  • 291. Data: 2018-07-27 14:59:48
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Bo znaja zycie.
    > Zaraz sie okaze "zawiadomienie czekalo w puap, ale obywatel nie
    > zechcial go przeczytac, wiec po dwoch tygodniach zawiadomienie jest
    > uznane za doreczone".

    Rzucam teraz na szybko pomysły ale najpierw pragne zauwazyc ze Ty po raz
    kolejny wyskakujesz z mało konstruktywna postawa niedasie! Naprawde -
    wysil sie troche - chociaz odrobina konstruktywnosci! Tak dla zabawy...
    Ale ad meritum po pierwsze puap musiałby nas jakos skutecznie zawiadamiac
    - jest telefon, jest mail.
    Po drugie jak wysyła się 2 x na adres ktory jest nieaktualny to doreczone
    jest i to jest ok a jak przez epuap to zle? IMO ogolnie doreczenie
    zastepcze to jest problem a sprawa celowego nieodbierania jest na pewno
    do przedyskutowania.
    I tu pojawia sie wiele mozliwości, np. jak pacjent celowo nie odbiera
    przez epuap to mu sie wyłacza ta forme korespondencji i sle sie
    tradycyjnie.

    > Albo np zyczysz sobie, zeby niektore urzedy listy wysylaly pod inne
    > adresy.
    > Co oczywiscie w epuap moglo by byc.

    Nie widze zadnego problemu aby zrobic to w taki sposób, ze moge sobie dla
    kazdego urzedu ustawic inny adres bo np. us to do firmy, um to do mamy a
    reszta do domu.

    > Gdzies tam jeszcze kwestia taka, ze lezysz w szpitalu przez miesiac,
    > albo wyjechales do Amazonii, a tu urzad ma wielce pilna sprawe, bo ci
    > chce zabrac pol ogrodka pod droge ... choc akurat i to mozna by w
    > epuap zalatwic - obywatel ustawia czas niedostepnosci i sprawy
    > urzedowe musza zaczekac :-)

    Ok, ale co to zmienia w stosunku do obecnej sytuacji?
    Teraz jak lezysz w szpitalu to jest lepiej? O ile nie lezysz w spiaczce
    to chyba latwiej polaczyc sie z epuapem niz latac po urzedach i zmieniac
    adres na szpitalny bo bedziesz tma miesiac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 292. Data: 2018-07-27 15:24:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 27 Jul 2018 10:59:48 GMT, Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
    > Po co?

    Po to, że każdy urząd w PRL ma swoje regulacje na jaki adres co i
    komu może wysłać.

    --
    Marek

  • 293. Data: 2018-07-27 15:28:57
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 27 Jul 2018 13:42:51 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > albo wyjechales do Amazonii, a tu urzad ma wielce pilna sprawe, bo
    > ci

    Z tą Amazonia to już raczej urban legend. Pomijającac na prawdę
    extremalne przypadki każdego można ściągnąć nawet z końca świata gdy
    sprawa jest bardzo ważna. Ewentualnie przełożyć termin sprawy.

    --
    Marek

  • 294. Data: 2018-07-27 15:45:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >kolejny wyskakujesz z mało konstruktywna postawa niedasie! Naprawde -
    >wysil sie troche - chociaz odrobina konstruktywnosci! Tak dla

    Bo jest odwrotnie - ja sie boje, ze da sie, a potem ja bede stratny
    :-)
    To juz wole, zeby sie nie dalo, i zebym otrzymywal pisma tradycyjnie.
    Ja mieszkam pod adresem zameldowania i mnie nie przeszkadza :-)

    Pierwsza w wskazowke masz z e-sadu - mozesz sobie wybrac, czy chcesz
    dostawac pisma tradycyjnie czy elektronicznie - ale z tego
    elektronicznego nie mozesz sie juz wycofac.

    Dało sie e-sąd zrobic ? Dało. A jaki nowoczesny :-)

    Zobacz na taki konstruktywny PiS - juz ponoc piata nowelicja ustawy o
    SN, a ciagle z bledem.
    Blad prezdentowi nie przeszkadza - podpisal i opublikowali w 2h :-)

    >Ale ad meritum po pierwsze puap musiałby nas jakos skutecznie
    >zawiadamiac
    >- jest telefon, jest mail.

    No, i maja byc listy powiadomien do wszystkich metod, plus jeszcze
    tradycyjne.
    I zapis, ze jak choc jedno zawiedzie, to trzeba sie kontaktowac do
    skutku :-)

    >Po drugie jak wysyła się 2 x na adres ktory jest nieaktualny to
    >doreczone
    >jest i to jest ok a jak przez epuap to zle?

    Jesli skonczy sie tak, ze bede musial codziennie na ten epuap
    zagladac, to zle.

    P.S. znajomi w firmie specjalnie zalozyli skrytke pocztowa.
    Bo teraz moga z niej wyjac awiza we wtorek czy srode, a nie, ze
    listonosz przyniesie polecony w piatek o 15:55, a na na odpowiedz jest
    dokladnie 7 dni od odebrania pisma ...

    >IMO ogolnie doreczenie
    >zastepcze to jest problem a sprawa celowego nieodbierania jest na
    >pewno
    >do przedyskutowania.

    email moze trafic do spamu, skrzynka moze sie zapchac, sms gdzies
    schowac ...

    >I tu pojawia sie wiele mozliwości, np. jak pacjent celowo nie odbiera
    >przez epuap to mu sie wyłacza ta forme korespondencji i sle sie
    >tradycyjnie.

    A g* - to juz wole, zeby sie nie dalo.
    Zycze sobie pisma, emaila i dwoch sms, ze cos w puapie czeka - inaczej
    jestem przeciw :-)

    >Ok, ale co to zmienia w stosunku do obecnej sytuacji?
    >Teraz jak lezysz w szpitalu to jest lepiej?

    No, masz miesiac plus zaswiadczenie ze szpitala ...

    >O ile nie lezysz w spiaczce
    >to chyba latwiej polaczyc sie z epuapem niz latac po urzedach i
    >zmieniac
    >adres na szpitalny bo bedziesz tma miesiac...

    Jak najbardziej, o ile ze szpitala dasz rade sie polaczyc.
    Ale byloby to lepiej.

    Bo przy tym zastepczym jest jeszcze jeden niuans - wracasz, widzisz
    awizo, idziesz na poczte ... pismo odeslalismy, i nie bardzo wiemy
    komu.
    I szukaj teraz kto sie chcial skontaktowac i po co.

    Albo po amerykansku - pozew nalezy doreczyc do rak wlasnych, nie tam
    ze przez poczte :-)
    I tak jest najlepiej :-)

    J.

  • 295. Data: 2018-07-27 15:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek f...@f...com ...

    > Po to, że każdy urząd w PRL ma swoje regulacje na jaki adres co i
    > komu może wysłać.

    Wpiszmy te regulacje do konstytucji - bedzie łatwo je zmienic ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis

  • 296. Data: 2018-07-27 16:02:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 lipca 2018 15:24:43 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Po to, że każdy urząd w PRL ma swoje regulacje na jaki adres co i
    > komu może wysłać.

    A nie lepiej żeby to obywatel decydował a nie urząd gdzie mają mu wysyłać
    korespondencję?

  • 297. Data: 2018-07-27 16:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Bo jest odwrotnie - ja sie boje, ze da sie, a potem ja bede stratny
    >:-)

    Jak tu mogłbys byc stratny?

    > To juz wole, zeby sie nie dalo, i zebym otrzymywal pisma tradycyjnie.
    > Ja mieszkam pod adresem zameldowania i mnie nie przeszkadza :-)

    No i?

> [...]
    > SN, a ciagle z bledem.
    > Blad prezdentowi nie przeszkadza - podpisal i opublikowali w 2h :-)

    To pisz w kazdym poscie: dałoby sie ale nie przy tym rządzie - bede
    wiedział co masz na mysli.
    I wtedy mozemy przedyskutowac rozwiazania do wprowadzenia kiedy ten rzad
    sie zmieni.

    > No, i maja byc listy powiadomien do wszystkich metod, plus jeszcze
    > tradycyjne.
    > I zapis, ze jak choc jedno zawiedzie, to trzeba sie kontaktowac do
    > skutku :-)

    no i?

    > Jesli skonczy sie tak, ze bede musial codziennie na ten epuap
    > zagladac, to zle.

    A ktos proponuje zeby w taki idiotyczny sposób to działało?
    Przeciez cały czas pisze o powiadomieniach sms mail... Nie doczytałes?

> [...]
    > Bo teraz moga z niej wyjac awiza we wtorek czy srode, a nie, ze
    > listonosz przyniesie polecony w piatek o 15:55, a na na odpowiedz jest

    Sądowe tez im w skrytce zostawiaja?

    > email moze trafic do spamu, skrzynka moze sie zapchac, sms gdzies
    > schowac ...

    No tak. ale: pismo wysla dwa razy i doreczone.
    sms jest praktycznie bezkosztowy, mozna wysyłac sms codziennie az do
    czasu odbioru. 10 smsów przez 10 dni tez sie zagubi?

    > A g* - to juz wole, zeby sie nie dalo.
    > Zycze sobie pisma, emaila i dwoch sms, ze cos w puapie czeka - inaczej
    > jestem przeciw :-)

    No i?
    Czemu nie?

    > No, masz miesiac plus zaswiadczenie ze szpitala ...

    No i?

    > Jak najbardziej, o ile ze szpitala dasz rade sie polaczyc.
    > Ale byloby to lepiej.

    znasz jakis szpital w XXI w ktory nie ma internetu?

> [...]
    > I szukaj teraz kto sie chcial skontaktowac i po co.
    >
    > Albo po amerykansku - pozew nalezy doreczyc do rak wlasnych, nie tam

    I tu jest oczywiscie pełna zgoda.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 298. Data: 2018-07-27 17:15:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Na obywatela to raczej nie licz. Przy okazji odpowiem Budzikowi. Jest obowiazek
    meldunkowy ale nie ma kar za nie stosowanie sie do niego. Panstwu moze zalezec zeby
    wiedziec gdzie ludzie chociaz teoretycznie mieszkaja. Prosta sytuacja. Ktos potracil
    na chodniku samochodem dziecko Budzika i uciekl. Ale ktos zapamietal czesc numeru a
    ktos inny marke i kolor. Dziecko mialo farta bo ma typowe obrazenia z placu zabaw.
    Potargane wlosy, zlamany paznokiec i porysowane kolano. Chuja trzeba zlapac
    najszybciej jak sie da bo moze pijany i od razu zlapany ma mala szanse sie wylgac a
    za tydzien moze byc pijany jak bela i miec zmyslona historyjke o swiezo poznanym
    przyjacielu z Czeczenii. Jak sie go zlapie szybko i bedzie nachlany to da sie ustalic
    czy sie opil przed zdarzeniem czy po zdarzeniu. Z czystej zemsty Budzik bedzie
    bardziej zadowolony jak go zlapia od razu, zatrzymaja pj i poinformuja ze groza mu
    trzy lata bez zawiasow. Szybciej go znajda po meldunku niz po jakis adresach do
    korespondencji czy wynajetych skrytkach pocztowych. I moze dlatego ze nie ma kary za
    brak meldunku jest upierdliwa procedura z korespondencja zeby przymusic ludzi do
    zameldowania. Dobrowolnosc przymusowa to sie nazywa.

  • 299. Data: 2018-07-27 18:43:59
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Nie neguje ze Tobie bylo by wygodniej. Dobry system to taki ze wszystkim jest
    wygodniej. Jak jednoosobowa firma albo firma rodzinna to ok. Ale co zrobic z fabryka
    zatrudniajaca 1000 osob? Gdzie i komu listonosz mialby zostawiac listy polecone? Na
    portiernii raczej nie bo kwitowanie przesylek i ich pozniejsza dystrybucja nie naleza
    do obowiazkow portierow. Poza tym musieli by miec od kazdego co spodziewa sie
    przesylki stosowne upowaznienia. Sekretariat z podobnych wzgledow odpada. Portier
    moze wpuscic listonosza do sekretariatu i do kibla jak mu sie bedzie szczac chcialo.

    Tak jak w domu.

    Ciekawe czy Budzik w swojej bezgranicznej uczciwosci napisze ze patrzysz
    tylko przez pryzmat swojego nosa. Poradze ci rozwiazanie. Wykupujesz
    usluge powiadomienia o przesylce przez sms. Wyrazasz zgode na
    dostarczanie przesylek poleconych na adres zameldowania bez
    potwierdzania odbioru. W tym momencie przesylka powinna stac sie z
    poleconej zwykla. Przesylki zwykle urzad pocztowy za oplata przesle pod
    wskazany adres. Nie wiem czy zadziala ale mozesz sprobowac.
    Potwierdzenie smsem daje mozliwosc reakcji gdyby przesylka zginela.

    Ale pierdoły.

  • 300. Data: 2018-07-27 21:11:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    moze wpuscic listonosza do sekretariatu i do kibla jak mu sie bedzie szczac chcialo.

    Dlaczego zakładasz, że wszyscy pracują w komunistycznej fabryce?
    Może on jest właścicielem firmy, a może nie pracuje w zakładzie
    zamkniętym z cieciem na portierni?
    Ja sam dla przykładu często korzystam z takiej formy i odbieram
    przesyłki w pracy.

    > Ciekawe czy Budzik w swojej bezgranicznej uczciwosci napisze ze patrzysz tylko
    przez pryzmat swojego nosa. Poradze ci rozwiazanie. Wykupujesz usluge powiadomienia o
    przesylce przez sms.

    Która nie zawsze działa.

> [...]
    zadziala ale mozesz sprobowac. Potwierdzenie smsem daje mozliwosc reakcji gdyby

    Sprawdzałeś jak to działa?

    Średnio raz na 2-3 miesiące biegam po okolicznych wsiach ze zwykłymi
    listami, które listonosze wrzucają je do mojej skrzynki.

    Czasami się zdarza, że moje listy przynoszą mi sąsiedzi.

    Poza tym nie ma możliwości abyś mógł skorzystać z usługi pozostawienia
    przesyłki poleconej z urzędu bez potwierdzenia odbioru. Taka zgoda
    działa tylko i wyłącznie dla przesyłek poleconych poza urzędowych.
    Niestety już przerabiałem ten temat, bo miałem takich listonoszy, którzy
    po prostu nie dostarczali przesyłek poleconych tylko wrzucali wypisane
    wcześniej awizo. Po wielkiej awanturze na poczcie podpisałem taką zgodę,
    ale później się wycofałem, bo i tak po pisma urzędowe musiałem jeździć
    na pocztę ponad 10km w jedną stronę.