  • 11. Data: 2015-04-30 01:07:44
    Temat: Re: Multiplekser analogowy U-I
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 29 Apr 2015 22:55:00 +0200 sword <n...@p...onet.pl> napisał:

    >O przekaźniku też myślałem ale niestety nie mam dla niego potrzebnego
    >prądu.

    Kondensator...

  • 12. Data: 2015-04-30 09:43:30
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-04-29 o 22:55, sword pisze:

    > O przekaźniku też myślałem ale niestety nie mam dla niego potrzebnego
    > prądu. To by musiał być bistabilny no i dwa osobne kanały, żeby można
    > odłączyć całkowicie wyjście przy przeciążeniu. Podejrzewam, że cena
    > będzie zbliżona do SSRa a klocek jest konkretny.

    ?
    A ile prądu i napięcia możesz dać? I ile miejsca masz?

    > Jeśli chodzi o częstotliwość to 0 :) To będzie tylko do konfiguracji
    > statycznej wyjścia i w razie czego awaryjne odłączenie.

    Tym bardziej "zwykły" przekaźnik się kłania.

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2015-04-30 09:52:13
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-30 01:07, __Maciek wrote:

    > Kondensator...

    Cewkę muszę podtrzymywać to co mi da kondensator? W ten sposób
    to tylko bistabilny.

    --
    sword

  • 14. Data: 2015-04-30 11:26:38
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-04-29 o 21:49, sword pisze:

    > SSRy znam i przekopałem już dziesiątki tych układów. Problem
    > jest taki, ze są bardzo drogie. [...]

    SSRa możesz zrobić z dwóch tyrystorów, dwóch diod i jednego opornika.

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 15. Data: 2015-04-30 11:42:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości

    >SSRa możesz zrobić z dwóch tyrystorów, dwóch diod i jednego opornika.

    i nie dadza sie wylaczyc w DC, beda mialy 2V spadku napiecia, albo
    wlasnie beda sie same wylaczaly dopoki nie poplynie prad podtrzymania

    J.

  • 16. Data: 2015-04-30 12:31:05
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-30 09:43, Dariusz Dorochowicz wrote:
    > A ile prądu i napięcia możesz dać? I ile miejsca masz?

    W porywach do 0.25mA :) Napięcie powiedzmy 0-24V.

    Minimum jakie widziałem dla kontraktonowego to 10mA@5V 500R

    --
    sword

  • 17. Data: 2015-04-30 12:46:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sword,

    Thursday, April 30, 2015, 9:52:13 AM, you wrote:

    > Cewkę muszę podtrzymywać to co mi da kondensator?

    Prąd podtrzymania przekaźnika jest znacznie niższy niż chwytania.

    > W ten sposób to tylko bistabilny.

    Niekoniecznie - wszystko zależy od tego, ile masz prądu do dyspozycji.
    Są przekaźniki, które pobierają ledwie 50mW:
    http://www.mouser.com/ds/2/262/3205172011e-14635.pdf
    dostępne też w TME ale coś mi się w TME PDFy nie otwierają :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 18. Data: 2015-04-30 12:49:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sword,

    > W porywach do 0.25mA :) Napięcie powiedzmy 0-24V.
    > Minimum jakie widziałem dla kontraktonowego to 10mA@5V 500R

    Ale na podtrzymanie wystarczą jakieś 2mA.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2015-04-30 12:55:38
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-29 21:49, sword wrote:
    > Zastanawiam się jeszcze nad wymianą transoptora na tranzystory
    > ale jeszcze nie mam rozwiązania bo wyjścia z procka są przeważnie
    > zabezpieczone diodami do rail'i. Jeśli ktoś ma pomysł to proszę
    > o podzielenie się.

    No to wymieniłem ten transoptor na tranzystory i chyba działa:

    http://www.speedyshare.com/UQwMK/ui-switch-t.png

    Powierzchnia PCB już dla dwóch kanałów:

    http://www.speedyshare.com/sPgsR/ui-switch-t-pcb.png

    + charge pump (nie ma na schemacie)

    Koszt @100 [zł]

    BSS83P x2 -> 0.50
    BC847B x2 -> 0.10
    BC845B x2 -> 0.10
    R0603 x2 -> 0.10
    TC7660 x1 -> 1.50

    Razem -> 2.30zł

    Na razie tyle udało mi się wyciągnąć, jak macie jeszcze pomysł
    na dodatkową optymalizację to proszę o sugestie.

    --
    sword

  • 20. Data: 2015-04-30 12:59:46
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-04-23 21:39, sword wrote:

> [...]
    > i tyle musi taki klucz wytrzymać. Chodzi też o jak najniższą
    > rezystancję <10R.
    >
    > Coś na wzór układu DG419 SPDT:
    >
    > http://www.vishay.com/docs/70051/dg417.pdf
    >
    > Ma dosyć dużą rezystancję ~20R.
    >

    > Czy da się np. coś takiego wydłubać lepiej na dyskretnych?
    >
    > Myślałem też o zwykłym 4066, w którym sparować równolegle
    > po dwa klucze i rezystancja była by niższa ale te kości
    > mają podane niższe napięcie pracy. Ewentualnie czy ktoś
    > zna wersję o wyższym napięciu zasilania? W tej opcji
    > dochodzi za to problem wysterowania bramek wysokim

    Zobacz VOM1271.

    Adam