  • 21. Data: 2015-04-30 13:01:41
    Temat: Re: Multiplekser analogowy U-I
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-30 12:49, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale na podtrzymanie wystarczą jakieś 2mA.

    OK, to nie wiedziałem, że można zejść o tyle w dół, pooglądam
    sobie jeszcze te przekaźniki.

    --
    sword

  • 22. Data: 2015-04-30 13:22:56
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-30 12:59, Adam Górski wrote:
    > Zobacz VOM1271.

    Dzięki, oglądałem już większość SSRów z Vishaya, tam największą
    bariera jest cena bo muszę mieć dwa kanały. Dochodzę powoli do
    działającego klucza na tranzystorach i chyba tego rozwiązania już
    się nie przebije kosztami. Poza tym do wysterowania potrzebna jest
    tylko ~0.22mA. Do wysterowania diody tez trzeba dosyć pchać tych mA.

    --
    sword

  • 23. Data: 2015-04-30 14:26:05
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-30 13:01, sword wrote:
    > OK, to nie wiedziałem, że można zejść o tyle w dół, pooglądam
    > sobie jeszcze te przekaźniki.

    Przejrzałem te przekaźniki ale też ceny mają konkretne, na dwa
    niezależne kanały to jednak nie da rady.

    --
    sword

  • 24. Data: 2015-04-30 15:00:30
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-04-30 o 12:31, sword pisze:

    > W porywach do 0.25mA :) Napięcie powiedzmy 0-24V.

    No to ma się to nijak do SSR wymagających przynajmniej kilku mA do
    załączenia.

    > Minimum jakie widziałem dla kontraktonowego to 10mA@5V 500R

    Tyle (50mW) to mają czułe 2-stykowe przekaźniki. Można kombinować, ale
    jeżeli dokładność na tranzystorach jest wystarczająca, to przy takim
    ograniczeniu mocy trudno będzie o coś lepszego. Tylko musisz zapewnić
    odpowiednie warunki pracy tych tranzystorów.

    Pozdrawiam

    DD

  • 25. Data: 2015-04-30 16:41:12
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-04-30 o 11:42, J.F. pisze:

    > i nie dadza sie wylaczyc w DC, beda mialy 2V spadku napiecia, albo
    > wlasnie beda sie same wylaczaly dopoki nie poplynie prad podtrzymania ...
    >
    > J.

    Święta prawda, ale problem jest chyba gdzie indziej. Pomysł zastosowanie
    kilkudziesięcioamperowego SSR (jak w podanym linku) do przełączania
    sygnałów nie jest chyba najlepszy :-(

    P.P.

  • 26. Data: 2015-04-30 20:20:11
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-30 15:00, Dariusz Dorochowicz wrote:

    > No to ma się to nijak do SSR wymagających przynajmniej kilku mA do
    > załączenia.

    Wiem, tyle podałem bo na aktualny klucz wystarczy. Ostatecznie ze
    2mA bym jeszcze wygospodarował ale to i tak pewnie za mało na LEDa.

> [...]
    > ograniczeniu mocy trudno będzie o coś lepszego. Tylko musisz zapewnić
    > odpowiednie warunki pracy tych tranzystorów.

    Jeśli chodzi o warunki to właśnie przeanalizowałem chyba wszystkie
    potencjały i powinno to pracować poprawnie. Na symulacji działa,
    a w praktyce się okaże.

    --
    sword

  • 27. Data: 2015-04-30 20:23:07
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-30 16:41, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Święta prawda, ale problem jest chyba gdzie indziej. Pomysł
    > zastosowanie kilkudziesięcioamperowego SSR (jak w podanym
    > linku) do przełączania sygnałów nie jest chyba najlepszy :-(

    Po kilku dniach analizy i poszukiwaniu rozwiązania doszedłem
    do tego samego wniosku, że to zbyt duży kaliber do tego
    celu. Właśnie dlatego próbuję na tranzystorach.

    --
    sword

  • 28. Data: 2015-04-30 21:10:31
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-30 15:00, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > jeżeli dokładność na tranzystorach jest wystarczająca, to przy takim
    > ograniczeniu mocy trudno będzie o coś lepszego. Tylko musisz zapewnić
    > odpowiednie warunki pracy tych tranzystorów.

    Jeszcze kombinuję z rezystancją MOSFETa, jeśli chodzi o tryb prądowy
    to te parę ohmów nie robi mi różnicy bo ze źródła jestem w stanie
    wycisnąć prąc dla 1.2k. Natomiast przy trybie napięciowym będzie
    się liczył każdy ohm. Zastanawiam się czy położyć dwa tranzystory
    równolegle. Czy taka konfiguracja spowoduje obniżenie kanału do 1R?
    Jeszcze nie próbowałem takiego rozwiązania.

    --
    sword

  • 29. Data: 2015-04-30 21:22:27
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    No to poznaj moje chamskie serce, masz na tacy
    ISL54053
    dla 5V oporność 1om w najgorszym przypadku.

    PS. Tylko nie pytaj gdzie to mozna kupić :)
    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 30. Data: 2015-04-30 22:24:34
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Thu, 30 Apr 2015 21:10:31 +0200 sword <n...@p...onet.pl> napisał:

    >wycisnąć prąc dla 1.2k. Natomiast przy trybie napięciowym będzie
    >się liczył każdy ohm.

    A dlaczego tak? To napięcie jest mierzone na jakimś wzorcowym
    obciążeniu? Nie możesz dać wzmaczniacza? Przecież można znaleźć takie
    co pobierają kilkanaście-kilkadziesiąt uA. Np. LMC7111.