  • 121. Data: 2019-04-17 15:26:14
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:90769e22-9f45-46ab-a02f-945117050488@go
    oglegroups.com...
    >To Ty masz zrobic eksperyment jak sie nie zgadzasz z moimi wynikami.
    >Cos mi sie widzi ze kombinujesz jak kon pod gore zeby nie placic.
    >Honorowe z Twojej strony to nie jest.

    Pieniadze od poczatku obiecalem za demostracje.

    >Zwlaszcza ze jak twierdzisz jest to dla Ciebie cos niezauwazalnego.

    Ja tam pare razy probowalem zmierzyc. Nie udalo mi sie.

    I dlatego twierdze, ze i tobie sie nie uda :-)

    J.

  • 122. Data: 2019-04-17 15:26:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 15:03:48 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Ok. Jak bedziesz krolem to bedziesz mogl chciec tak zrobic. Ale nie bedziesz
    >krolem. Od krola trzeba wymagac inteligencji a nie malpowania. Jak ja bym
    >wytrzezwial po koronacji to co bym zrobil pierwsze wiesz. Nastepna rzecza jaka >bym
    zrobil to bym kazal dopisac ze dwadziescia procent samochodow aniolow. Jak >bym
    pojechal do krola od ropy negocjowac cene to bym mu oczy wybil iloscia >samochodow i
    cos utargowal z ceny. Jak widzisz z Twoim podejsciem to do mycia >krolewskiego
    samochodu moze sie nadajesz a nie na krola.

    Jeszcze jesteś w takim wieku że na doradce ciebie zatrudnię bo niegłupie pomysły
    miewasz
    Jednak weź pod uwagę że oprócz Ciebie na stanowisku doradcy zatrudnię ze dwie
    dwórki(łącznie mające mniej wiosen za Sobą jak Ty jeden) na stanowiskach
    dyrektorskich. Tyle tylko że one na potrzeby króla będą i doradca będzie miał do nich
    dostęp mocno ograniczony

  • 123. Data: 2019-04-17 15:48:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 14:05:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Biorąc pod uwagę że pisałem o 12 miesięcznym okresie bez
    >ubezpieczenia po którym to dopiero pojazd uznany zostaje za "do
    >zezłomowania" to właściciel miał czas aby zdecydować czy lepiej
    >płacić Oc i ozywać czy nie płacić a pojazd jak chce mieć w garażu czy
    >innym salonie to niech tam go ma

    >Młodzi dorośleją, często mądrzeją, pracować zaczynają itp Wcześniej
    >czy później u większości z nich pojawi się coś do egzekucji

    A jak spierdola do Londynu ?
    Ze spadku bedziesz sciagal ?

    >A teraz kto płaci?

    A widziales zestawienie - 200 mln my, 200 mln zlapanie bez OC, 50 mln
    z regresow - tak wygladaja wplywy UFG.

    >Bo nie może legalnie posiadać nie płącąc OC bo nie może na części
    >sprzedać czy chociażby darmo zezłomować.

    Nie - ja pisze o tych co jezdza bez OC.

    >Niby darmo może ale jak ubytek wagi jest to dopłacić trzeba zz 5 zeta
    >za brakujący kilogram

    DO 10 zl. i "moze pobrac oplate".

    Nigdy tak nie sprzedawalem, to nie wiem - jak przyjade z pusta
    karoseria, to sie "stacja demontazu" ucieszy, bo dobre i te 300 kg
    zlomu, czy bedzie nieugieta
    "10 zl/kg sie nalezy".

    >Tych co posiadają auta i świadomie nimi jeżdżą bez OC aż tak wielu w
    >skali kraju nie ma

    No widziales - ok 15% sprawcow wypadkow nie mialo OC ..

    >Osbiście znam człowieka co to wg papierów w wydziale komunikacji
    >posiada już zapewne kilkadziesiąt albo i grubo ponad setke aut.
    >Bo skupuje auta i pisze umowy na siebie a potem oddaje na złomowisko
    >Właściciele mu sprzedają bo zawsze lepiej dostać te kilka stówek niż
    >bujać się ze złomowaniem i ew dopłatami jeśli się np silnik i felgi
    >sprzedało juz.
    >A takich każde złomowisko ma przynajmniej jednego
    >Zerknij ile jest w sieci ogloszń "kupie kazde auto stan niewazny"

    ale czy nie wspolpracuja z uprawnionymi zlomowiskami ?

    >W sumie tez może być ale kwota z licytacji to i tak na rzecz Skarbu
    >Państwa a 10tys kary + ew regresy dalej obowiązuje.

    Cos takiego mialem na mysli ... dopoki krol nie zapomni jednego ze
    swoich samochodow ubezpieczyc i sie okaze, ze przez pomylke
    Rollsa stracil :-)

    >Za to co jeździ jak najbardziej, jak nie jezdzi pod drogach
    >publicznych a właściciel chce go sobie zatrzymać to niech jest taka
    >możliwość

    I tu dochodzimy do kwestii parkingow w miescie ... u siebie niech
    sobie trzyma, ale pod blokiem nie ma miejsca na stary zlom :-)

    I znow wychodzi, ze dobrze jest jak jest.
    Moze z wyjatkiem paru kolekcjonerow.

    >3 duze fiaty swego czasu miałem. Sprzedałem je jeszcze w ubiegłym
    >stuleciu za jakies symboliczne grosza z tym ze jednym wypadku
    >papirologi nie dopilnowałem i w wydziale komunikacji dalej jestem
    >właścicielem jednego z nich.
    >Ponoć formalnie mogę zgłosić jego utratę i wyrejestrować go jak
    >zapłacę kilkaset zł jakiejś opłaty środowiskowej na rzecz gminy.

    Jakos tak.
    Tzn oplaty jestem prawie pewny, wyrejestrowania juz nie tak bardzo ...
    skoro sprzedales, to jak chcesz zglosic utrate ? :-)
    Mozesz cos tam zmyslec ... ale czy to nie bedzie pod rygorem
    odpowiedzialnosci za falszywe zeznania ?

    >Fakt faktem ze też żadne konsekwencje za "posiadanie" tego auta mi
    >już dzisiaj nie grozą bo ew. roszczenia UFG się przedawniło.

    A kiedy sie przedawnilo ?
    Nie masz papierka, to urzad sie domysla, ze masz auto, za to nie masz
    OC :-)
    I nie masz zadnego dowodu, ze sie przedawnilo :-)

    I co gorsza - po smierci problem moze przejsc na dzieci :-)

    >Oczywiście nic mi nie grozi dopóki to auto nie pojawi się na ulicy a
    >że się nie pojawi to mam 99% pewności

    IMO odwrotnie - jakby sie pojawilo, to pewnie by sie wyjasnilo, ze
    sprzedane dawno temu, i nie odpowiadasz.

    A tak, to ciagle wisi.
    Pozostaje Ci miec nadzieje, ze politycy uznaja, ze ruszanie tego
    gnojowiska, to wiecej straconych glosow niz zyskanych :-)

    J.

  • 124. Data: 2019-04-17 16:12:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 15:50:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > ale czy nie wspolpracuja z uprawnionymi zlomowiskami ?

    Nie.
    Wtedy by nie musieli bawić siew pisanie umów na słupa itp tylko by legalne papierki
    ze stacji demontażu dawali

    > I tu dochodzimy do kwestii parkingow w miescie ... u siebie niech
    > sobie trzyma, ale pod blokiem nie ma miejsca na stary zlom :-)
    Parking pod blokiem nalezy do wspólnoty często i można problem rozwiązać
    Zenka zapytajmy co by w tej kwesti królowi doradził.

    > Jakos tak.
    > Tzn oplaty jestem prawie pewny, wyrejestrowania juz nie tak bardzo ...
    > skoro sprzedales, to jak chcesz zglosic utrate ? :-)

    A bp faktycznie to nie jestem pewny czy umowa sprzedażny wtedy jakąś robiłem
    Młody byłem i ważniejsze rzeczy po głowie chodziły

    > Mozesz cos tam zmyslec ... ale czy to nie bedzie pod rygorem
    > odpowiedzialnosci za falszywe zeznania ?

    "Nie pamiętam co sie z tym Fiatem stało"- czy to pod utrate wyjaśnienie dobre?

    > A kiedy sie przedawnilo ?

    Wg internetów "Ma to miejsce wraz z upływem 3 lat od dnia kontroli posiadania polisy,
    nie później jednak niż z upływem 3 lat od ostatniego dnia roku kalendarzowego, w
    którym nie spełniono obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC."
    Ostatnie OC za tego Fiata jakoś w 1998 roku płaciłem jeśli mnie pamieć nie zawodzi.

    > Nie masz papierka, to urzad sie domysla, ze masz auto, za to nie masz
    > OC :-)
    > I nie masz zadnego dowodu, ze sie przedawnilo :-)

    To UFG musi udowodnić w którym nie spełniono obowiązku zawarcia umowy obowiązkowego
    ubezpieczenia OC.

    > IMO odwrotnie - jakby sie pojawilo, to pewnie by sie wyjasnilo, ze
    > sprzedane dawno temu, i nie odpowiadasz.

    Jak by się umowa sprzedażny odnalazła.
    A bardzo prawdopodobne jest że szybciej dowód rejestracyjny tego fiata na strychu
    znajdę;)

  • 125. Data: 2019-04-17 16:42:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Nie.
    >Wtedy by nie musieli bawić siew pisanie umów na słupa itp tylko by
    >legalne papierki ze stacji demontażu dawali

    Ja tam znam jeden, ktory daje legalne papierki.

    Ale zaraz - jaki slup - ten co ma 3.5 tys samochodow ?
    Czy pisza na siebie ?

    >Parking pod blokiem nalezy do wspólnoty często i można problem
    >rozwiązać

    Albo do spoldzielni, albo jest na drodze publicznej.

    A to "rozwiazanie" ... masz na mysli oplate za korzystanie z parkingu
    ?

    >A bp faktycznie to nie jestem pewny czy umowa sprzedażny wtedy jakąś
    >robiłem
    >Młody byłem i ważniejsze rzeczy po głowie chodziły

    Ale teraz jestes stary - utrata to utrata, nie sprzedaz.
    Pod rygorem odpowiedzialnosci.

    >"Nie pamiętam co sie z tym Fiatem stało"- czy to pod utrate
    >wyjaśnienie dobre?

    Wydaje mi sie, ze nie - bo gdzie tu jakis powod utraty ?
    Chyba tylko utrata pamieci, a nie pojazdu :-)

> [...]
    >zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC."
    >Ostatnie OC za tego Fiata jakoś w 1998 roku płaciłem jeśli mnie

    Ale jesli go ciagle posiadasz, to obowiazek ubezpieczenia masz co
    roku.
    I wykaz teraz, ze nie posiadasz go od 1998, a nie od 2017 :-P

    >To UFG musi udowodnić w którym nie spełniono obowiązku zawarcia umowy
    >obowiązkowego ubezpieczenia OC.

    UFG w zasadzie wystarczy zaswiadczenie z urzedu, ze takowy pojazd
    posiadasz.

    Ale ... chyba nie dostanie takiego zaswiadczenia, bo nie ma podstawy
    :-)

    >Jak by się umowa sprzedażny odnalazła.

    Nie trzeba umowy. Policja lapie Kowalskiego w aucie bez OC, i co
    Kowalski mowi ?
    Ze auto dawno temu kupil od Nowaka, ale nie przerejestrowal.
    Bo jesli nie kupil, to co - ukradl ?
    Nowak mowi ze sprzedal dawno temu, i sprawa wydaje sie wyjasniona.

    No chyba, ze Kowalski doswiadczony jest i mowi, ze pozyczyl, albo ze
    chce kupic, i jazde probna odbywa.
    Ale to go policja chyba szybko postraszy i sie przyzna ... albo nie
    bedzie sie policji chcialo :-)

    >A bardzo prawdopodobne jest że szybciej dowód rejestracyjny tego
    >fiata na strychu znajdę;)

    Czyli jest ryzyko, ze nie sprzedales, bo chyba bys DR dal :-)

    J.

  • 126. Data: 2019-04-17 17:56:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > cos utargowal z ceny. Jak widzisz z Twoim podejsciem to do mycia
    > krolewskiego samochodu moze sie nadajesz a nie na krola.

    Zenku, czy ty negocjowałes kiedys coś wiecej niz karte rabatowa z lotosu?
    ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

  • 127. Data: 2019-04-17 17:57:05
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-04-17 o 12:14, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > Dlaczego mitycznych ?
    > Mityczne to beda, jak pakiet wejdzie :-)

    Tak naprawdę nie wiadomo, czy wolno tam jechać "ile się chce", czy
    niewolno. Janusz jechał pińcet i mandatu nie dostał, ale ja też jechałem
    czysta na motorze na S79 koło Okęcia i choć tam jest 120 (jakby to kogoś
    interesowało), to też nie dostałem mandatu.
    Mityczne też dlatego, że są otrzymywane, aby podtrzymywać mit typu urban
    legend, że "są takie miejsca na świecie, takie Autobany w Niemczech,
    gdzie można sobie jechać ile fabryka dała..." i wiatr we włosach i jest
    widmo wolności i jest ten mit, bez którego istnienia nagle okazałoby
    się, że kurcze Ferdek, jak to jest, że nigdzie na świecie nie ma drogi,
    na której można legalnie jechać więcej niż 140, a tymczasem każden jeden
    samochód sprzedawany w sklepach z samochodami na 200+ na budziku, więc o
    co chodzi? Więc jaki sens byłby lansować i wystawiać w eleganckich
    salonach te wszystkie bryki po ćwierć bańki? Cała branża motoryzacyjna
    by się załamała.

  • 128. Data: 2019-04-17 21:00:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obstawiam ze Cie nie stac na dwie dworki a co dopiero na mnie.

  • 129. Data: 2019-04-17 22:19:12
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-17 13:13, Kris wrote:
> [...]
    szklane kule ma zrobic. Jedyna metoda to teraz wezwac kilka milionow ludzi do
    >zlozenia wyjasnien co zrobili z samochodem ktorych jako ostatni byli legalnymi
    >wlascicielami. A jak wlasciciel umarl albo wyjechal na egzotyczne wyspy i slad >za
    nim zaginal to urzad moze wykreslic z kartoteki samochod ktorego byl >wlascicielem
    trzydziesci lat temu? Sytuacja z nadmiarowymi samochodami jest bez >wyjscia i
    najlepiej bedzie jak zostanie tak jak jest. Zwlaszcza ze nikomu to nie >szkodzi tak
    jak mnie nie szkodzi twoja martwica mozgu

    > Jak mnie wybiorą królem i wytrzeźwieje po koronacji to wprowadzę zasadę ze każde
    auto które przez ponad 12 miesięcy nie ma wykupionej polisy OC z automatu otrzymuje
    status "do złomowania".

    Właściwsze byłoby zlikwidowanie polis OC skoro wszyscy jeżdżą samochodami.

    >I właściciel ma zgłosić skąd odebrać takie auto. Odbierane będzie za darmo i bez
    konsekwencji przez uprawnione stacje demontażu.
    > Ale jeśli kogoś jadącego takim autem policja zatrzyma czy ktoś taki spowoduje
    wypadek to auto złomujemy na koszt kierowcy. Opłata za zezłomowanie w takim przypadku
    to 10tys + ew regers za spowodowanie wypadku itp

    Pierdu pierdu

  • 130. Data: 2019-04-17 22:21:23
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-17 13:48, Kris wrote:

    > A gdzie napisałem że nie wolno posiadać?
    > Niech sobie go chociażby w salonie trzyma
    > Ale nie wolno mu takim autem jeżdzić
    > Znaczy wolno mu ale ryzykuje że w przypadku kontroli auto utraci i zapłaci 10tys za
    złomowanie.

    Ale pierdoły. Jeśli już należy wymagać wypłacalności przez kierującego.