  • 11. Data: 2015-05-20 00:54:51
    Temat: Re: Naprawa drobnych wgnieceń, gdzie?
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 00:26, Tomasz Pyra pisze:

    > Za słabo się trzymają cienkiej blachy.
    >
    > Ciekawe co dałoby się uzyskać za pomocą elektromagnesu który miałby tą
    > zaletę, że można go wyłączyć.
    > Na cienkość blachy jeszcze zawsze można spróbować coś podłożyć od środka,
    > chociaż wtedy to już równie dobrze można tłuc młotkiem :)

    A czy moc "trzymania" przez magnes stały zależy od grubości materiału,
    do którego tenże magnes przyklejamy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2015-05-20 01:20:56
    Od: BK <t...@t...nie>

    W dniu 2015-05-20 o 00:51, Adam pisze:

    > Swego czasu widziałem w jednym z zakładów ciekawe stojaki do przyrządów
    > pomiarowych. Były używane przy frezarkach i szlifierkach magnetycznych.
    > Mianowicie stopa statywu miała obracane pokrętło. W jednej pozycji
    > trzymało jak cholera - nie dało się oderwać. W drugiej pozycji brak
    > efektu magnetycznego. Chyba jakaś pokrywa zamykała strumień magnetyczny.

    To było pewnie coś tego typu:
    https://youtu.be/xMF71y_5VzY?t=2m1s

    Pozdrawiam
    BK

  • 13. Data: 2015-05-20 01:42:52
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 maja 2015 00:54:53 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > A czy moc "trzymania" przez magnes stały zależy od grubości materiału,
    > do którego tenże magnes przyklejamy?
    >

    > --
    > Pozdrawiam.
    >
    > Adam

    Raczej od odległości. bardzo cienka stal jeśli nie jest polakierowana ułoży się do
    magnesu i siłą będzie dużo większa od trzymania na lakierowanej stali. Na samochodzie
    grubość warstwy farby może psuć efekt mocnego przylegania. Mam magnetyczne mocowania
    od bagażnika samochodowego. Za magnes robi folia magnetyczna. Gwoździków się takim
    uchwytem z podłogi nie zbierze. Ale jak przyłożyć do czegoś w miarę płaskiego ze
    stali to ciągnąc w środku człowiek jest bez szans żeby oderwać. Podejrzewam że jak by
    "przylepić" taką płytkę do płaskich drzwi i szarpnąć innym samochodem to eksperyment
    skończy się wyrwaniem drzwi.

  • 14. Data: 2015-05-20 08:42:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 May 2015 15:34:29 -0700 (PDT), k...@g...com

    Przy duzych i mocnych magnesach tak sie to konczy :-)

    > Dlaczego? Są małe magnesiki z otworem na śrubkę. Dużego nie
    > oderwiesz ale kilka małych oderwiesz po kolei.

    Jesli jednak wgniecenie jest male, to duzy magnes nie pomoze i nie
    "wyciagnie".

    J.

  • 15. Data: 2015-05-20 10:10:02
    Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2015-05-19 o 14:10, k...@g...com pisze:

    > Pomysł fajny ale nie podoba mi się usuwanie kleju. Za długo trwa. Całkiem możliwe
    ze sprytny przyrząd z wieloma magnesikami neodymowymi byłby lepszy i szybszy.

    A robiłeś to?

    Ten klej z glueguna ładnie schodzi.

    Paweł

  • 16. Data: 2015-05-20 10:21:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-20 o 01:20, BK pisze:

    > To było pewnie coś tego typu:
    > https://youtu.be/xMF71y_5VzY?t=2m1s

    Zgadza się. Dzięki :)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2015-05-20 13:02:02
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-05-19 10:35, Michał Jankowski wrote:

> [...]
    > śladów wyprostowali w warsztaciku w garażu na rogu Karmelickiej i
    > Nowolipia, ale z tego co widzę, już ich tam chyba nie ma...

    Ta firma z garazu na Karmelickiej to prawdziwi artysci - mowie to bez
    przekasu. Naprawili dach po bombardowaniu tak ze nie bylo sladu. O ile
    dobrze pamietam to Trotek - zadzwon i zapytaj gdzie ich zlapac
    http://www.trotek.pl/kontakt.html

    --

    memento lorem ipsum

  • 18. Data: 2015-05-20 23:28:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 20 May 2015 00:54:51 +0200, Adam napisał(a):

    > A czy moc "trzymania" przez magnes stały zależy od grubości materiału,
    > do którego tenże magnes przyklejamy?

    Jakoś tak mi wychodzi - neodymowy magnes od blach poszycia odrywam łatwiej
    niż od podłużnicy z grubej blachy.

  • 19. Data: 2015-05-21 00:11:01
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 20 maja 2015 23:28:30 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Jakoś tak mi wychodzi - neodymowy magnes od blach poszycia odrywam łatwiej
    > niż od podłużnicy z grubej blachy.

    sam magnes bez obwodu magnetycznego ma sporo mniejszą silę niż z obwodem
    magnetycznym. Popatrz na zamki magnetyczne do szafek. Trzyma taki zamek stosunkowo
    mocno. Ale jak wydłubać z niego magnes. To sam magnes trzyma tak że prawie nie
    trzyma. Łatwo sobie wyobrazić przyrząd złożony ze stu małych magnesów z obwodami
    magnetycznymi i śrubkami do wyciągania ich po przyssaniu. Niech każdy magnes trzyma z
    silą 5 kG. To razem będzie pół tony na przykład na stu centymetrach kwadratowych.
    Połową tony bez problemu da się wyciągnąć każde wgniecenie. Pojedyncze magnesy łatwo
    można oderwać i nie trzeba czyścić z kleju. Wyobrazić sobie łatwo ale zbudowanie
    takiego narzędzia proste nie będzie.

  • 20. Data: 2015-05-21 14:47:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...

    >Jakoś tak mi wychodzi - neodymowy magnes od blach poszycia odrywam
    >łatwiej
    >niż od podłużnicy z grubej blachy.

    Dwie rzeczy:
    a) nic tak nie generuje sily jak zamkniety obwod magnetyczny, a biorac
    pod uwage nasycenie magnetyczne stali, to przy duzym magnesie cienka
    blaszka moze miec z tym klopot.
    przy malym magnesie, gdy przekroje pasuja, to mniej istotne ...
    b) te blachy poszycia to pewnie malowane i krzywe ... im wieksza
    szczelina tym latwiej oderwac.

    J.