    From: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: NiMH zamiast NiCd we wkrętarce
    Date: Thu, 27 Oct 2016 11:55:32 +0200

    Podłączyłem się pod wcześniejszy wątek, ale widzę że już umarł.
    Zatem wklejam ponownie

    Mam małą ale poręczną wkrętarkę Bosch z akumulatorem NiCd 9.6V
    model zestawu akumulatorowego Bosch 2607335461
    Ostatnio oryginalna ładowarka nie wyłącza już ładowania aż akumulatorki
    zaczynają się grzać. (może nie osiąga wystarczającego napięcia)
    Szukam zastępnika nie koniecznie od Boscha (cena) i widzę, że jako
    zastępnik proponuje się jakby nigdy nic zestaw złożony z akumulatorków NiMH

    https://swiatbaterii.pl/pl/baterie-akumulatory-bosch
    /415-bateria-akumulator-bosch-o-pack-gsr-96ve2-psr-9
    6ve-2-96v.html

    Nawet jest tam podany PN mojego starego akumulatora NiCd jako "zgodny"

    Czy ładowarka projektowana do NiCd nie rozwali tych NiMH ?

    Zajrzałem do środka a tu wewnątrz normalne trafo blaszane, ale zasilane
    od strony pierwotnej przez jakiś układ na triaku
    Strona wtórna tylko wyprostowana mostkiem i heja do baterii.
    Dodatkowo jakiś prosty układ progowy na jednym tranzystorze który tylko
    zapala LEDa kiedy bateria bierze prąd.
    Układ z triakiem nie mierzy napięcia po stronie wtórnej bo jest od niej
    całkowicie odseparowany (żadnych połączeń transoptorem).

    Zastanawiam się czy inwestycja w nowy akumulator ma w ogóle sens
    jeżeli ładowarka bezmyślnie przeładuje nowe ogniwa aż złapią temperaturę
    i też będą do wyrzucenia.