  • 51. Data: 2015-10-10 22:34:55
    Temat: Re: [NTG], ale pośmiać się można z Disco Very Kanał..
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Saturday, October 10, 2015, 10:30:03 PM, you wrote:

    [...]

    > W dla wiekszosci środowisk technicznych napiecie jest stale lub zmienne.

    W dziwnych środowiskach się obracasz...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 52. Data: 2015-10-12 18:10:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek Borowski wrote:

    > W dla wiekszosci środowisk technicznych napiecie jest stale lub zmienne.
    > Podtypy typu "przemiennne" sa wynalazkiem i domena elektryków, którzy
    > nawet kable mają dziwacznie oznakowone.

    Poza tym "przemienne" nie mówi, że sinusoidalnie zmienne.
    Ale elektrycy to dziwny narodek, chyba tylko u nas się
    rozróżnia kable od przewodów, a i tak geniusze w hurtowniach
    piszą "kabel ziemny". :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 53. Data: 2015-10-12 18:53:59
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam wrote:

    > Ale który majster wyjaśni, czym się różni wkręt od śruby? ;)

    Jak już się pytamy, to ja jeszcze poproszę o wyjaśnienie
    "czasokresów", którymi jest najeżone piśmiennictwo elektryczne.
    Chodzi o "kresy czasu"? Transcendencją wieje, jak się to czyta...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 54. Data: 2015-10-12 19:00:53
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > I to nie śmieszy, mnie to wkurza solidnie już od dawna.
    > To po prostu "kszan" (wiem co napisałem , w sklepie kiedyś był).

    Kszan byłby świetnym dodatkiem do "gularzu" (stołówka UWr przy
    Dwudziestolatce). Podany z "ryżem parabolicznym" -- delicja.
    Tak mi się bynajmniej wydaje.

    Pozdrawiam, Piotr!

  • 55. Data: 2015-10-13 16:15:51
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Piotr Wyderski napisał:

    > Ale elektrycy to dziwny narodek, chyba tylko u nas się
    > rozróżnia kable od przewodów, a i tak geniusze w hurtowniach
    > piszą "kabel ziemny". :-)
    >
    > Pozdrawiam, Piotr

    No dobrze - czym się różni kabel od przewodu? Poważnie pytam, bo nikt
    nigdy mi tego nie potrafił precyzyjnie określić. Ostatnie próby
    definiowania zakończyły się ustaleniem, że energetyczne to są kable a
    domowe to przewody, więc "kabel ziemny" byłby prawidłowy. Co gorsza w
    pewnej książce spotkałem się z określeniem "przewody kabelkowe", użytym
    do zwykłych YDY, jakimi prowadzi się instalacje w ścianach.

  • 56. Data: 2015-10-13 16:24:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No dobrze - czym się różni kabel od przewodu? Poważnie pytam, bo nikt
    >nigdy mi tego nie potrafił precyzyjnie określić. Ostatnie próby

    Ja tam cos lekko pamietam, ze kabel to "urzadzenie energetyczne ...."
    :-)

    Kabel chyba moze byc wieloprzewodowy (ale czy jedno- ?), no i ziemny
    chyba jak najbardziej tak.

    Ale czy dziwny narodek ?
    Kazdy ma swoich profesorow w zawodowkach ... kto tu pisal ze majster
    po pysku lal, jak sie otwor dziura nazwalo ...

    predkosc vs szybkosc, winda vs dzwig, itp ...

    J.

  • 57. Data: 2015-10-13 16:43:57
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Maciek wrote:

    > No dobrze - czym się różni kabel od przewodu?

    Znana mi definicja mówi, że kabel to przewód konstrukcyjnie
    przystosowany do bezpośredniego układania w ziemi. Stąd właśnie
    śmieszy mnie wspomniany "kabel ziemny". Ale zdolności normotwórczych nie
    mam, więc uznaj to za jedną z opinii. :-)

    > definiowania zakończyły się ustaleniem, że energetyczne to są kable a
    > domowe to przewody

    A co wówczas z "przewodami szynowymi" w stacjach transformatorowych? :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 58. Data: 2015-10-13 18:56:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > :-)
    >
    > Kabel chyba moze byc wieloprzewodowy (ale czy jedno- ?), no i ziemny

    Narodek jak narodek. Poeta ujął to w słowach "za twoim przewodem
    złączym się z narodem". O kablu nie wspomniał.

    Jarek

    --
    Jakby pani chciała, pani Müllerowo, zastrzelić arcyksięcia albo pana cesarza,
    toby się pani na pewno z kimś naradziła. Co głowa, to rozum. Ten doradzi to,

  • 59. Data: 2015-10-14 15:45:17
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Narodek jak narodek. Poeta ujął to w słowach "za twoim przewodem
    > złączym się z narodem". O kablu nie wspomniał.

    Ale w narodzie coraz więcej kabli ;)

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 60. Data: 2015-10-14 17:20:18
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2015-10-09 13:59, JDX wrote:
    (ciap)
    > 9 maja 2014, AFAIR Castorama na Popularnej w Wa-wie:
    > http://i.imgur.com/cyvtXQL.jpg :-D A najlepsze jest to, że trochę wyżej
    > to słówko jest napisane poprawnie na etykiecie butelki. :-D

    O kórfa!

    Włodek