  • 111. Data: 2019-02-18 13:32:45
    Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    news:XnsA9F9B1AF88C87dayrider@localhost.net...

    > Zobacz jak to robią mastahy. Dasz radę, pis of kejk ;)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=kgXhfYND98g
    > https://www.youtube.com/watch?v=8bTGA4z876A

    Dzięki PiteR - za ten "pis of kejk" wisisz mi za czyszczenie monitora
    oplutego kawą.
    Obejrzę filmiki później - teraz czas się ubrać i odśnieżyć autka i podjazd
    :-)

  • 112. Data: 2019-02-18 13:42:04
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2019 06:31:03 -0600, Pszemol napisał(a):

    > "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    ..

    > Dzięki. Też myślałem że właśnie od tego typu tematów ta grupa..

    No jak już odkryjesz co było popsute w twojej bryce to nie omieszkaj
    powiedzieć na grupie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 113. Data: 2019-02-18 14:57:53
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-18 13:27, Pszemol wrote:
    [...]
    > No ale takich jak my jest mniej - większość się zapożycza po uszy
    > aby mercem zaimponować sąsiadom.
    No. Mnie zaimponował (już były) mąż mojej sąsiadki, który sporo czasu
    spędzał naprawiając swoje leciwe BMW. :-) Albo zwiedzając szroty w
    poszukiwaniu części zamiennych. :-)

  • 114. Data: 2019-02-18 23:13:38
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-02-18 13:16, Pszemol wrote:

    > ha ha... jasne. Kupidło masz?

    Jeszcze zmienić mi musisz bo nie mam pojęcia gdzie to jest

  • 115. Data: 2019-02-19 04:03:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kk" <k...@o...pl.invalid> wrote in message

    > Jeszcze zmienić mi musisz bo nie mam pojęcia gdzie to jest

    A masz Passata B5? Wtedy mogę Ci powiedzieć gdzie jest...

  • 116. Data: 2019-02-19 04:21:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > No. Mnie zaimponował (już były) mąż mojej sąsiadki, który sporo czasu
    > spędzał naprawiając swoje leciwe BMW. :-) Albo zwiedzając szroty w

    No to mamy wiele wspólnego :-)

  • 117. Data: 2019-02-19 09:47:10
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 18 Feb 2019 23:13:38 +0100, kk wrote:

    > Jeszcze zmienić mi musisz bo nie mam pojęcia gdzie to jest

    Niektóre samochody nie mają (tzn. tak przypuszczam, bo u mnie jesienią
    zdarza się, że liść jakiś mi wpadnie przez kratkę wentylacji).

    Mateusz

  • 118. Data: 2019-02-19 10:01:32
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > Niektóre samochody nie mają (tzn. tak przypuszczam, bo u mnie jesienią
    > zdarza się, że liść jakiś mi wpadnie przez kratkę wentylacji).

    Albo mają mieć, a ktoś wyjął stary a nowego nie założył :-)

  • 119. Data: 2019-02-20 20:04:48
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > Jeśli wibracje są cały czas to chyba wskazywałoby to na niewyważone opony
    > albo krzywe alu-felgi...
    > Jeśli wibracje są mocne w czasie przyspieszania auta a jak się puści pedał
    > gazu to wtedy ledwie zauważalne to co to może być?
    >
    > Kulminacja jest przy 40-50mph (65-80km/h).
    > Trzepie wtedy przodem że widać.
    >
    > Pacjent: 2004 Passat, napęd na przód.
    > Sprawdzone/wyważone koła...
    >
    > Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
    > To innego może to być niż koła?
    >
    > Poduszki gumowe pod silnikiem/skrzynią?
    > Półośki?
    > Elementy zawieszenia?

    Zamiast polegać na kryształowej kuli, pojechałem do mechanika na diagnozę.

    Facio się przejechał autem, popatrzył, przejechał się potem jeszcze raz i
    oto co z siebie wydukał:

    Obie przednie półośki z przegubami do wymiany: 2 x $180 = $360.
    Oba łożyska kół do wymiany: 2 x $190 = &$380.
    Prawa opona z przodu do wymiany, bo ma jakieś nierówności... tu mam
    wątpliwości, bo wszystkie 4 koła są wyważone ok.

    Do tego powiedział że silnik wieżga i kręci się cały pod maską, do wymiany
    wszystkie cztery poduchy pod silnikiem:

    Prawa: $250
    Lewa: $250
    Centralna: $320
    Pod skrzynią: $180

    No po prostu wesoło mi się zrobiło :)

    To są ceny netto, do tego trzeba doliczyć podatki, jakieś obowiązkowe
    opłaty recyklingowe i środowiskowe...

    Facio ma stawkę godzinową w warsztacie $75/godzinę. Myślę, że jakieś
    1/3-1/2 tego co kasuje dealer ASO VW.

  • 120. Data: 2019-02-20 20:23:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-02-20 20:04, Pszemol wrote:
    [...]
    > Prawa: $250
    > Lewa: $250
    > Centralna: $320
    > Pod skrzynią: $180
    >
    > No po prostu wesoło mi się zrobiło :)
    Kurcze, IMO w ch... drogie te poduszki... I to bez robocizny, jak mniemam?

    > Facio ma stawkę godzinową w warsztacie $75/godzinę. Myślę, że jakieś
    > 1/3-1/2 tego co kasuje dealer ASO VW.
    Zdaje się, że ,,mój" były warsztat też kasuje 70-80 za godzinę. Złotych
    oczywiście. :-) Ciekawe ile dostaje mechanik. :-)