  • 81. Data: 2020-04-09 23:00:09
    Temat: Re: [NTG]Potrzebna łączność radiowa.
    Od: micial <laicim@gm>

    W dniu 09.04.2020 o 21:17, nadir pisze:
    > W dniu 09.04.2020 o 12:42, Trefniś pisze:
    > Ale stanęło na tym, że zakupi raczej jakieś radyjka PMR, te z legalną
    > licencją, ostatecznie ręczne CB.

    Z tego co pisałeś to na tym terenie pmr nie da rady, 446MHz też nie lubi
    pagórków.
    Jedynie CB ma szanse i to stacjonarne ze stacjonarną anteną.

  • 82. Data: 2020-04-09 23:57:23
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 09.04.2020 o 23:00, micial pisze:

    > Z tego co pisałeś to na tym terenie pmr nie da rady, 446MHz też nie lubi
    > pagórków.

    Pomysł żeby połączyć się na większe odległości został zarzucony, to nie
    był priorytet, chodziło o to, żeby bez wychodzenia z obejścia poprosić
    kogoś o przysługę.
    Kilometr, a już dwa, w luźnej zabudowie wiejskiej na chwilę obecną
    będzie wystarczający, żeby sąsiada o najpilniejsze zakupy poprosić.

    > Jedynie CB ma szanse i to stacjonarne ze stacjonarną anteną.

    Chłop mieszka w swoim polskim domu raptem kilka tygodni w roku, a i to
    rzadko kiedy łącznie. Natomiast przenośne radyjko przyda się do pracy
    oraz przy różnego rodzaju hobby.
    W sumie mogłoby być i CB, tylko nie wiem czy dobrze kojarzę, ale gdzieś,
    kiedyś czytałem, że jest jakiś problem z polskim CB używanym w Niemczech.

  • 83. Data: 2020-04-10 09:42:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Pewno bym mógł, ale to nie byłoby wcale lepsze od tego co mam. Moje
    > obecne rozwiązanie mnie w zupełności zadowala, a przy okazji zapewnia
    > redundancję która się jednak sporadycznie przydaje - VSAT nie działa
    > podczas śnieżyc ani gęstych ulew, a ADSL czasem lubi wyjść na kilka
    > tygodni, kiedy studzienkę gdzieś po drodze zaleje albo piorun złośliwie
    > trafi. No i wizja włażenia na jakieś "wysokie miejsce" żeby walczyć z
    > anteną i modemem LTE w ogóle do mnie nie przemawia.

    Chodziło mi o antenę "na dachu", od niej kabel do routera LTE aby mieć
    WiFi. Ewentualnie dodatkowe punkty AP.
    Wtedy już (chyba) każdy nowszy telefon może dzwonić mechanizmem VoLTE.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 84. Data: 2020-04-10 09:58:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Chodziło mi o antenę "na dachu", od niej kabel do routera LTE aby mieć
    > WiFi. Ewentualnie dodatkowe punkty AP.
    > Wtedy już (chyba) każdy nowszy telefon może dzwonić mechanizmem VoLTE.

    W kwestii formalnej: wtedy to już będzie VoIP, a nie VoLTE. Natomiast
    zgadzam się co do tego, że jeśli ktoś ma za chałupą stabilną jedną
    kreskę, to warto ją sobie wciągnąć w antenę kierunkową i korzystać
    z niej w całym obejściu. Zwłaszcza jeśli kreska pochodzi z czegoś
    więcej niż GSM, czyli LTE, a przynajmniej UMTS. Ale oczywiśnie nie
    będę do tego nikogo specjalnie namawiał, każdy robi jak uważa.

    --
    Jarek

  • 85. Data: 2020-04-10 11:38:24
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-04-10 o 09:58 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Natomiast zgadzam się co do tego, że jeśli ktoś ma za chałupą
    > stabilną jedną kreskę, to warto ją sobie wciągnąć w antenę kierunkową
    > i korzystać z niej w całym obejściu.

    "Wartość" jest rzeczą względną. Dla kogoś, kto korzysta z telefonu raz
    na dwa tygodnie, wyjść porozmawiać za dom czy na pole nie jest żadnym
    problemem, jest wręcz zaletą: przewietrzy się człowiek chociaż, a i
    innym domownikom nie będzie truł atmosfery jakąś nudną gadaniną.

    Mateusz

  • 86. Data: 2020-04-10 13:03:30
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-04-09 o 23:57, nadir pisze:

> [...]
    > kiedyś czytałem, że jest jakiś problem z polskim CB używanym w Niemczech.

    W Polsce jest AM a w innych krajach Europy raczej FM.
    Dodatkowo w Polsce kanały są przestrojone o 5kHz.
    Ale to nie jest najgorsze.
    Niemcy w lipcu 2020 delegalizują CB radio.
    https://mojafirma.infor.pl/moto/auto-w-podrozy/przep
    isy-drogowe-w-europie/2734942,Zakaz-uzywania-CB-radi
    a-w-Niemczech-Gdzie-jeszcze-korzystanie-z-CB-radia-j
    est-nielegalne.html

  • 87. Data: 2020-04-10 13:18:33
    Temat: Re: [NTG] [OT] Potrzebna łączność radiowa.
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-04-10 13:03, t-1 wrote:

> [...]
    isy-drogowe-w-europie/2734942,Zakaz-uzywania-CB-radi
    a-w-Niemczech-Gdzie-jeszcze-korzystanie-z-CB-radia-j

    Jakżesz będzie bezpiecznie!

    BTW
    To stan kalifornia socjalistyczna, o ile dobrze zrozumiałem ma zwinąć
    krótkofalowców

    Włodek :-/

  • 88. Data: 2020-04-10 13:33:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

> [...]
    > problemem, jest wręcz zaletą: przewietrzy się człowiek chociaż, a i
    > innym domownikom nie będzie truł atmosfery jakąś nudną gadaniną.

    Wszystko może być względne. Tu nie chodziło mi o trucie domowników
    gadaniną, ale o dostęp do Internetu. W Polsce LTE zrobiło się bardzo
    tanie i dość dobrze dostępne (o ile ktoś nie wymaga, by działało na
    wsi wprost ze smartfona w piwnicy domu za górką).

    Jarek

    --
    Dokuczanie radiem z góry,
    Wymuszanie przez tortury.

  • 89. Data: 2020-04-10 14:19:37
    Od: JMP <J...@o...pl>

    t-1 napisał(a):

> [...]
    isy-drogowe-w-europie/2734942,Zakaz-uzywania-CB-radi
    a-w-Niemczech-Gdzie-jeszcze-korzystanie-z-CB-radia-j

    Nie delegalizują, tylko zabraniają używania podczas jazdy, czyli
    zmienili przepisy o ruchu drogowym.

    JMP

  • 90. Data: 2020-04-10 14:49:53
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-04-10 14:19, JMP wrote:

> [...]
    est-nielegalne.html

    > Nie delegalizują, tylko zabraniają używania podczas jazdy, czyli

    "Jak jedno koło jest zepsute, to cały traktor jest..."

    W.