  • 11. Data: 2018-08-27 15:09:56
    Temat: Re: Naprawa pekniec
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Krukowski napisał:

    > Znalazłem informację przez google:
    >
    > W kwietniu 2003 roku krzyż uległ uszkodzeniu - został przewrócony przez
    > przejeżdżającą ciężarówkę, w wyniku czego uległ rozbiciu na kilka
    > części. W tym samym roku, jesienią, w Szczecińskiej Stoczni Remontowej
    > "Gryfia" dokonano scalenia krzyża metodą szycia na zimno ("metal-lock")
    > - tą samą, która stosowana jest do naprawy pękniętych wind okrętowych.
    > Powierzchnia metalu została oczyszczona i pomalowana czarną, grafitowa
> [...]
    aczyl-niemieckich-zolnierzy-i-polskich-bojownikow-o-
    wolnosc/

    Skoro tak, to podejrzewam że najpierw wstawiono poprzeczne łączniki, a dopiero potem
    wkręcono kołki rozpierające na linii pęknięcia. Kolejność operacji z filmiku na YT
    nie ma sensu z punktu widzenia naprężeń, wytrzymałości, czy integralności
    konstrukcji.

  • 12. Data: 2018-08-27 16:03:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 14:41:36 +0200, WM napisał(a):

> [...]
    >
    > Cały tekst przeczytasz na stronie:
    > https://szczecin.blogx.pl/2014/10/27/krzyz-ktory-pol
    aczyl-niemieckich-zolnierzy-i-polskich-bojownikow-o-

    Ale to moglo byc cos takiego

    https://www.youtube.com/watch?v=FIKY--USk7Y

    to juz jakos trzyma, choc na patrze na przektroj ... chyba lepiej sie
    do tego krzyza nie zblizac.

    Ale jak tak sobie patrze ile trzeba tego dac

    https://www.youtube.com/watch?v=5_doBwALJ5Q
    https://www.youtube.com/watch?v=sJjFCxS1EMs

    Pracochlonne mi sie to wydaje, bo tych dziur trzeba troche wywiercic.
    A efekt wydaje mi sie symboliczny - tzn wytrzymalosc tego szycia to
    chyba ulamek uryginalu.

    Naprawde pospawac tak trudno ?

    J.

  • 13. Data: 2018-08-27 16:52:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 16:03:08 +0200, J.F. napisał(a):
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=FIKY--USk7Y
    >
    > to juz jakos trzyma, choc na patrze na przektroj ... chyba lepiej sie

    Hm, a moze sie myle..

    https://www.youtube.com/watch?v=syZQ3XBspIo

    I jakos sie nie boja, ze im to na glowy spadnie ...

    J.

  • 14. Data: 2018-08-27 19:30:43
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-27 o 16:52, J.F. pisze:

    > I jakos sie nie boja, ze im to na glowy spadnie ...

    To mi się raczej kojarzy z druciarstwem :)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Druciarz

    WM

  • 15. Data: 2018-08-27 19:38:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 19:30:43 +0200, WM napisał(a):

    > To mi się raczej kojarzy z druciarstwem :)
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Druciarz

    Hm, ciekawe ... garnki gliniane byly drogie, a drut byl tani ?

    J.

  • 16. Data: 2018-08-27 19:41:04
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    > To mi się raczej kojarzy z druciarstwem

    :-)

  • 17. Data: 2018-08-27 19:41:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 sierpnia 2018 19:30:47 UTC+2 użytkownik WM napisał:

    > To mi się raczej kojarzy z druciarstwem :)
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Druciarz

    LOL

  • 18. Data: 2018-08-27 19:58:31
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-27 o 19:38, J.F. pisze:

    > Hm, ciekawe ... garnki gliniane byly drogie, a drut byl tani ?

    Technika japońsko-chińskiego naprawiania porcelany: Kintsugi
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kintsugi#/media/File:S
    taple_repairs.jpg

    Naprawiane naczynia były droższe od oryginałów.

  • 19. Data: 2018-08-27 20:14:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 27 Aug 2018 19:58:31 +0200, WM napisał(a):

    > Technika japońsko-chińskiego naprawiania porcelany: Kintsugi
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Kintsugi#/media/File:S
    taple_repairs.jpg

    Z opisu sadzac, to nie jest Kintsugi, bo ta technika to cos miedzu
    klejeniem a lutowaniem.

    > Naprawiane naczynia były droższe od oryginałów.

    Ciekawe ... ci Japonczycy to jednak cos maja nierowno :-)

    No ale z opisu to technika dla bogatych, a nasi Druciarze to dla
    biednych :-)

    J.

  • 20. Data: 2018-08-27 21:21:25
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-27 o 20:14, J.F. pisze:

    taple_repairs.jpg

    > Z opisu sadzac, to nie jest Kintsugi, bo ta technika to cos miedzu
    > klejeniem a lutowaniem.

    > Ciekawe ... ci Japonczycy to jednak cos maja nierowno :-)

    Każda nacja ma jakieś swoje dziwactwa.
    Jeżeli to tylko nieszkodliwe dziwactwo, to jest akceptowalne.

    > No ale z opisu to technika dla bogatych, a nasi Druciarze to dla
    > biednych :-)

    Druciarze przekwalifikowali się na wyrób pamiątek.
    https://www.drotaria.sk/index.php?option=com_content
    &task=view&id=249&Itemid=1

    Ciekawe, że polska wiki pisze o drutowaniu ceramiki, natomiast angielska
    o lutowaniu garnków metalowych.
    Mieli innych druciarzy?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Tinker

    WM