaja gornicy do
    >ktorych panstwo doplaca.

    Jak sie patrze na cene, to istotnie z pewnym obrzydzeniem.
    Da akcyza, ten nieistniejacy nakaz kupowania krajowego wegla :-)

    J.