  • 111. Data: 2014-01-07 14:11:45
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Pojawiająca się propozycja schematu karania wyglądala imo tak:
    >- kierowca (tu motorniczy) który ma powyzej 1,5%% traci pojazd
    >- jeżeli pojazd jest mniejszej wartości niż np. 10.000 - resze musi
    >dopłacić
    >- jeżeli pojazd nie jest jego - nastepuje wycena i prowadzący musi
    >zapłacić
    >karę w wysokości wartości pojazu, jeżeli wartość mniejsza niż np.
    >10.000 -
    >płaci wartość minimalną.

    >Nie widziałem, aby ktoś proponował konfiskatę pojazdu, który nie był
    >własnością prowadzącego.

    Tu na grupie moze nie, ale w ogole to tak. Od poczatku idei zreszta
    takie pytania padaly - chocby taka ze zaczna sie zamieniac.

    J.

  • 112. Data: 2014-01-07 15:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Spróbuj zajrzeć w okolice postów, w których zbijałem argument
    > jakoby miało to być "niekonstytucyjne".
    > Daleki jestem od popierania takiej sankcji, ale jeśliby ona
    > miała być "niekonstytucyjna", to całkiem spory kawałek KK wymaga
    > przeróbki.
    > Tam jest kilka zapisów o przepadku "rownież jeśliby nie
    > stanowiły własności sprawcy".

    Ale po co zmieniać, jeżeli mozna podejśc do tematu inaczej to znaczy tak
    jak napisałem powyżej.
    Przeciez pijak nie bedzie kalkulował - dzis jestem pijany to pojade nie
    swoim. Gdyby kalkulował, to by nie jechał w ogoóle.

  • 113. Data: 2014-01-07 15:17:33
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 06.01.2014 14:30, KS pisze:
    > Tak się zastanawiam w temacie rozmów o karach dla nachlanych kierowcach,
    > do jakich granic ryzyka mogą się posunąć, lub jaka kara odstraszyła by
    > podejmowanie decyzji by wsiadać nachlanym i prowadzić?

    Rozwiązanie jest banalnie proste:

    Obligatoryjnie 28 dni aresztu w przypadku przekroczenia 0,5 i to bez
    względu, czy spowodował wypadek, czy nie. Z auta do aresztu od razu.
    0,5 też bym ustawił jako dopuszczalną granicę.
    W przypadku spowodowania wypadku te obligatoryjne 28 dni służby mogłyby
    by wykorzystać na postawienie kolejnych zarzutów.

    --
    anacron
    aba/

  • 114. Data: 2014-01-07 15:18:15
    Od: masti <g...@t...hell>

    bzdury waść opowiadasz.

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl

  • 115. Data: 2014-01-07 15:19:54
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-07, anacron <a...@a...pl> wrote:

> [...]
    > W przypadku spowodowania wypadku te obligatoryjne 28 dni służby mogłyby
    > by wykorzystać na postawienie kolejnych zarzutów.

    No i to mowi gosc ktory walczy z niedokladnoscia suszarek...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 116. Data: 2014-01-07 15:40:42
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-07 15:17, anacron pisze:

> [...]
    > W przypadku spowodowania wypadku te obligatoryjne 28 dni służby mogłyby
    > by wykorzystać na postawienie kolejnych zarzutów.

    Właśnie Ryży powiedział że będziesz/my mieli obowiązek posiadania
    alkomatu od 01.01.2015 LOL
    Dokleimy go do gaśnicy LOL
    Na pewno sie przyda temu co ma 1-2 promile LOL
    Własnie czarują na tvn24

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 117. Data: 2014-01-07 15:46:40
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Megrims" wrote in message news:laei14$o65$1@usenet.news.interia.pl...

    [...]
    > Kiedyś ktoś policzył, że wychowanie i wykształcenie obywatela
    > w Polsce od poczatku do momentu podjęcia pracy to średnio kwota
    > około 500.000 EUR (około dwa miliiony PLN). Jeśli założymy, że
    > z Polski wyjechało w ostatnich latach 2.000.000 ludzi, to Polska
    > jest w plecy 1.000.000.000.000 Euro. A ty się martwisz koszami
    > wypadków drogowych.

    Ktoś kiedyś policzył... jasne ;)
    Ale chyba nie polską statystycznie przeciętną rodzinę.

    Załóżmy rodzinę z dwójką dzieci.
    Niech dzieci do pracy idą po studiach (utrzymujemy 0-25lat)

    Mamy: 500.000 euro x 4,17 x 2 = 1.470.000zł / 25 lat = 166.800 rocznie

    166.800 / 12 = 13.900zł miesięcznie na same dzieci.

  • 119. Data: 2014-01-07 16:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...

    > Tu na grupie moze nie, ale w ogole to tak. Od poczatku idei zreszta
    > takie pytania padaly - chocby taka ze zaczna sie zamieniac.

    Jeżeli tylko to jest problemem tego pomysłu, to zobacz, jak łatwo sobie z
    tym poradzić :)

  • 118. Data: 2014-01-07 16:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AZ a...@g...com ...

    > No i to mowi gosc ktory walczy z niedokladnoscia suszarek...

    A co ma jedno z drugim wspolnego?

  • 120. Data: 2014-01-07 16:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > bzdury waść opowiadasz.

    Uprasza się o merytoryczne wypowiedzi...