  • 91. Data: 2010-09-25 23:38:55
    Temat: Re: Moment a moc
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 25 Sep 2010 18:22:42 +0200, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Otwarte dyfry zle, blokowane na stale zle, visco zle, haldeks zly,
    > torsen tez ma wady .. da sie to w ogole zrobic tak zeby dobrze bylo ?

    Wektoryzacja momentu?

    r.
    _____________

  • 92. Data: 2010-09-25 23:40:12
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On 25 Sep 2010 20:23:40 GMT, to <t...@a...xyz> wrote:

    > Popularne hamownie mierzą właśnie moc na kołach

    Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

    r.
    _____________

  • 93. Data: 2010-09-25 23:43:13
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 25 Sep 2010 16:55:24 +0200, PcmOL <...@...net> wrote:

    > Cztery silniki po 10kW mocy znamionowej. Jaka jest chwilowa przeciążalność
    > takich silników, każdy wie.
    > Zaryzykował bym twierdzenie, że osiągi były by jak u 200KM czystej

    Oczywiście. Dla supernapędów elektrycznych moc oporów 147kW
    automagicznie redukuje się do 40kW i cały bilans się zgadza, a
    osiągi są te same.

    r.
    _____________

  • 94. Data: 2010-09-26 00:03:09
    Od: Mario <c...@o...pl>

    W dniu 2010-09-24 17:58, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > To bedzie to ze jedziesz sobie spokojnie 80, a automat schodzi na 2000 rpm.
    > Ty mu w gaz, a on dopiero przelozenie musi zmienic :-)
    >
    > J.

    Ale to jest fajne uczucie, kiedy wciskasz gaz i czekasz na kopnięcie w
    fotel. Kiedyś w moim starym autku, "lag" trwał około sekundy. To też
    była frajda bo wciskałem gaz przy np. 2500obr, był kopniak w fotel, po
    sekundzie skrzynia redukowała bieg i był drugi potężniejszy kopniak w
    fotel. :-).

    pozdrawiam
    mario

  • 95. Data: 2010-09-26 01:25:23
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Sep 2010 22:47:39 +0200, Jaroslaw Berezowski napisał(a):

    A tu rysuneczek:
    http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2010/08/tra
    kcpluscvt.png

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 96. Data: 2010-09-26 07:03:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Robert Rędziak

    > Nie. Hamownia nie mierzy mocy.

    Ależ tak, mierzy.

    --
    ignorance is bliss

  • 97. Data: 2010-09-26 07:03:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Adam 'Chloru' Drzewososki

    > Nie chce mi sie nic wiecej pisać w tym temacie. Temat moc vs moment był
    > tu wałkowany setki razy. Krótko mowiąc ... moc mozna sobie zmierzyć
    > wszedzie, ze dokladościa do strat ukladu przeniesienia napedu. Moment -
    > niekoniecznie, zmieniaja go przelozenia. Koniec kropka.

    A coś na temat?

    --
    ignorance is bliss

  • 98. Data: 2010-09-26 07:44:19
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Ale...wiesz, że najlepszą przyczepność na suchym asfalcie mają slicki? ;-)

    Gorace slicki. A dogrzac je jest naprawde trudno poza torem.
    Smieszy mnie ktos, kto jezdzi "sportowo" a jego opony (standardowe) sa
    gladkie jak dupa niemowlaka, a boki bieznika dziewicze, jak z fabryki.
    :)

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 99. Data: 2010-09-26 09:02:50
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> wrote in message

    > Oczywiście. Dla supernapędów elektrycznych moc oporów 147kW
    > automagicznie redukuje się do 40kW i cały bilans się zgadza, a
    > osiągi są te same.

    Przy jakiej prędkości jednostajnej potrzeba mocy 40kW do pokonania oporów
    ruchu?
    Jaki jest stosunek mocy znamionowej do mocy szczytowej w napędach
    elektrycznych?

  • 100. Data: 2010-09-26 09:09:47
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    ..
    > Nic nie stoi na przeszkodzie abys znalazl sponsora, przedstawil mu swoje
    > pomysly i przekonal. Kiedy juz da mamone, zacznij badania i zmontuj to
    > wszystko do kupy...
    >
    > Generalnie nic trudnego...

    Za duża konkurencja.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Roadster