  • 171. Data: 2018-07-21 22:04:40
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2018 11:41:55 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Jakie dodatkowe? Obowiazek meldunkowy byl od zawsze, przed wojna
    > byl. Poza tym wypelniajac dowolnego pita podajesz adres
    > zamieszkania.

    Dodatkowe to takie, jakbym musial co tydzien ogladac swoja e-skrzynke,
    bo urzad chce mnie powiadomic ...

    > To samo przy ubezpieczeniu. Gdzie masz dodatkowy
    > obowiazek? Dodatkowy to taki ktorego nie bylo i wprowadzili.

    Dodatkowy to np taki, ze w picie podajesz adres, a ciagle meldowac sie
    musisz.

    A urzad o zmianie dowodu juz poinformowales ?
    Ale jest lepiej i moze nie musisz
    http://finansenaplus.pl/wymiana-dowodu-osobistego-ko
    go-powiadomic/

    > Myk w
    > tym ze znam osoby ktore nie mieszkaja tam gdzie sa zameldowane i
    > zamiast pisac w dokumentach tam gdzie jest wymagany adres
    > zamieszkania wpisuja adres zameldowania. To ze sie tak dzieje to
    > wina policji. Sa od sprawdzania czy prawo jest respektowane a
    > nygusy nic nie robia. Mogli by posprawdzac czy ludzie mieszkaja tam
    > gdzie sa zameldowani i rozdac troche mandatow.

    To sie szybko dowiedza, ze mieszkaja, tylko akurat wyjechali na krotko
    :-)

    J.

  • 172. Data: 2018-07-21 22:25:09
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-21 o 11:08, Kris pisze:

> [...]

    I to jeszcze prostych faktur, które zawierają pojedyncze pozycje.

    > A w "prostej dzialalności instalatora" masz ich kilkaset?

    Przy jednej robocie możesz ich mieć nawet kilkanaście z hurtowni do
    wprowadzenia do systemu, a na każdej z nich po kilkadziesiąt-kilkaset
    pozycji. Do tego jeszcze WZ-ki.
    Faktura, którą wystawia instalator może zawierać kilka tysięcy pozycji.
    Z tych wszystkich pozycji musisz się rozliczyć magazynowo i do każdej
    umowy musisz zrobić wykaz materiałowy, kiedy usługa ma iść na obniżony VAT.
    Te rozliczenia nie są kompletnie potrzebne ani inwestorowi, ani
    instalatorowi. Są potrzebne tylko i wyłącznie fiskusowi. Teraz sobie
    wyobraź fiskalizowanie każdej pozycji. Idzie dostać zajoba.
    Inwestora interesuje konkretna kwota za usługę, bo przecież nikt nie
    będzie latał z fakturą i sprawdzał, czy wszystko z faktury czy wykazu
    zostało zamontowane.

  • 173. Data: 2018-07-21 22:28:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-21 o 11:05, Kris pisze:

    > A wiesz dlaczego odwrócony vat zrobili?
    > Bo przedsiębircy w uje lecieli delikatnie mówiąc
    > Polska była czołowym imorterem na swiecie telefonów komórowych chociazby;
    > Doczytaj dlaczego

    Dlatego trzeba jebać wszystkich, bo jakiś cwaniaczek wykorzystał lukę w
    prawie lub też po prostu leciał w ch....?

  • 174. Data: 2018-07-21 23:02:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Jul 2018 02:05:56 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
    > A wiesz dlaczego odwrócony vat zrobili?
    > Bo przedsiębircy w uje lecieli delikatnie mówiąc
    > Polska była czołowym imorterem na swiecie telefonów komórowych chociazby;)
    > Doczytaj dlaczego

    No wlasnie - dlaczego ?

    Bo pisza o tych stratach, pisza, a jak sie je robi, to nie pisza.

    Przeciez to jest odwrocenie zasady VAT. Co pewnie zaraz doprowadzi do
    przekretow w druga strone.
    I dlaczego na telefony komorkowe - nie da sie takiego samego przekretu
    w innej branzy ?
    To trzeba bedzie odwrocic na wszystko ... to po co bylo wprowadzac ?

    J.

  • 175. Data: 2018-07-22 09:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Mogli by posprawdzac czy ludzie mieszkaja tam gdzie sa zameldowani i
    > rozdac troche mandatow.

    OMG...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 176. Data: 2018-07-22 09:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Akarm a...@w...pl ...

    > Szczerze?
    > Odniosłem się tylko do tego, co napisałeś. Nie zastanawiałem się, czy
    > wypowiedź, do której się odniosłem, miała związek z tematem. Byłem
    > święcie przekonany, że nie piszesz bez związku.

    Nie pytaj mnie, czy masz mowic szczerze, bo to sugeruje ze w innych
    przypadkach piszesz nie szczerze.
    Natomiast jeżeli to było szczerze, to wspolczuje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 177. Data: 2018-07-22 09:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

    > Znam ciekawy przypadek z progami.
    > Komuś ścigacze przeszkadzały, wydreptał w gminie próg na drodze.
    > Teraz ma hamowanie, puk-puk zawieszenia i ruuuuuuuurrrrrraaaaa. :)
    > Zdjąć progu się już oczywiście nie da. Prościej było sypialnie
    > przenieść
    > na inną stronę domu.

    Dokładnie - tez kiedys przed domem miałem prog i niesamowicie mnie wkurw
    jak auto przejechało i zaczynało przyspieszac zamiast płynnie jechac.
    Ale przynajmniej progi były takie ze jak ktos chciał to mozna było jechac
    w miare płynnie bo były dobrze wyprofilowane.
    Do czasu remontu gdzie trzeba je było rozebrac i po remoncie odbudowac.
    to co odbudowano juz takiego przyjemnego profilu nie miało...
    W ogole sa progi i progi... Niektore są jak krawezniki na drodze...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 178. Data: 2018-07-22 09:10:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 22 Jul 2018 07:00:01 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
    >
    > OMG...

    Krolem chcial zostac :-)

    J.

  • 179. Data: 2018-07-22 10:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Fakt jest natomiast taki, że jest dużo darmowych programów robiących
    > wystarczająco dobrze to wszystko o czym piszę. Opłat nie musi być,
    > ale kom z programami jest niezbędny.
    >
    > Ja tylko pytam, co ma zrobić 70 letni gość ostrzący noże i nożyczki,
    > albo 65 letni szewc? NIe mają kompa, nie znają się, nie ogarną
    > tego... mają zapłacić za obsługę komputera komuś? A kto im za to
    > zwróci pieniądze? Jak dla mnie, to bardzo nieuczciwe podejście.
    > Gdyby komputer był wymagany, ale nie w sposób twardy* (czyli
    > istniała by opcja robienia tego wszystkiego ręcznie) to było by ok.

    Z takich ciekawostek:
    - program płatnik za który zapłacilismy grube pieniadze nadal jest
    programem dla idiotów, ma mnostwo błędów, mnóstwo braków i ogolnie jest
    do dupy.
    - ostatnio postanowiłem wysłac JPK wytworzone z excela. Zeby zobaczyc jak
    to wyglada. MASAKRA... Ale zeby było smieszniej oczywiście jakas firma
    (moze nie jedna) zrobiła bardzo przyjazny arkusz w xls w ktorym
    wypełniasz normalne tabelki KPir i generujesz JPK - ładnie, schludnie
    tyle ze oczywiście licza sobie za ten arkusz konkretną sume.
    Dlaczego takiego arkusza nie ma na stronie MF?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 180. Data: 2018-07-22 10:44:13
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-21 o 14:25, RadoslawF pisze:

    > Gdziekolwiek.
    > Operator telefoniczny rachunki zaczął wysyłać nie do mnie a
    > do sąsiadów dwie klatki dalej, skończyło się wyłączeniem telefonu.
    > Policja kiedyś przysłała wezwanie na adres sąsiadki z naprzeciwka,
    > dobrze żyje z sąsiadami to mi przyniosła, mogło się skończyć
    > przymusowym doprowadzeniem.
    > Kolega z pracy wezwanie na sprawę rozwodową dostał na adres rodziców
    > gdzie nie mieszka od dwudziestu lat i nie jest zameldowany.
    > Znany pisarz dostał prawie pół miliona kary od sadu bo wezwanie
    > poszło na adres gdzie nigdy nie mieszkał.

    Dlatego mówię, że doręczenie zastępcze jest problemem. Oczywiście bez
    niego też można twierdzić, że do doręczenia doszło, więc trzeba jeszcze
    surowo karać w takim przypadku. U nas nie ma nic. To est kraj ludzi
    biednych mentalnie.