  • 111. Data: 2019-04-17 13:22:18
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1f136b66-40ab-4878-8ada-4da6369e2f7c@go
    oglegroups.com...
    >--Swoja droga - nie potrafie znalezc ile tych polis bylo np w 2018r
    >liczba polis OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na koniec 2018 r

    A zarejestrowanych pojazdow ze 30mln ... to juz nie tak zle.

    Choc ciagle przepisy takie, ze tego starego g* lepiej nie tykac :-)

    J.

  • 112. Data: 2019-04-17 13:40:02
    Od: p...@g...com

    nie ma sensu klepac dziadkow co hoduja sztrucla na dzialce ... madry krol wie ze
    trzeba dopasc tych co nie maja OC & powoduja szkody czyli cwaniaczkow :-)

    dane sa juz dostepne wystarczy je tylko obrobic, sprofilowac i juz mozna spuscic psy
    :-)

    Nieubezpieczone pojazdy jeżdżą po całym kraju, ale według statystyk najwięcej takich
    samochodów spotkać można na Warmii i Mazurach, w Małopolsce oraz w województwach:
    świętokrzyskim, opolskim i lubuskim. Obowiązkowej polisy nie wykupują najczęściej
    mężczyźni do 25 lat.

  • 113. Data: 2019-04-17 13:48:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 13:22:34 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A kara za niezgloszenie miejsca odebrania gdzie ?

    Nie ma kary
    Jak ktoś che w ogródku trzymać czy w sypialni chociażby to niech trzyma
    Kara będzie jak taki "pojazd" szkodę zrobi. Wtedy regres i opłata za złomowanie.

    > regres przeciez juz i tak jest i to nawet za 1 dzien.
    > Zlomowanie ... jedne auta po wypadku i tak tam trafia, inne warto
    > zabrac, sprzedac ... zeby na regres starczylo :-)

    Mógł o tym właściciel wcześniej pomyśleć i przekalkulować

    > A reszta ... widac za glupi jestes na krola, co ty - nie wiesz w jakim
    > kraju zyjesz ?
    > Zaraz sie okaze, ze wlasciciel sie usmiecha i mowi "szukajcie, to moze
    > znajdziecie', a przymuszony ... oswiadcza, ze sprzedal Iwanowi
    > Kuzniecowowi :-)

    A gdzie napisałem że nie wolno posiadać?
    Niech sobie go chociażby w salonie trzyma
    Ale nie wolno mu takim autem jeżdzić
    Znaczy wolno mu ale ryzykuje że w przypadku kontroli auto utraci i zapłaci 10tys za
    złomowanie.

  • 114. Data: 2019-04-17 13:51:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Skad urzad ma wiedziec ze czegos nie ma jak nie zostalo to zgloszone?
    >Przetarg na szklane kule ma zrobic. Jedyna metoda to teraz wezwac
    >kilka milionow ludzi do zlozenia wyjasnien co zrobili z samochodem
    >ktorych jako ostatni byli legalnymi wlascicielami.

    A ten np powie, ze sprzedal, ale ze to bylo 10 lat temu, to umowa sie
    gdzies zapodziala.

    >A jak wlasciciel umarl albo wyjechal na egzotyczne wyspy i slad za
    >nim zaginal to urzad moze wykreslic z kartoteki samochod ktorego byl
    >wlascicielem trzydziesci lat temu?

    Ba, jak wlasciciel sie pojawi i powie, ze pojazd dawno temu zdal na
    zlom ... to i tak urzad nie moze nic zrobic, bo nie ma podstaw
    prawnych.

    >Sytuacja z nadmiarowymi samochodami jest bez wyjscia i najlepiej
    >bedzie jak zostanie tak jak jest.
    > Zwlaszcza ze nikomu to nie szkodzi tak jak mnie nie szkodzi twoja
    > martwica mozgu

    Tylko, ze statystykom nie ma wtedy co wierzyc.

    Taki maly przyklad ... w 2018 sprowadzono milion uzywanych samochodow.
    Duzo to, czy malo?

    Biorac pod uwage, ze wiekszosc z nich mialo ponad 10 lat, i pojezdza
    po drogach jeszcze z kilka lat, i to raczej ponizej 10 ... to nam daje
    tak z ok 7 mln jezdzacych samochodow.

    To ile tych samochodow tak naprawde jezdzi ?

    W te 24 mln polis OC chyba mozna wierzyc ... ale skad tyle tych
    samochodow ?

    J.

  • 115. Data: 2019-04-17 13:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > samochodami jest bez wyjscia i najlepiej bedzie jak zostanie tak jak
    > jest. Zwlaszcza ze nikomu to nie szkodzi tak jak mnie nie szkodzi

    Zenku, to ze ty sobie nie wyobrazasz sposobu to jeszcze o niczym nie
    swiadczy :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 116. Data: 2019-04-17 14:03:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >złomowanie.

    >Mógł o tym właściciel wcześniej pomyśleć i przekalkulować

    Czyli rozumiem, ze po lekkiej stluczce chcesz niewiele uszkodzony
    pojazd zniszczyc,
    wlasciciela obciazyc karna oplata za zniszczenie, i jeszcze regresem.

    No coz, cos w tym jest, takie krola prawo, ale czy krol aby na pewno
    dobrze to policzyl ... beda mlodzi jezdzic bez OC, regresu nie beda
    mieli z czego splacic, i kto za to zaplaci ?

> [...]
    >Niech sobie go chociażby w salonie trzyma
    >Ale nie wolno mu takim autem jeżdzić
    >Znaczy wolno mu ale ryzykuje że w przypadku kontroli auto utraci i

    no coz, teraz ryzykuje cos 3000 zl i regres co moze milionow siegnac
    ... i nie odstrasza.

    Wiec pomysl w zasadzie dobry, tylko po co auto niszczyc - zabrac i na
    licytacje.

    Moze jednak lepiej bedzie, jak kazde auto bedzie mialo OC, i pilnowac
    tego - w dobie komputerow trywialne.

    J.

  • 117. Data: 2019-04-17 14:34:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 14:05:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Czyli rozumiem, ze po lekkiej stluczce chcesz niewiele uszkodzony
    > pojazd zniszczyc,
    > wlasciciela obciazyc karna oplata za zniszczenie, i jeszcze regresem.

    Biorąc pod uwagę że pisałem o 12 miesięcznym okresie bez ubezpieczenia po którym to
    dopiero pojazd uznany zostaje za "do zezłomowania" to właściciel miał czas aby
    zdecydować czy lepiej płacić Oc i ozywać czy nie płacić a pojazd jak chce mieć w
    garażu czy innym salonie to niech tam go ma

    > No coz, cos w tym jest, takie krola prawo, ale czy krol aby na pewno
    > dobrze to policzyl ... beda mlodzi jezdzic bez OC, regresu nie beda
    > mieli z czego splacic,

    Młodzi dorośleją, często mądrzeją, pracować zaczynają itp Wcześniej czy później u
    większości z nich pojawi się coś do egzekucji

    > i kto za to zaplaci ?

    A teraz kto płaci?

    > no coz, teraz ryzykuje cos 3000 zl i regres co moze milionow siegnac
    > ... i nie odstrasza.

    Bo nie może legalnie posiadać nie płącąc OC bo nie może na części sprzedać czy
    chociażby darmo zezłomować. Niby darmo może ale jak ubytek wagi jest to dopłacić
    trzeba zz 5 zeta za brakujący kilogram
    Tych co posiadają auta i świadomie nimi jeżdżą bez OC aż tak wielu w skali kraju nie
    ma
    Osbiście znam człowieka co to wg papierów w wydziale komunikacji posiada już zapewne
    kilkadziesiąt albo i grubo ponad setke aut.
    Bo skupuje auta i pisze umowy na siebie a potem oddaje na złomowisko
    Właściciele mu sprzedają bo zawsze lepiej dostać te kilka stówek niż bujać się ze
    złomowaniem i ew dopłatami jeśli się np silnik i felgi sprzedało juz.
    A takich każde złomowisko ma przynajmniej jednego
    Zerknij ile jest w sieci ogloszń "kupie kazde auto stan niewazny" W większości
    przypadków beda tacy co na siebie umowy podpisza a auto(a właściwie jego
    pozostałości) i tak trafi na okoliczny złom

    > Wiec pomysl w zasadzie dobry, tylko po co auto niszczyc - zabrac i na
    > licytacje.

    W sumie tez może być ale kwota z licytacji to i tak na rzecz Skarbu Państwa a 10tys
    kary + ew regresy dalej obowiązuje.

    > Moze jednak lepiej bedzie, jak kazde auto bedzie mialo OC, i pilnowac
    > tego - w dobie komputerow trywialne.

    Za to co jeździ jak najbardziej, jak nie jezdzi pod drogach publicznych a właściciel
    chce go sobie zatrzymać to niech jest taka możliwość
    3 duze fiaty swego czasu miałem. Sprzedałem je jeszcze w ubiegłym stuleciu za jakies
    symboliczne grosza z tym ze jednym wypadku papirologi nie dopilnowałem i w wydziale
    komunikacji dalej jestem właścicielem jednego z nich.
    Ponoć formalnie mogę zgłosić jego utratę i wyrejestrować go jak zapłacę kilkaset zł
    jakiejś opłaty środowiskowej na rzecz gminy.
    Fakt faktem ze też żadne konsekwencje za "posiadanie" tego auta mi już dzisiaj nie
    grozą bo ew. roszczenia UFG się przedawniło. Oczywiście nic mi nie grozi dopóki to
    auto nie pojawi się na ulicy a że się nie pojawi to mam 99% pewności

  • 118. Data: 2019-04-17 14:49:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 14:34:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    przypadków beda tacy co na siebie umowy podpisza a auto(a właściwie jego
    pozostałości) i tak trafi na okoliczny złom

    Albo takie cus:
    https://www.dziennikwschodni.pl/chelm/rejestruja-sam
    ochody-wspolnie-z-ukraincami-rekordzista-ma-ponad-30
    0-dlaczego-to-robia,n,1000214224.html

    Tylko Chełmn
    "W 2017 roku takich pojazdów było ponad 1000, a rekordzista jest współwłaścicielem
    327"

    A tu Przemyśł
    " Jednak prawdziwy rekordzista działa Przemyślu. Jak podaje TVN Turbo, jest
    współwłaścicielem aż 3,5 tysiąca samochodów."

    I te prawie 5tys aut z tylko dwóch wydziałów komunikacji tez pewno polskich
    statystykach figurują.

  • 119. Data: 2019-04-17 14:56:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To Ty masz zrobic eksperyment jak sie nie zgadzasz z moimi wynikami. Cos mi sie widzi
    ze kombinujesz jak kon pod gore zeby nie placic. Honorowe z Twojej strony to nie
    jest. Zwlaszcza ze jak twierdzisz jest to dla Ciebie cos niezauwazalnego.

  • 120. Data: 2019-04-17 15:03:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ok. Jak bedziesz krolem to bedziesz mogl chciec tak zrobic. Ale nie bedziesz krolem.
    Od krola trzeba wymagac inteligencji a nie malpowania. Jak ja bym wytrzezwial po
    koronacji to co bym zrobil pierwsze wiesz. Nastepna rzecza jaka bym zrobil to bym
    kazal dopisac ze dwadziescia procent samochodow aniolow. Jak bym pojechal do krola od
    ropy negocjowac cene to bym mu oczy wybil iloscia samochodow i cos utargowal z ceny.
    Jak widzisz z Twoim podejsciem to do mycia krolewskiego samochodu moze sie nadajesz a
    nie na krola.