  • 311. Data: 2014-01-17 15:50:38
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > no właśnie. Ciekawe dlaczego są tak głęboko ukrywane? :)

    Mozna się domyslac.
    Bardzo mały procent powodujących ktorzy maja do 0,8%%
    Duzzo wyzszy tych ktorzy byli upici mocniej.

    > aczkolwiek są tacy, którzy po alkoholu dostają małpiego rozumu i
    > kozakują a inni robią się bardzo grzeczni i spokojni. To jednak jest
    > różnica.

    Ale ja juz pomijam zwiekszanie czy zmniejszanie poziomu małpiego rozumu.
    Mam na mysli stricte możliwości psycho-fizyczne prowadzenia samochodu takei
    jak:
    - pogorszenie wzroku
    - możliwość skupienia
    - szybkośc reakcji
    - etc.

    > PS: oczywiście nie pochwalam jazdy na bani.

    Nikt nie pochwala.

  • 312. Data: 2014-01-17 17:37:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1401162248140.3164@quad..
    .

    > Doskonale podsumowałeś sedno problemu.
    >
    > Ale poczytaj posty Cavallino - władzy pasują właśnie szukający czarownic,
    > a jak widać są tacy.

    A ogółowi pijusów pasują tacy, co ich bronią, jeśli będę trochę mniej
    nachlani.
    Przy czym raz będą mniej nachlani, chwilę potem więcej, a następnym razem
    zalani w trupa, bo nie wyhamują zawczasu.

  • 313. Data: 2014-01-17 18:24:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    > Przy czym raz będą mniej nachlani, chwilę potem więcej, a następnym
    > razem zalani w trupa, bo nie wyhamują zawczasu.

    A moze jest dokładnie odwrotnie.
    nie pietnuje sie szczególnie mocno takich naprawde upitych wiec taki jeden
    z drugim mówi sobie:
    co z tego ze mnie złapali jak miałem 3%%. Przeciez jestem wsród 180.000
    innych złapanych.
    I taki debil nie zdaje sobie sprawy ze tak naprawde jest w grupie kilku
    tysiecy (strzelam) takich co to są bez demagogii naprawdę bardzo
    prawdopodobnymi zabójcami.

  • 314. Data: 2014-01-17 19:24:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-17 15:50, Budzik pisze:
    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Mozna się domyslac.

    Z domysłami to uważaj :)

    > Bardzo mały procent powodujących ktorzy maja do 0,8%%
    > Duzzo wyzszy tych ktorzy byli upici mocniej.

    Należy się cieszyć, że oficjalnie podają już dane na temat
    zatrzymanych przy dmuchaniu z podaniem artykułów pod które
    podpadają oraz konkretnych liczb w podziale na kierowców
    i pozostałych, niemniej medialnie podają brutto, czyli coś
    jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem.

    Co do wypadkowości - EU już dawno rekomendowała max BAC 0.5 g/L dla
    amatorów (zawodowi i młodzież mniej). Z badań/statystyk wyszło,
    że przy 0,5 g/L ryzyko wypadku wzrasta o niecałe 40%, a przypadku
    1g/L to mamy ryzyko x5. Wyszło im z wyliczeń (no i z praktyki), że
    zmniejszenie do 0,5 da spadek ofiar śmiertelnych o 10% (tylko
    z tytułu nietrzeźwości). Część krajów się dostosowała (np. Niemcy)
    i to trochę pomogło.

    http://www.buchhandel.de/WebApi1/GetMmo.asp?MmoId=20
    81306&mmoType=PDF&isbn=9783415048447
    2.2.1
    (...)
    "
    Die meisten Alkoholunfälle werden am Samstag und Sonntag verursacht.
    Zwischen 22.00 Uhr und 06.00 Uhr ereigneten sich 9,2 % aller Verkehrsunfälle
    mit Personenschaden, jedoch 46 % aller Alkoholunfälle mit Personenschaden.
    71% der alkoholisierten Verkehrsteilnehmer waren absolut fahruntüchtig,
    wiesen also eine Blutalkoholkonzentration von 1,1? und mehr auf.
    Über 20% der alkoholisierten Pkw-Fahrer hatte eine BAK von über 2?!"

    Tak w wolnym tłumaczeniu - większość wypadków z powodu alkoholu
    to soboty i niedziele. 71% to kierowcy z powyżej 1.1%% , a 20%
    to kierowcy ze stężeniem powyżej 2%% (jeżeli dobrze to zrozumiałem).

    Myślisz, że w Polsce jest inaczej?

  • 315. Data: 2014-01-17 20:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...

> [...]
    > to soboty i niedziele. 71% to kierowcy z powyżej 1.1%% , a 20%
    > to kierowcy ze stężeniem powyżej 2%% (jeżeli dobrze to zrozumiałem).

    Ok, czyli poniżej 1,1%% to 10% wypadków powodowanych przez nietrzeźwych.
    Z innych danych wynikało ze pijanych jest na drogach srednio 2%.
    Z jeszcze innych że pijani powodują 4,6% wypadków.

    Wnioski...
    Pomimo tego, ze na drogach jest 2% pijanych kierowców, to do 1,1%% powodują
    oni tylko 0,46%% wypadków.
    Czyli wypili niewiele, są bardziej ostrozni niż zwykli kierowcy, przez co
    jadą ostrożniej.

    Natomiast powyżej 1,1%% powodują już znacznie wieksze (wzrost o 100%)
    niebezpiecznestwo niż kierowca trzeźwy.

    Czy dobrze rozumiem?

    Oczywiście pytanie, jakie jest ilościowe rozłożenie pijanych w grupie tych
    2% jezdzacych po pijaku.

  • 316. Data: 2014-01-17 20:32:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-17 20:00, Budzik pisze:
> [...]
    > oni tylko 0,46%% wypadków.
    > Czyli wypili niewiele, są bardziej ostrozni niż zwykli kierowcy, przez co

    Biorąc pod uwagę oficjalnie podawane dane z łapanek(w Polsce)
    to stosunek 0,2-0,5%% do pow. 0,5%% to ~1/3. Biorąc pod uwagę dane o
    wpływie alkoholu na organizm itd. (czyli 5x większe ryzyko wypadku
    przy 1%%) to wniosek można uznać za mniej więcej poprawny :)

    > Natomiast powyżej 1,1%% powodują już znacznie wieksze (wzrost o 100%)
    > niebezpiecznestwo niż kierowca trzeźwy.

    Ryzyko jest 5x większe. Wielu rzeczy nie da się tak policzyć.

    > Czy dobrze rozumiem?

    Mniej więcej.

    > Oczywiście pytanie, jakie jest ilościowe rozłożenie pijanych w grupie tych
    > 2% jezdzacych po pijaku.

    Dokładnych danych podawanych do publicznej wiadomości nie ma, niemniej
    nie jest to tak specjalnie potrzebne - z danych dostępnych jasno widać,
    że zmiana z 0,2%% na 0,5%% w Polsce niczego by nie zmieniła, ba, wręcz
    by statystyka medialnej 'łapanki' się pogorszyła dla władz. Jednakże nie
    jestem osobą kompetentną, by ocenić skutki społeczne (w efekcie
    wypadkowość) w przypadku tylko podniesienia limitu do 0,5%% (wyżej
    w żadnym wypadku, niemniej potrzebne są też zmiany w zakresie
    zatrzymywania uprawnień, kontroli itd.). Wiadomo natomiast, że by
    poprawić bezpieczeństwo na drogach, należy niestety walczyć z
    prędkością, zachowaniami nieodpowiedzialnymi, brakiem reakcji
    policji na dość powszechne wykroczenia itd.
    Drogi mamy już całkiem dobre i na ich stan winy zrzucać również
    nie można.

    BTW - co jest główną przyczyną wypadków w Niemczech?

  • 317. Data: 2014-01-17 20:51:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nic nie poradze, że wobec braku umiejętności prowadzenia kulturalnej
    > dyskusji, musisz się takimi podpierać co skutecznie maskuje inne argumenty
    > i jednoczesnie zobrzydza samą dyskusję.

    Mów za siebie, mnie nic nie maskuje

    > W razie czego wiesz gdzie skończylismy, więc możesz spróbowac odpowiedzieć
    > jeszcze raz, tym razem w miarę kulturalnie. Chętnie będę kontynuował
    > merytoryczną dyskusję.

    Nie zauważyłem byś chciał merytorycznej dyskusji

  • 318. Data: 2014-01-17 21:53:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Nie zauważyłem byś chciał merytorycznej dyskusji

    Nic dziwnego, skoro byłeś zajęty wygłaszaniem argumentów w stylu "jebnij że
    się w głowę".

    EOD

  • 319. Data: 2014-01-17 23:27:40
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nic dziwnego, skoro byłeś zajęty wygłaszaniem argumentów w stylu "jebnij
    > że
    > się w głowę".

    Czytać nie umiesz

    > EOD

    Jasne

  • 320. Data: 2014-01-17 23:34:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2014, Artur Maśląg wrote:

    > Jak napisałem powyżej - taka jest statystyka, a nie mój pogląd.

    To ją przedstaw :P

    pzdr, Gotfryd