  • 21. Data: 2010-05-22 14:26:16
    Temat: Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Dzisiaj się dowiedziałem ze w firmach jak montują anteny stosują
    właśnie takie kołki jak pokazałes Mirek. Ale mam jeszcze takie
    pytania. Zamontuje ten hak pod oknem, ale ile ma być ten prosty
    kawałek ustalający odległośc anteny od okna? i jak nisko. Ptam,
    ponieważ jak zamontuję to nie chcę aby się okazało ze nie sięgnę
    zamocować antenę?
    A jakiej średnicy kołek? ten na zdjeciu ma 12mm, ale czy może być
    10mm? Bo spotkałem takie Fischera FUR 10/200. wiekszych nie mieli. I
    na ile do ściany on ma wejść? Ocieplenie ma 10cm.

  • 22. Data: 2010-05-22 16:36:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Użytkownik "slawek7"
    >
    > 10mm? Bo spotkałem takie Fischera FUR 10/200. wiekszych nie mieli. I
    > na ile do ściany on ma wejść?

    Potwierdzam. Te kołki są rewelacyjne. 10 wystarczy. A wejść ma tyle ile ma
    części aktywnej ten kołek.

    Robert

  • 23. Data: 2010-05-22 21:42:09
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    Witam.

    On Sat, 22 May 2010, Mirek wrote:
    | Jeszcze to się przyda:
    | http://satkurier.pl/katy-azymut-elewacja.html

    Goraco i szczerze odradzam.
    Nie dosyc, ze niefunkcjonalne to jeszcze blednie liczy.

    Np.: Szczecin, HB,
    elewacja = 35.8646, powinna byc ~29 st

    Nie wiem jak im sie to udalo ???
    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    Natomiast polecam:

    [Satellite Finder / Dish Pointing Calculator with Google Maps]
    http://www.dishpointer.com/

    [Kalkulator azymutu i elewacji]
    http://satlex.de/pl/azel_calc.html

    [Kalkulator kąta elewacji przeszkody]
    http://satlex.de/pl/elobst_calc.html

    [Obliczanie Azymutu, Elewacji i Skosu]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/

    [Czy przeszkoda przesłania satelitę?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/

    [Kiedy Słońce wskazuje satelitę]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/czasaz
    .html

    [Jakiego satelitę aktualnie wskazuje słońce?]
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/az/pps.ht
    ml

    Pzdr.J.P.

  • 24. Data: 2010-05-22 22:23:07
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Fri, 21 May 2010, slawek7 wrote:
    | Na przeciw okien mam inny budynek i nie wiem, czy on może
    | zasłonić czy nie?

    Zacznij o tego, bo moze nie warto sie bawic.

    Idz do administracji, bo moga Ci bezwzglednie zabronic.
    Jezeli nie zabronia, zaplac fachowcowi, niech Ci zainstaluje.
    Chociaz to tez nie jest gwaracja, ze bedzie OK (patrz ps).

    Wiesz, z antena to nie ma zartow, sa duze wiatry,
    to i z 80 cm strach. Zbijesz czlowieka, uszkodzisz
    mercedesa, strącisz tuptusia ...

    Mozesz tez pobawic sie z 45 cm:
    http://www.hollex.pl/anteny-satelitarne/aluminiowe/
    973-zestaw-digidish45-bezowa-lnb-single

    Powinno dzialac na HB i Astra 19.2

    Ja na 35 cm mialem calkiem sensowny odbior HB:
    http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/4ant
    eny.gif

    Teraz na 35cm nagrywam BBC Radio, na Astrze 2 (28E).

    Pzdr.J.P.
    ps
    Dykteryjka sprzed 20 lat:
    =========================
    kupilem u predkiego zestaw, od razu wzialem instalatora
    zestaw nieduzy, antena 1.2m, polarmont, waga ~50 kg

    fachowiec mial fajna wiertatke, w 20min zalatwil sprawe

    pytam: nie spadnie toto
    on: panie ja to pol warszawy zinstalowalem, zadna nie
    spadla

    wszedl na stojak (5 pietro) i podskoczyl

    w dwa miesiace pozniej, przyjezdzam z urlopu, patrze
    a konstrukcja kiwa sie jak zlamany ząb - pianobeton

    oczywiscie sam musialem zrobic to solidnie - na przelot

    jp

  • 25. Data: 2010-05-23 06:08:41
    Od: BearBag <c...@g...com>

    Zwyżka to u mnie kosztuje od 250zl a i tak to tanio bo blisko centrum
    i firm ktore te uslugi swiadczą. Ciekaw jestem gdzie w PL kosztuje to
    100zl.

  • 26. Data: 2010-05-24 11:16:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...

    Jeszcze coś, jaki jest kąt patrzenia anteny w niebo? Na przeciw okien
    mam inny budynek i nie wiem, czy on może zasłonić czy nie?

    Hot Birda "widać" pod kątem około 27-30 stopni od poziomu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2010-05-24 17:04:30
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A zapytam jeszcze o część czysto techniczną.
    Jest jakiś sposób na to aby zamontować hak pod oknem (pod parapetem
    zewnętrznym, tzn ponizej okna)
    tr5oche niebezpieczne tak sie wychylać i może jest jakis patent na
    bezpieczne prace?

  • 28. Data: 2010-05-24 18:28:17
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Mon, 24 May 2010, slawek7 wrote:

> [...]
    | zewnętrznym, tzn ponizej okna)
    | tr5oche niebezpieczne tak sie wychylać i może jest jakis patent na

    ja to wiercilem od srodka

    polecam natomiast przy pomocy mechanika

    ty go pytasz: panie , a nie spadnie pan
    on ci: panie nie truj pan d...

    swietna metode ustawiania kierunku na satke podal
    przed chwila kolega pitpull na pl.rec.telewizja, cytuje:

    Można też wg sąsiada ;)
    Idziesz do niego malujesz flamastrem na kompasie
    co potrzebujesz a potem patrzysz w domu ;) ""

    jp