  • 11. Data: 2010-05-20 11:55:49
    Temat: Re: Montaż uchwytu satelity na o cieży okna
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Zwyżka = samochód ciężarowy z wysięgnikiem przegubowym. Taki, jakiego używa
    zakład energetyczny. Jednorazowa godzinna usługa to u mnie ok. 100zł. Jeśli
    styropian jest już położony, to proponuję dać stalowe kotwy rozporowe ze
    śrubami wymenionymi na odcinek szpilki. Do tego odcinki ocynkowanej rurki
    1/2" jako dystans przenoszący siłę z płyty uchwytu na mur. Tak wieszałem
    antenę, klimatyzację i nic się z tym nie dzieje. W skrócie:

    1) Wiertłem 8mm na zwykłej wieratce robisz przewierty w tynku i siatce
    wykorzystujac płytę uchwytu jako szablon
    2) Długim wiertłem SDS 12mm wiercisz przez napoczęte otwory w styropianie we
    właściwym murze
    3) Tniesz rurkę ocynkowanę 1/2" na cztery kawałki o długości równej grubości
    styropainu + 2cm.
    4) Szpilkę 1m tniesz na cztery kawałki po 25cm
    5) W kotwach stalowych 12mm wykręcasz istniejące śruby i wkręcasz szpilki.
    Na końce nakręcasz nakrętki
    6) Kotwy wbijasz w ścianę uderzając małym młotkiem osiowo w nakrętkę
    7) Na szpilki nakładasz odcinki rurki i wbijasz je delikatnie w elewację i
    styropian aż dojdą do muru
    8) Odkręcasz nakrętki
    9) Na szpilki nakładasz płytę uchwytu
    10) Mocujesz nakrętkami

  • 12. Data: 2010-05-20 13:58:15
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A nie można użyć np
    http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=layer&l
    ayertype=Z&sprache=EN&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G2-
    $MZG-FUR&ekat=$EKAT-HK-EN

    A na jakiej wysokośi najlepiej antene zamocować. tzn. mam okno i
    patrząc przez nie to na jakiej wysokości powinien być jej środek?

  • 13. Data: 2010-05-20 23:48:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-20 13:55 William Bonawentura napisał(a):

> [...]
    > 100zł. Jeśli styropian jest już położony, to proponuję dać stalowe kotwy
    > rozporowe ze śrubami wymenionymi na odcinek szpilki.
    [...]
    > 4) Szpilkę 1m tniesz na cztery kawałki po 25cm
    > 5) W kotwach stalowych 12mm wykręcasz istniejące śruby i wkręcasz
    > szpilki. Na końce nakręcasz nakrętki

    Jeszcze tylko dopisz dla pełnego obrazu, co to jest "szpilka 1m"?
    To grupa dla elektroników, nie mechaników - i nie każdy musi wiedzieć.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2010-05-21 05:33:58
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze tylko dopisz dla pełnego obrazu, co to jest "szpilka 1m"?
    > To grupa dla elektroników, nie mechaników - i nie każdy musi wiedzieć.

    Szpilka to śruba (wkręt) bez główki. Do kupienia zazwyczaj w odcinkach
    metrowych.

  • 15. Data: 2010-05-21 07:08:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Friday, May 21, 2010, 1:48:47 AM, you wrote:

    > [...]

    > Jeszcze tylko dopisz dla pełnego obrazu, co to jest "szpilka 1m"?
    > To grupa dla elektroników, nie mechaników - i nie każdy musi wiedzieć.

    Zapewne chodzi o pręt gwintowany.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2010-05-21 08:30:37
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    "slawek7" <s...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > A na jakiej wysokośi najlepiej antene zamocować.
    > tzn. mam okno i patrząc przez nie to na jakiej
    > wysokości powinien być jej środek?

    O ile nie ma przeszkód terenowych (wysokie budynki, drzewa, itp) to mocuj
    antenę tak żeby nie zasłaniała widoku czy np słońca. Wbrew pozorom to nie
    błaha sprawa, bo instalujesz to na kilka/naście lat. Chyba ze Ci to nie
    przeszkadza. A, i pamiętaj o sąsiadach, żeby im też nic nie zasłaniać :)

    Qwinto

  • 17. Data: 2010-05-21 16:08:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    William Bonawentura wrote:
    > Jeśli styropian jest już położony, to proponuję dać stalowe kotwy
    > rozporowe ze śrubami wymenionymi na odcinek szpilki.

    Zakładając, że ściana jest betonowa - np. do pustaków typu max stalowe
    kotwy się nie nadają.

    Mirek.

  • 18. Data: 2010-05-22 03:48:36
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    To co ja mam użyć do mocowania i jakiej średnicy ma być kolek. Czy tam
    jest pełny beton, nie wiem, moźe sie zdażyć ze sciana ma jakies
    warstwy bo wiercąc od strony wewnetrznej, trafiłem kiedys na jakąś
    pustke.
    Mazesz mi jakies zdjecie kołka pokazać?

    Jeszcze coś, jaki jest kąt patrzenia anteny w niebo? Na przeciw okien
    mam inny budynek i nie wiem, czy on może zasłonić czy nie?

  • 19. Data: 2010-05-22 08:32:31
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    slawek7 wrote:

    > trafiłem kiedys na jakąś
    > pustke.
    Jeżeli to jest blok z wielkiej płyty to możesz na stalowych próbować...
    choć uważam, że powieszenie na tym anteny ~60cm to przesada.
    Spokojnie wystarczą takie kołki:
    http://sylwester.netidea.com.pl/index.php?a=opis&k=4
    7&id=118
    i taki uchwyt:
    http://www.dipol.com.pl/uchwyt_antenowy_tv-sat_us-38
    x400_malowany_E8734M.htm
    bez żadnego dystansu - blacha "siądzie" na elewacji i trzyma
    wystarczająco mocno - oczywiście nie należy dokręcać tak, żeby wgniotło
    w styropian (ale raczej ukręcisz wkręt nim to się stanie).

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82ek_rozporowy

    > Jeszcze coś, jaki jest kąt patrzenia anteny w niebo? Na przeciw okien
    > mam inny budynek i nie wiem, czy on może zasłonić czy nie?

    Tutaj już trudno być prorokiem - podaj usytuowanie ściany względem
    kierunków geograficznych, odległość do tego budynku i jego wysokość
    (twoja to drugie piętro) - to może ktoś obliczy.
    albo:
    1 Zobacz jak są ustawione anteny w pobliżu.
    2 Sprawdź, ustawiając antenę w otwartym oknie.

    Mirek.

  • 20. Data: 2010-05-22 08:42:33
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Mirek wrote:

    > Tutaj już trudno być prorokiem - podaj usytuowanie ściany względem
    > kierunków geograficznych, odległość do tego budynku i jego wysokość
    > (twoja to drugie piętro) - to może ktoś obliczy.

    Jeszcze to się przyda:

    http://satkurier.pl/katy-azymut-elewacja.html

    Mirek.