eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Moment a moc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 280

  • 201. Data: 2010-09-28 03:10:19
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin J.F.

    >>Podział na inercyjne i obciążeniowe nie jest jakiś sztywny. Nie wiem,
    >>być może są jakieś hamownie, które mierzą moment, tylko w jakim celu? I
    >>dokładnie w jaki sposób? Może podać przykład takiej hamowni?
    >
    > One wlasnie moment na kolach mierza :-)

    Ale moment na kołach w znaczeniu dosłownym, a nie to, co jest pokazywane
    na wykresach.

    --
    ignorance is bliss


  • 202. Data: 2010-09-28 03:51:25
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 20:18, Jurand pisze:

    [cut debilizmy]

    > Też powinna zredukować. Być może nie o 2 biegi w dół, ale o jeden na pewno.
    >
    Skoro jesteś taki mądry, to powiedz mi, jak ja mam rozróżnić czy
    skrzynia zrzuca bieg. Po czym mam to poznać? Podaj mi przykład, bo
    dzisiaj jak debil jeździłem w te i z powrotem i startowałem na różnych
    biegach, żeby spróbować zauważyć, że zmienia bieg. I jakoś nie zauważam
    tego, natomiast widzę zdecydowany kop jak przekracza magiczne cyfry tuż
    przed dwoma tysiącami obrotów, wtedy załącza turbo.


  • 203. Data: 2010-09-28 03:55:04
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 22:09, Mariusz Chwalba pisze:

    >> Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu... Wciskam gaz do dechy (bez KD),
    >> auto wyrywa jak oszalałe do przodu, zmienia bieg na III, potem na IV,
    >> potem na V. Czyli co? Jaki z tego wniosek?
    >
    > Że downshift Ci nie działa. Albo też po prostu trollujesz. Załóżmy na razie
    > pierwszy wariant. :>
    >
    Co to znaczy downshift?

    > Weź wyjedź sobie tą bryką na ulicę, rozpędź ją do jakichś 50kmh i zobacz,
    > jaki masz bieg i obroty. Po chwili powinny to być gdzieś 4-5 i ~1krpm.
    > Jeśli nie, to downshift nie działa.
    >
    Dokładnie tak jest.

    > W tym momencie dociśnij gaz (bez KD). Jak nie zrzuci Ci z tej 4-5 na 2-3,
    > to - dla odmiany - upshift nie działa. Oba przypadki są syndromem
    > uszkodzenia
    > gdzieś na linii od pedału gazu do sterowania skrzyni.
    >
    Co to znaczy upshift? Rozumiem, że up to jest w górę, czyli wyższy bieg,
    tak? Czyli jak jedziesz na 4 i zrzuca na 3, to zrzuca na wyższy bieg,
    zgadza się?! To zjawisko nazywasz upshiftem? Tutaj wszyscy na grupie
    twierdzą, że z 4 na 3 to jest zmiana biegu na niższy. Zgłupiałem?!

    > Na deser możesz jeszcze zatrzymać go, i rozpędzić ile tam da radę z
    > wciśniętym KD. Tu powinno Ci auto zmieniać biegi przed samym odcięciem.

    I to muszę sprawdzić. Jutro.

    > Jeśli będzie zmieniać wcześniej, to - niespodzianka - kickdown też nie
    > działa.
    >
    Powrzucam filmiki z dzisiejszych testów, troszkę mokro było ale jakoś
    dałem radę...


  • 204. Data: 2010-09-28 03:56:23
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 21:33, V-Tec pisze:
    > W dniu 2010-09-27 12:39, Filip KK pisze:
    > [..]
    >> Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    >> redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    >> dla skrzyni !!
    >
    > Dziwnymi automatami jeździłeś. To jest standard, że od porządnego
    > wciśnięcia gazu (nie mówię o kickdown) redukuje bieg. Oczywiście nie
    > zawsze.
    >
    Może mówicie o automatach starej generacji?


  • 205. Data: 2010-09-28 04:06:06
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 21:35, V-Tec pisze:

    >>> Co to jest automat lag?
    >>
    >> To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000
    >> rpm.
    >> Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
    >
    >
    > i tego właśnie w moim starym automacie cholernie nie lubiałem.
    >
    No to teraz wszystko jest jasne... Mowa o starych automatach! A ja tu
    się rozdrabniam.

    W moim automacie w BMW nie ma czegoś takiego jak "automat-lag".


  • 206. Data: 2010-09-28 04:13:03
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 20:15, Jurand pisze:

    > Nie, nie robi sobie jaj. Regulacja momentu redukcji biegu w w124 tak
    > właśnie jest wykonywana.
    >
    W124 to epoka lodowcowa.

    >>>>> Ergo: jeździłeś popsutymi :]
    >>>>
    >>>> Wsiądź sobie np. do BMW e60 z 3 litrowym dieslem i się przejedź. :)
    >>>
    >>> Jak miałem rozregulowane ASB, to też mi nie redukował. Ale to nie jest
    >>> normalne
    >>> zachowanie i nawet w WIS (instrukcje serwisowe) jest opis jak to
    >>> wyregulować.
    >>>
    >> Powiedzieć Ci coś jak działa u mnie automat?
    >> Jak wciskam pedał gazu do końca (bez KD), to idzie mocno i zdecydowanie.
    >
    > A jak masz 1200 obrotów i wciskasz pedał gazu do końca bez KD, to też
    > nie zredukuje biegu? Jeśli nie - masz spieprzoną skrzynię.
    >
    Nie zredukuje biegu. Przynajmniej ja nie odczuwam czegoś takiego, żeby
    zredukował bieg, nie widzę tego na obrotomierzu ani nie słyszę. Silnik
    się wkręca płynnym ruchem jednostajnie przyspieszonym. I zapewniam Cię,
    że to jest normalne zachowanie, bo wieloma beemkami jeździłem i
    wszystkie automaty (steptronic) tak się zachowują.

    >> Jak wcisnę w momencie gdy rozkręca KD to nie redukuje w ogóle, tak
    >> jakby KD nie działało. Czyli nie pozwala mu zmienić biegu.
    >
    > J.w.
    >
    >> Czyli tak.. Jadę sobie na II biegu...
    >
    > Jakie obroty?
    >
    Zaraz powrzucam filmiki w różnych schematach, to obejrzysz zachowanie
    automatu na różne depnięcia.

    >> Wciskam gaz do dechy (bez KD), auto wyrywa jak oszalałe do przodu,
    >> zmienia bieg na III, potem na IV, potem na V. Czyli co? Jaki z tego
    >> wniosek? Nie redukuje w momencie mocnego wciśnięcia pedału gazu.
    >
    > Jedź na IV biegu. Na najniższych obrotach, jakie się da utrzymać na tym
    > biegu. Wciśnij gaz do dechy bez KD. Jeśli skrzynia nie zredukuje na 3 -
    > jest zepsuta. Smutne, ale prawdziwe.
    >
    Muszę to wypróbować na obwodnicy, bo nie mam jak sprawdzić tego w
    mieście trzymając gaz w podłodze, bo tylko wtedy będę wiedział jak
    zmieni biegi na 4 i 5 (a te biegi wrzuca przy bardzo dużych
    prędkościach) Niestety wizualnie i dźwiękowo nie stwierdzam by zmieniał
    biegi na wyższe (czyli z 4 np. na 3).


  • 207. Data: 2010-09-28 04:46:11
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-27 18:26, Jurand pisze:

    >> Jeżeli redukujesz z 4 do 2, to zmieniasz bieg na wyższy, a nie na niższy.
    >
    > Pieprzysz i tyle.

    Mariusz Chwalba niech Ci wytłumaczy, bo ja nie mam sił do Ciebie.

    Padły tutaj dwa określenia: upshift i downshift.


  • 208. Data: 2010-09-28 05:01:09
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    http://www.speedyshare.com/files/24446371/530d_0002.
    wmv


  • 209. Data: 2010-09-28 05:27:11
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-09-25 19:14, J.F. pisze:
    > On Fri, 24 Sep 2010 17:55:52 +0200, Tomasz Pyra wrote:
    >> Ale kręcenie diesla do 4k to "zarzynanie" go takie jak kręcenie benzyny
    >> do 6k.
    >
    > Mercedesa nie dotyczy :-)
    >
    BMW też nie bardzo... :)


  • 210. Data: 2010-09-28 07:31:26
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Arek M <a...@g...pl>


    >> nad tym na jakim biegu jedzieszw trybie automatycznym: wciskasz lekko gaz
    >> -> przyspiesza, wciskasz jeszcze mocniej, nastepuje redukcja, wciskasz
    >> jeszcze mocniej az do kickdowna, redukuje jeszcze bardziej agrsywnie...
    >
    > Co to za bzdury? Jak żyję i jeździłem wieloma automatami, żaden nie
    > redukował biegu od mocnego wciśnięcia pedału gazu !! Toż to byłby horror
    > dla skrzyni !!


    Oj chyba jezdziles popsutumi :)

    Mialem/jezdzilem wieloma autami z automatem, i KAŻDY redukował bieg w
    zaleznosci od tego, jak mocno wcisnąłem gaz, niekoniecznie sięgając az
    do kick-down.

    Byly to naprawde rozne skrzynie - od nowego E60 2.d przez geartronic z
    volvo, W124 (zero elektroniki) itd, itd ... po nowego citroena C5
    (gorszego automatu chyba w zadnym aucie nie widziałem).

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

strony : 1 ... 10 ... 20 . [ 21 ] . 22 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: