  • 31. Data: 2015-04-30 23:36:06
    Temat: Re: Multiplekser analogowy U-I
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2015-04-30 22:24, __Maciek wrote:

    > A dlaczego tak? To napięcie jest mierzone na jakimś wzorcowym
    > obciążeniu? Nie możesz dać wzmaczniacza? Przecież można znaleźć takie
    > co pobierają kilkanaście-kilkadziesiąt uA. Np. LMC7111.

    Na wyjściu napięciowym jest wzmacniacz sterowany z DACa, który daje
    na wyjściu 0-10V. To napięcie musi być dokładnie odwzorowane na
    nieznanym obciążeniu. Wyjście powinno być stabilne przy poborze
    prądu do +100mA. Po drodze będzie klucz i jakiś rezystor pomiarowy
    więc im więcej omów w obwodzie tym będę miał większy błąd na wyjściu.

    --
    sword

  • 32. Data: 2015-05-01 12:03:13
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Ale na podtrzymanie wystarczą jakieś 2mA.

    Nie liczyłbym na tak dużą różnicę. Z ciekawości sprawdziłem: mój
    przekaźnik łapie przy 11mA a puszcza przy 6mA. I jest to powtarzalne.
    Ale to dość duży przekaźnik, z trzema kontaktronami, pewnie dałoby się
    znaleźć taki o sporo mniejszych prądach.

    Pozdrawiam,
    Paweł