  • 1. Data: 2014-12-12 11:05:52
    Temat: Monitor HP1530 podświetlenie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Witam
    Ile świetlówek jest w monitorze HP1530? Albo inaczej ile bywa typowo w
    monitorach 15" sprzed kilku lat?
    W pewnym egzemplarzu gaśnie podświetlenie po godzinie czy dwóch. Jakby
    były dwie świetlówki, to raczej gasła by jedna i podświetlenie by
    częściowo było. Mała szansa na to że dwie będą gasnąć na raz, chyba że
    raczej ginie jednocześnie ich zasilanie. Co sugerujecie?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2014-12-12 14:51:37
    Temat: Re: Monitor HP1530 podświetlenie
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > częściowo było. Mała szansa na to że dwie będą gasnąć na raz, chyba że
    > raczej ginie jednocześnie ich zasilanie. Co sugerujecie?

    Obawiam się że aż jedna :-)
    http://i61.tinypic.com/28b5tmu.jpg

    --
    Paskuda03

  • 3. Data: 2014-12-13 11:50:03
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    paskuda03 pisze:

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Obawiam się że aż jedna :-)
    > http://i61.tinypic.com/28b5tmu.jpg

    CON102, CON103 to na 2 CCFL'ki, objaw wskazuje na padającą elektronikę.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 4. Data: 2014-12-13 11:55:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:50:03 +0000, AlexY napisał(a):

    > CON102, CON103 to na 2 CCFL'ki, objaw wskazuje na padającą elektronikę
    Też mi się tak wydawało :) A jakbyś miał powiedzieć coś konkretniej?
    Puszcza jakis lut? Elektrolit pada? Co mogło by być jeszcze?

    --
    Jacek

  • 5. Data: 2014-12-13 12:03:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Też mi się tak wydawało :) A jakbyś miał powiedzieć coś konkretniej?
    > Puszcza jakis lut? Elektrolit pada? Co mogło by być jeszcze?

    Zacznij od sprawdzenia elektrolitów, czy coś się nie przegrzewa, wątpię
    by to była kwestia lutów.

  • 6. Data: 2014-12-13 16:40:52
    Od: "paskuda03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > częściowo było. Mała szansa na to że dwie będą gasnąć na raz, chyba że
    > raczej ginie jednocześnie ich zasilanie. Co sugerujecie?

    Nie do końca, inwerter kontroluje prąd świetlówek
    i w razie jego spadku, wzrostu wyłącza się.
    Możesz zastąpić orginalny inwerter prawie dowolnym,
    np. ja używam inwertera 12V/800V od świetlówek,
    nie zapomnij obciążyć rezystorem wyjścia inwertera.
    Przeciętny pobór prądu przez świetlówkę to 5-7mA przy
    700-800 V czyli rezystor 120 komów 10 W styknie.
    http://i59.tinypic.com/2ly1kkl.jpg
    Możesz podłączyć prawie dowolne małe sprawne
    świetlówki do wyjść inwertera i sprawdzić czy się wyłączy.

    --
    Paskuda03