  • 91. Data: 2019-06-04 16:58:31
    Temat: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 16:36:07 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale to nie przeszkadza, chyba, ze nastapila zmiana innych odbiornikow.

    A no właśnie
    Piekarnik zmieniłem z pół roku temu i nie wiem czy na mniej czy bardziej prądożerny
    Grill elektryczny zaczęliśmy używać
    Ze dwa lata temu w grudniu lodówka zaczęła wariować i zamrażarka mroziła na maksa a w
    komorze lodówki tez blisko zera temperatura była. Z tydzień trwało zanim się
    zorientowaliśmy ze jest coś nie tak, kilka następnych dni zanim serwis przyjechał i
    stwierdził ze wymienią lodówkę w ramach gwarancji. Wymienili za kilka kolejnych dni
    na inny model. Rachunek wtedy za ten miesiąc był wyraźnie wyższy(chyba ze 100zł) ale
    jak napisałem do Elektroluxa to przeprosili "za zaistniała sytuację" i podali listę
    ich urządzeń z której mogliśmy sobie jedną rzecz w ramach przeprosin wybrać
    Chyba właśnie grilla elektrycznego żona wtedy wybrała.
    Pompie w kotle co zmieniłem bo poprzednia padła. Te nowa chyba o 20W mniej na każdym
    biegu ma ja ta poprzednia która była raczej przewymiarowana.
    Itp, itd;)

    > Ale teraz na LED to powinno byc z 5 zl :-)
    Ja tam wiem?
    W żyrandolach żarówki e14 wcześniej bodajże 40W(lub 25W) były
    Teraz ledy 8W
    A grzeją niewiele słabiej od żarówek.
    więc wcale bym się nie zdziwił gdyby wyszło z pomiarów ze taki 8W led to faktycznie
    15W jest;)

  • 92. Data: 2019-06-04 17:22:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    > odbiornikow.
    >A no właśnie
    >Piekarnik zmieniłem z pół roku temu i nie wiem czy na mniej czy

    Trudno powiedziec.
    IMO - powinien byc podobny, ale kto go tam wie.

    >Grill elektryczny zaczęliśmy używać

    Ale wtedy nie uzywacie kuchni elektrycznej.

    >Pompie w kotle co zmieniłem bo poprzednia padła. Te nowa chyba o 20W
    >mniej na każdym biegu ma ja ta poprzednia która była raczej
    >przewymiarowana.
    Itp, itd;)

    Na pompy Unia jest cieta i nowe ponoc lepsze.

    >Ja tam wiem?
    >W żyrandolach żarówki e14 wcześniej bodajże 40W(lub 25W) były
    >Teraz ledy 8W

    Jesli byly 40, to teraz 5x mniej.
    Jesli byly 25 ... nie jest za jasno ? Czy moze poprzednio nie bylo za
    ciemno ?

    Inna sprawa, ze jak ustawione pionowo, to led kiepsko swieca w dol.

    >A grzeją niewiele słabiej od żarówek.
    >więc wcale bym się nie zdziwił gdyby wyszło z pomiarów ze taki 8W led
    >to faktycznie 15W jest;)

    Gorace to one sa, ale IMO - kiepskie chlodzenie, a moc przyzwoita.
    lumenow moze byc za malo.

    J.

  • 93. Data: 2019-06-04 17:44:07
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 15:01:12 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    podawaniem stanu licznika (innogy też daje taką możliwość, ale tylko z przejściem na
    faktury elektroniczne)?

    > Prawdę mówiąc nie mam pojęcia jaki mam cykl. Podaję odczyt co miesiąc i co miesiąc
    płacę

    Z faktury ciekawostka - w ogóle nie ma nic takiego jak "opłata handlowa". Więc widać
    da się, a w DC zdzierają, dobrze, że choć można na ten 12-miesięczny cykl przejść, bo
    to niezłe jest złodziejstwo - za miesięczny cykl 27,31zł, a za 12-miesięczny 3,55zł -
    różnica 285zł rocznie za nic, tyle że masz fakturę co miesiąc w skrzynce (albo
    elektroniczną - bo za nie zniżek nie ma).
    Zwykle ludzie mają 6-miesięczny z opłatą 5,95zł/mc.

    Jeszcze gorzej zdzierają, jak chcesz mieć innego dostawcę prądu niż OSD - wtedy jest
    tylko cykl 1-miesięczny z opłatami hadlowymi podobnej wielkości. Jedno, co można ew.
    odzyskać, to takie promo jak 200zł za zakupy w ich "sklepie" - bo "fachowca" się nie
    opłaca, lepiej konto w milku założyć ;>

    jednostkowymi, jakie masz, ciekawe, jak się różnią.

    > Poprzednia fucktura:
    > https://tinypic.pl/f0iqq2w14768

    Dzięki, ciekawe porównanie.
    U mnie prąd kosztuje:
    - 57gr za "dzień", 41,7gr za "noc"
    U Ciebie:
    - 70,2gr dzień, 32,5gr noc

    Masz tańszy prąd nocy, a ja mam tańszą dystrybucję w dzień, pozostałe składniki
    porównywalne.

    Z opłat stałych masz trochę wyższą stałą sieciową oraz abonamentową za dystrybucję,
    ale to groszowe różnice - i, jak już pisałem, nie masz opłaty handlowej (w dziale
    sprzedaż energii).

    Przeliczając tą Twoją poprzednią fakturę wychodzi prawie równo - wg Twoich cen 209zł,
    wg moich 205zł - a jeśli dodać handlową, to 212/217zł.

    Nie wiem, jakie masz ceny w G11, więc nie policzę, jaką masz granicę opłacalności
    przejścia na G12W - ale paradoksalnie, przyjmując i tu i tu 52gr w G11, bardziej
    opłaca się w G12W przejść u mnie - jest taniej jeszcze przy 67% procentach zużycia wg
    taryfy "dziennej" - podczas gdy u Ciebie jedynie do niecałych 52%.
    Więc wg cen,jaki masz, byłbym stratny.

  • 94. Data: 2019-06-05 16:18:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    "Zabaw z prądem" ciąg dalszy, udało się (po dwukrotnym popychaniu przez telefon)
    załatwić "przez internet" zmianę cyklu rozliczeniowego na 12-miesięczny.
    Czyli jak zwykle wymyślić coś, na co nikomu nie chciało się dopracować procedur ;>

    Towarzystwo udane - na wniosku podajesz im odczyty licznika, ale co z tego, na
    fakturze rozliczeniowej zużycie za ponad półtora miesiąca - zerowe. Milutko, ale
    mniej milutko by było przy kolejnym rozliczeniu, bo wystawili też nowe prognozy (co
    ciekawe na razie tylko na pół roku) - w tych na G11 miałem 371kWh na 2 miesiące, w
    pierwszych na G12W 150+220 - a w obecnych 68+100.
    Ale to już zostawię w spokoju, i tak już ledwo się łapię w gąszczu faktur na
    prognozy, faktur korygujących prognozy i tych rozliczeniowych, z których niektóre są
    kosmiczne - szczególnie jeśli chodzi o opłaty stałe.
    I jeszcze to, ile mam nadpłaty - przyszłe faktury pokazują jako zapłacone, ale z sumy
    nadpłaty odliczają je dopiero wtedy, gdy minie termin płatności, więc można się
    nieźle nabrać.

    @Kris - też się tym stałym, naliczanym wg miesięcy, przyjrzyj - bo bp. na tej, którą
    zamieściłeś, masz opłaty policzone po 2 miesiące - a faktura jest za miesiąc i kilka
    dni. Więc na kolejnej powinno być 0 miesięcy - albo w każdym razie tak, że w roku
    zsumują się do 12 - a nie "tak, jak wyjdzie" ;>

  • 95. Data: 2019-06-05 19:56:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 5 czerwca 2019 16:18:03 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > @Kris - też się tym stałym, naliczanym wg miesięcy, przyjrzyj - bo bp. na tej,
    którą zamieściłeś, masz opłaty policzone po 2 miesiące

    Raczej wygląda tam że od 6-go kwietnia jakieś podwyżki były, więc są opłaty od 02
    kwietnia(poprzedni odczyt)do 05 kwietnia i wyższe od 6 kwietnia do 6 maja(kolejny
    odczyt)

  • 96. Data: 2019-06-18 08:54:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 17:44:09 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Z faktury ciekawostka - w ogóle nie ma nic takiego jak "opłata handlowa".

    Wczoraj wieczorem zadzwoniła Pani z Energa. Dotyczyło to akurat licznika
    przedpłatowego w mieszkaniu. Taryfa równiez G12W
    Pani postraszyła najpierw ze z końcem roku przestanie działać ustawa ograniczająca
    podwyżki cen prądu i zaproponowała ofertę na stałe ceny prądu przez najbliższe dwa
    lata
    A dokładnie to do końca tego roku stawki "obniżone"
    -dzień z dotychczasowych 0,3633zł na 0,3625zł
    -noc z dotychczasowych 0,2363zł na 0,2358zł (czyli obniżka bardzo symboliczna)
    a od stycznia do końca 2 letniego okresu stałe stawki:
    -dzień 0,4665zł
    -noc 0,3097zł czyli faktyczna podwyżka o ok 25%
    Dodatkowo gdybym się zgodził na ta "promocję" to doliczać będą "opłatę handlowa" w
    wysokości 17zł/miesiąc. Dotychczas takiej opłaty nie miałem
    W zamian oferują pakiet "pomoc fachowców" czy jakoś tak
    Jeleni szukają czy o co chodzi?

  • 97. Data: 2019-06-18 14:04:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 08:54:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    wysokości 17zł/miesiąc. Dotychczas takiej opłaty nie miałem
    > W zamian oferują pakiet "pomoc fachowców" czy jakoś tak

    Jak szukałem innego dostawcy prądu to też trafiłem na tą ofertę w enerdze.
    Jedna sprawa to ustawa pinokiowo-prądowa - oj, za taką akcję ze straszeniem to polecą
    głowy w marketingu, to przecież temat tabu, że od nowego roku ceny polecą w górę na
    maxa (w której to firmie wyleciał już jakiś wysoki dyrektor za odpowiedź, że on o
    ustawie pinokia to jeszcze nie słyszał? - może w enei, oni w ogóle akwizycję nowych
    klientów spoza swojego obszaru dystrybucji do stycznia wstrzymali).
    Druga to ta opłata handlowa - mając dostawcę prądu spoza rejonu dystrybucji można
    mieć tylko rozliczanie miesięczne - i cały zysk zjada ta opłata handlowa. Wariant z
    "fachowcami" marny, lepszy już z kuponem na 200zł do sklepu energi, coś się
    przynajmniej zwróci, bo "fachowców" to można mieć za darmo z banku.

    I właśnie przez to nie zmieniłem sprzedawcy prądu, jedynie zminimalizowałem "opłatę
    handlową" przejściem na rozliczanie 12-miesięczne.
    Wbrew zapowiedziom złożyłem jednak reklamację na rozliczenie, które zrobili z okazji
    zmiany okresu - zobaczymy, kiedy ją rozpatrzą.

  • 98. Data: 2019-06-18 14:34:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 14:04:32 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    "fachowcami" marny, lepszy już z kuponem na 200zł do sklepu energi, coś się
    przynajmniej zwróci, bo "fachowców" to można mieć za darmo z banku.

    Wylatkowo perfidna ta "promocja"
    Na najbliższe 24 miesiące proponują obniżkę ceny prądu o 0,2% przez najbliższe pół
    roku, przez następne półtora roku podwyżkę o ok 25%, plus dodatkowo co miesięczną
    opłatę handlową 17zł
    A skoro tak na siłę namawiają na wiązanie się umowami terminowymi z gwarancją ceny to
    pewnie nie przewidują jednak wzrostu cen prądu

  • 99. Data: 2019-07-13 18:54:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 14:04:32 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Wbrew zapowiedziom złożyłem jednak reklamację na rozliczenie, które zrobili z
    okazji zmiany okresu - zobaczymy, kiedy ją rozpatrzą.

    I dobrze, że to zrobiłem - co prawda nie dostałem jeszcze odpowiedzi na reklamację,
    więc nawet nie wiem, której to dotyczy (choć może niekoniecznie której, bo mogły, ale
    nie musiały być dwie lub więcej - więc po prostu nie wiem, czego dokładnie reklamacja
    dotyczyła) - ale podobno spóźnili się z jej rozpatrzeniem o 5 dni (ciekawe, jak to
    policzyli, skoro wciąż nie dostałem odpowiedzi - ale może za odpowiedź liczą jakąś
    zmianę w ich systemie - albo może zginęła na poczcie), w związku z czym dostałem
    zgodnie z umową bonifikatę 91,80zł. Widać orzeszki nie tylko w bankach ;>

  • 100. Data: 2019-07-14 12:53:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-18 o 14:34, Kris pisze:

> [...]
    > A skoro tak na siłę namawiają na wiązanie się umowami terminowymi z gwarancją ceny
    to pewnie nie przewidują jednak wzrostu cen prądu

    Pewnie że nie, a jak będą to symboliczne, a z tą opłatą handlową to
    jeleni szukają.

    --
    Janusz