  • 191. Data: 2014-01-08 17:37:56
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > A dlaczego kasa nie ma iść do budżetu. Budżet ponosi bezpośrednie
    > koszty związane z nałogami i kasę na to musi mieć. W przeciągu kilku
    > dni trafiło się trzech co zaliczą kilkanaście lat więzienia.

    Nie zrozumiałes.
    Zeby wprowadzic takie niepopularne zmiany - trzeba mieć odwage ponieść
    polityczne konsekwencje.
    OFE - duzo kasy do budzetu wiec rząd zaryzykował.
    Takie zmiany w karaniu kierowców - niewielkie albo wrecz mniejsze wpływy do
    budzetu - po co ryzykowac? A ze sensowne? Kogo to obchodzi...

  • 192. Data: 2014-01-08 17:37:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > Ze strony z końcówką gov dowcip pochodzi.

    Zapytałbym o linka, ale juz kiedys zapytany powiedziałes, ze nie bedziesz
    podawał zródeł bo nic cie nie obchodzi, czy jestes wiarygodny na newsach...

  • 193. Data: 2014-01-08 17:37:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AZ a...@g...com ...

    > To czemu nie szuka tutaj oszczednosci w postaci zakazu wody i fajek?

    Bo to nie działa tak, ze w imie kasy mozna wszystko zrobic.
    Pomijając fakt, ze taki zakaz byłby nieskuteczny...

  • 194. Data: 2014-01-08 17:37:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Jak tak popatrzyłem z grubsza, to lepiej wyglądałaby proporcja
    > z potęgą między trójką a piątką :) bo przy *aż* jednym dniu
    > dla 0,5 promila *ledwo* 20 dni dla 1 promila to nieproporcjonalnie
    > mało.

    To był tylko przykład jak miałoby to działac, a nie konkretna propozycja
    liczbowa.

    > Te 20 dni byłyby może akurat, dla 1 dnia przy 0,8%%
    > (zakładając że %% to promil, z braku znaczka ASCII7).
    > Potęga jak wyżej, na całość tangens nakładający limit ok. 2 lat
    > z "zakrzywieniem" w okolicach 1,5%% i już.

    A nie mozna po prostu napisać:
    0.3%% tyle
    0,5%% tyle
    1%% tyle
    Człowiek sobie musi trygonometrie przypominac! :)

  • 195. Data: 2014-01-08 17:53:20
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-01-08 16:18, masti pisze:

    > a związkowcy już chronią uciskaną klasę robotniczą:
    > <http://wiadomosci.gazeta.pl/
    > wiadomosci/1,114871,15233293,Zwiazkowcy_MPK__kontrol
    e_trzezwosci_uragaja_naszej.html>

    "urąga elementarnym standardom poszanowania godności pracownika i i
    stanowi wyraz przedmiotowego traktowania pracowników przez władze MPK"

    "Nierzadko kierowcy muszą stawać w rzędzie pod ścianą i dmuchać w
    alkomat po kolei. Nieprzyjemne są też sytuacje, gdy jesteśmy sprawdzani
    na oczach pasażerów"

    Może oni są przekonani że to badania prostaty?

    Najlepsze jest to:

    "W każdej zajezdni do dyspozycji pracowników jest alkomat. Zachęcamy
    kierowców do samokontroli"
    LOL

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 196. Data: 2014-01-08 18:20:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Gotfryd,

    > "płynną", tak jak Budzik napisał.
    > Od minimalnej możliwej kary, czyli zatrzymania PJ na jeden
    > dzień i aresztu na jeden dzień (w różnych "poziomach" rzecz
    > jasna).

    Nie. Ponieważ odbijesz się wtedy o "akceptowalne ryzyko" - "napiję
    się, jak mnie złapią, to pójdę najwyżej na tydzień do aresztu". Ale w
    miarę picia "odwaga" rośnie jak również radykalni rośnie poziom
    akceptowalnego ryzyka. Nie ma hamulca "tylko jeden kieliszek, bo
    przekroczę".

    > IMO powinno być mocno nieliniowo

    No to jest nieliniowa.

    > i *raczej* ze wsparciem w postaci bonusa za zachowania znane jako
    > "zagrażające" (z kolei wsparte statystyką wypadków spowodowanych
    > przez pijanych).

    Nadmierne pole do nadinterpretacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 197. Data: 2014-01-08 18:29:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    Dnia 08.01.2014 k...@g...com <k...@g...com> napisał/a:

    > Fajki to żyła złota dla budżetu. Na pewno zdarzy się w Polce co jakiś czas wypadek
    spowodowany tym że komuś żar pod jaja spadnie. Ale nie umieszczą tego w statystykach,
    bo statystyki do któregoś miejsca po przecinku liczą. Po fajkach są w zasadzie dwie
    choroby. Jedna śmiertelna, trwająca maks pół roku po wykryciu. leczenie niezbyt
    drogie. Druga to odmiana astmy. Nieuleczalna, lekarstwa bardzo tanie nie wymaga
    żadnej drogiej i specjalistycznej terapii. Ta astma skraca życie o kilka lat. W ZUSie
    się cieszą z tego powodu. Jak by wprowadzili zakaz sprzedaży alkoholu to konsumenci
    pili by tyle samo co do wprowadzenia zakazu. Koszty były by jeszcze większe bo pili
    by wynalazki a nie było by tej 1/4 kasy.

    No to co mowisz, ze panstwo doklada jak przedstawiles same zalety dla panstwa
    wynikajace z picia i palenia?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 198. Data: 2014-01-08 19:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KS "mekar[wytnijto]"@vp.pl ...

    > "W każdej zajezdni do dyspozycji pracowników jest alkomat. Zachęcamy
    > kierowców do samokontroli"
    > LOL

    Kolejny przykład, że zwiazki zawodowe co miały to już zrobiły a teraz to
    tylko przyjaw dbania o własne interesy a w tym przypadku dodatkowo
    siedlisko bezczelności albo głupoty...

  • 199. Data: 2014-01-08 19:02:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    (...)

    ^

    > A tu nie.
    > Poprawi.

    Nie, nie poprawi - w Polsce mamy coś powyżej 6% wypadków, gdzie
    sprawcami uznano prowadzących, którzy byli pijani. Możesz nie
    wierzyć, ale cała EU by chciała mieć takie dobre statystyki
    w tej materii.

    > Spowoduje skupianie się na co groźniejszych przypadkach.
    > Ładnie opisał to gdzieś Robert - zatrzymanie osobnika kwalifikującego
    > się do zatrzymania praktycznie "wyłącza" patrol z działania.
    > Po drugie dochodzi "motywacja statystyką".
    > A może nawet "po pierwsze" :>

    Tak naprawdę to policja i tak skupia się na groźniejszych przypadkach.

    > Dodam, że IMO istotne jest, że mi zarówno "na oko" jak i ze statystyki
    > wychodzi, że "samo pijaństwo" (w granicach zachowania samokontroli,
    > dwupromilowców i wyżej wyłączamy) nie jest tym największym zagrożeniem,
    > są nim "szybcy i wściekli", ponad 3x tyle wypadków i ofiar
    > w kategorii "niezachowanie bezpiecznej prędkości" mówi samo
    > za siebie.

    Od dawna o tym piszę, a tu takie odkrycie. To nie jest na oko, ale
    taka jest nieubłagana statystyka. Pisałem tez wcześniej, że jeżeli
    państwo (w tym oczywiście policja) zacznie się zajmować jednak
    całą resztą (czyli przyczynami ponad 90% wypadków) to wtedy zobaczymy,
    czy warto zwiększać nakłady na prześladowania około-alkoholowe.
    Obecnie jest tak, że np. patrole motocyklowe przeznaczone do nadzoru
    nad ruchem drogowym i mobilne/szybkiej reakcji z założenia, stoją
    gdzie w bocznej uliczce i rano czekają z dmuchańcami na trasach
    dojazdowych, gdzie korki itd. Z całą pewnością po to dostali
    motocykle by sobie stały, a funkcjonariusze podbijali statystykę...

  • 200. Data: 2014-01-08 19:30:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Pójdą siedzieć. No dobra, przesadziłem, to chyba tylko
    > wykroczenie jest.

    Wiesz co to jest takie małe, włochate i trzeba się wybrać do
    lekarza po pokąsaniu w odwrotną stronę?

    > Jeśli konfiskata jest KARĄ, to nie wolno robić publicznych
    > (czyli "dostępnych dla wszystkich") zrzutek na spłacenie
    > kary.

    Zrobią zrzutkę (czego podobno nie wolno), zapłacą karę (każdy
    za siebie) i pojadą dalej.