  • 41. Data: 2015-10-08 09:01:34
    Temat: Re: [NTG], ale pośmiać się można z Disco Very Kanał..
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Włodzimierz,

    Thursday, October 8, 2015, 5:18:00 AM, you wrote:

    > Było i o tym na grupie.
    > ZTCP wkręt to takie z nacięciem pod wkrętak (NIE śrubokręt), śruba ma
    > łeb pod klucz :-)
    > IMO śruba z naciętym pod wkrętak łbem pod klucz to też śruba :-)

    A mi się zawsze zdawało, że chodzi o gwint... Śruby z gwintem
    maszynowym a wkręty z gwintem samonacinającym...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 42. Data: 2015-10-08 10:52:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Włodzimierz, October 8, 2015, 5:18:00 AM, you wrote:
    >A mi się zawsze zdawało, że chodzi o gwint... Śruby z gwintem
    >maszynowym a wkręty z gwintem samonacinającym...

    O srubach do drewna nie slyszalem, ale Ty wkretow M3 czy M4 nie
    uzywales ?

    W polskim sie sprzeczal nie bede, trzeba zaczac od tradycyjnego "a kto
    pyta", natomiast spojrzcie na angielski

    https://en.wikipedia.org/wiki/Screw#Differentiation_
    between_bolt_and_screw
    There is no universally accepted distinction between a screw and a
    bolt
    Machinery's Handbook describes the distinction as follows:
    A bolt is an externally threaded fastener designed for insertion
    through holes in assembled parts, and is normally intended to be
    tightened or released by torquing a nut.
    A screw is an externally threaded fastener capable of being inserted
    into holes in assembled parts, of mating with a preformed internal
    thread or forming its own thread, and of being tightened or released
    by torquing the head.

    Czyli screw (wkret ?) krecimy, a na bolt (sruba ?) nakrecamy.

    Aczkolwiek w tym kontekscie sruby to jednoznacznie sa tylko
    "zamkowe"...

    J.

  • 43. Data: 2015-10-08 10:53:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >W pewnych środowiskach jest to dość jasno sprecyzowane.
    >Np. w ślusarstwie i pochodnych - wiertłem nie wykonuje się w żadnym
    >przypadku "dziury", tylko otwór.
    >Za "dziurę" można było dostać od razu lufę. Ponoć przed wojną jeszcze
    >dodatkowo w zęby od majstra.

    Ja tam nie wiem, ale czy nie jest tak, ze otwory robimy rozwiertakiem,
    a wietlem to mozna co najwyzej dziure pod otwor zrobic ?

    J.

  • 44. Data: 2015-10-08 11:32:56
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:561575e8$0$611$65785112@news.neostrada.pl...
    > W mieście Biała Podlaska był sklep (typu "szmatex") z ogromnym szyldem:
    > "SPODNIE I WOGLE"
    > Nie zdązyłem zdjęcia zrobić - szyld zlikwidowano.

    O, to moja pani od fizyki z podstawówki musiała być stamtąd, też tak
    pisała...

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048

  • 45. Data: 2015-10-08 11:47:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > elektronicznym po "nawiedzonym" domu, ścigając ducha.
    > Tłumaczyli jak działa ten sprzęt. Urządzenia posiada listę słów
    > nagranych w języku angielskim. Odtwarzanie konkretnego słowa jest
    > inicjowane w momencie, gdy układ zarejestruje impuls elektromagnetyczny.
    > Nie tłumaczyli, czy słowo jest wybierane losowo, czy w zależności od
    > parametrów odebranego sygnału. Nie zdziwiłbym się, gdyby chodziło o
    > wejście ADC podłączone do jakiejś antenki. Zawartość słownika oczywiście
    > dobrana w ten sposób, aby operator mógł do każdej "detekcji" dorobić

    Przecież napisałem, że kupują część programów od Discovery. Dzięki Fokus
    TV możesz je oglądać za darmo. Że nie wszystkie są dobre? Nic na to nie
    poradzę.
    Swoją misyjność publiczna TV realizuje transmitując np. obrady sejmu i
    mecze piłkarskie. No i jeszcze filmów nie przerywa reklamami. Za to
    płacisz abonament. Już nie wspomnę o gigantycznym zatrudnieniu w
    porównaniu do Polsatu, czy TVN.

  • 46. Data: 2015-10-08 14:54:14
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ja tam nie wiem, ale czy nie jest tak, ze otwory robimy rozwiertakiem, a
    > wietlem to mozna co najwyzej dziure pod otwor zrobic ?

    Otwor jest na wylot, dziura to zaglebienie, wkret sie wkreca w material,
    albo w mniejszy otwor/dziure w nim, srube sie wkreca w gwint.
    Uchwyt do osadzenia wiertla to futro.
    Tak mi sie przynajmniej wydaje.
    Moj Syn mial okreslenie "dua" co oznaczalo w zasadzie kazda nieciaglosc
    plaszczyzny;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 47. Data: 2015-10-08 15:32:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w wiadomości grup

    >Otwor jest na wylot, dziura to zaglebienie, wkret sie wkreca w
    >material, albo w mniejszy otwor/dziure w nim, srube sie wkreca w
    >gwint.

    To jest interpretacja RoMana, czemu przeczy np
    http://www.unitechsand.pl/page.aspx?action=ofertap&i
    d=7

    gwinty normalne, M iles, takie same jak sruby. Ale nazwa "wkret"
    wystepuje w normie.
    Sa tez normy na sruby, co daje nam jasna definicje - wkrety wkreca sie
    wkretakiem, a sruby kreci sie kluczem :-)

    >Uchwyt do osadzenia wiertla to futro.
    >Tak mi sie przynajmniej wydaje.

    A podasz zrodlo, chocby "maly poradnik mechanika" ? :-)

    J.

  • 48. Data: 2015-10-08 18:07:49
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2015-10-08 o 15:32, J.F. pisze:
    [...]
    > A podasz zrodlo, chocby "maly poradnik mechanika" ? :-)

    To z niemieckiego, Bohrfutter.

    P.P.

  • 49. Data: 2015-10-09 13:59:52
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-10-07 12:43, ACMM-033 wrote:
    [...]
    > Z dawnych lat jeden warzywniak w Piastowie "orĘNżady nie będzie".
    > Tesco (after Leader Price) przy Czerskiej "szczotka gilowa" (mam gdzieś
    > na fotce, sam robiłem). Wezmę do "ucierania nosa".
    > Są słowniki w necie, pisze metki, ma śmiardfona, może zajrzeć, by się
    > nie błaźnić...
    > Ale nic nie przebije pokemonizmów i ogólnie, "dysleksji" (cudzysłów
    > celowy) w necie.
    9 maja 2014, AFAIR Castorama na Popularnej w Wa-wie:
    http://i.imgur.com/cyvtXQL.jpg :-D A najlepsze jest to, że trochę wyżej
    to słówko jest napisane poprawnie na etykiecie butelki. :-D

  • 50. Data: 2015-10-10 22:30:03
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2015-10-08 08:36, ToMasz wrote:

    > no ale opony w samochodzie masz napompowane dwutlenkiem węgla. Co z tego
    > ze tylko w ułamku procenta, ale masz. Tak samo z napięciem. ładnie i
    > logicznie byłoby podać jego kluczową, najistotniejszą cechę, parametr...

    Totalnie sie nie zgadzam z analogia. W przypadku opon to pasuje
    ewentualnie stwierdzenie, że trzeba powiedzieć powietrze zamiast
    mieszanina gazów.

    W dla wiekszosci środowisk technicznych napiecie jest stale lub zmienne.
    Podtypy typu "przemiennne" sa wynalazkiem i domena elektryków, którzy
    nawet kable mają dziwacznie oznakowone.

    Pozdrawiam

    Marek