  • 301. Data: 2014-01-17 08:21:01
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    > Jakie tam odkrycie.
    > Stwierdzenie pokrywające się z Twoim punktem widzenia.
    > Niestety zbyt mało popularnym.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No to różnica taka, że Ty możesz być przekonany, ale dopóki
    > nie możesz przedstawić "podstaw", jesteś równie niewiarygodny,
    > jak KAŻDY który uważa tak samo, ale RÓWNIEŻ nie może tych
    > "papierów" przedstawić.
    > Mimo że jest przekonany.
    > Sorry sir.
    > :D

    Jak napisałem powyżej - taka jest statystyka, a nie mój pogląd.
    Mój pogląd na sprawę nie wynika raczej z tego co mi się wydaje,
    ale z danych które mamy z innych krajów i sądzę, że on jako
    taki jest dość racjonalny, choć popularnym bym go nie nazwał.
    Ja te statystyki tutaj nawet przedstawiałem w swoim czasie.
    Polska nie jest jakąś wyjątkową wyspą na świecie - ogólnie można
    przyjąć, że działają tutaj takie same mechanizmy jak w innych
    krajach. Problemem jest to, że to dla wielu niewygodne rozwiązania.

    Fakt.

  • 302. Data: 2014-01-17 10:45:16
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 16 Jan 2014 23:40:58 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Oczywiście takie przypadki tez mogą się zdarzać. Ale czy będą
    > większością?
    > Śmiem wątpić.

    czyli prawo jest ułomne

    > Oczywiście można.
    > Ale wolałbym załatwić to jednak bez kolejnego dyrektora, pięciu
    > zastepców itp.
    > Komornicy chętnie wezmą się za sprzedaż tego majątku.

    i co? policjant będzie odbierał samochod tak jak daje mandat? nie da się.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 303. Data: 2014-01-17 11:14:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > czyli prawo jest ułomne

    No i? Postulujesz likwidację mandatówm, grzywn itp?

    > i co? policjant będzie odbierał samochod tak jak daje mandat? nie da się.

    Ale dyskutujesz ogólnie z ideą, czy tylko szukasz dziury w całym i
    wyszukujesz potencjalne problemy na poszczególnych poziomach kary?

    Policjant zatrzymuje kierowca, który ma 1,5%%.
    Co sie dzieje obecnie?
    Przecież kierowca nie odjeżdza, bo pijany.

  • 304. Data: 2014-01-17 11:19:38
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 10:14:43 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > No i? Postulujesz likwidację mandatówm, grzywn itp?

    nie, ale mówisz o bardzo dotkliwych karach

    > Ale dyskutujesz ogólnie z ideą, czy tylko szukasz dziury w całym i
    > wyszukujesz potencjalne problemy na poszczególnych poziomach kary?

    jeśli chodzi o konfiskatę to uważam ją za zły pomysł ze względu na
    trudność w zapewnieniu jednolitości kar. W zależności od stanu prawnego
    pojazdu i stanu majątkowego karanego dotkliwość jest bardzo różna

    > Policjant zatrzymuje kierowca, który ma 1,5%%. Co sie dzieje obecnie?
    > Przecież kierowca nie odjeżdza, bo pijany.

    sąd. I tyko on powinien móc zasądzać przepadek mienia

  • 305. Data: 2014-01-17 11:41:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > nie, ale mówisz o bardzo dotkliwych karach

    Ale jednoczesnie za bardzo dotkliwe przewinienie.
    Zwróć uwage, że nie mówimy o wczorajszych kierowcach co nie dopilnowali i
    jadą mając 0,5%% czy 0,8%%
    Mowie o realnie NIEBEZPIECZNYCH co wsiadają na sporym rauszu mając 1,5%% i
    więcej.

    > jeśli chodzi o konfiskatę to uważam ją za zły pomysł ze względu na
    > trudność w zapewnieniu jednolitości kar. W zależności od stanu prawnego
    > pojazdu i stanu majątkowego karanego dotkliwość jest bardzo różna

    To znaczy?
    Chodzi ci o to, ze dla bogatych będzie zbyt mało dotkliwa?

    > sąd. I tyko on powinien móc zasądzać przepadek mienia

    Ale ja nie postuluję niczego innego.
    Zresztą to są tylko techniczne szczegóły. Jak juz będzie konsens w kwestii
    idei, mozemy się pospierać co do detali.

  • 306. Data: 2014-01-17 13:47:50
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Dokładnie. Nie posiadam argumentów na poziomie "jebnij się w głowę".
    > Taki argument jest nie do obalenia.

    Nic nie poradzę, że tylko takie Cię interesują

  • 307. Data: 2014-01-17 13:55:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 10:41:20 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

> [...]
    > czy 0,8%%
    > Mowie o realnie NIEBEZPIECZNYCH co wsiadają na sporym rauszu mając 1,5%%

    to nadal jest tylko potencjalne niebezpieczeństwo. bo nie mówisz o
    pijanym sprawcy wypadku tylko o kimś potencjalnie niebezpiecznym. który
    mimo to może poruszać się dużo bezpieczniej niż narwany młodzian w
    pełnoletnim Golfie GTi

  • 308. Data: 2014-01-17 14:28:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik masti g...@t...hell ...

> [...]
    > pijanym sprawcy wypadku tylko o kimś potencjalnie niebezpiecznym. który
    > mimo to może poruszać się dużo bezpieczniej niż narwany młodzian w

    Zgoda, dlatego za tak wazne uważam podanie statystyk wypadko z podziałem na
    stopień upicia sprawdzy.
    Aczkolwiek intuicyjnie możemy jednak to niebezpieczenstwo przewidziec.
    Zakładam, że zaburzenia po alkoholu są każdemu mniej więcej znane.

  • 309. Data: 2014-01-17 14:28:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Nic nie poradzę, że tylko takie Cię interesują

    Nic nie poradze, że wobec braku umiejętności prowadzenia kulturalnej
    dyskusji, musisz się takimi podpierać co skutecznie maskuje inne argumenty
    i jednoczesnie zobrzydza samą dyskusję.

    W razie czego wiesz gdzie skończylismy, więc możesz spróbowac odpowiedzieć
    jeszcze raz, tym razem w miarę kulturalnie. Chętnie będę kontynuował
    merytoryczną dyskusję.

  • 310. Data: 2014-01-17 14:53:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 17 Jan 2014 13:28:20 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Zgoda, dlatego za tak wazne uważam podanie statystyk wypadko z podziałem
    > na stopień upicia sprawdzy.

    no właśnie. Ciekawe dlaczego są tak głęboko ukrywane? :)

    >Aczkolwiek intuicyjnie możemy jednak to niebezpieczenstwo przewidziec.
    >Zakładam, że zaburzenia po alkoholu są każdemu mniej więcej znane.

    aczkolwiek są tacy, którzy po alkoholu dostają małpiego rozumu i kozakują
    a inni robią się bardzo grzeczni i spokojni. To jednak jest różnica.

    PS: oczywiście nie pochwalam jazdy na bani.