  • 181. Data: 2018-07-22 10:46:41
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-07-21 o 17:25, J.F. pisze:

    > Czyli sam sobie winny, a machina zadziala prawidlowo ?
    >

    > Widac po prostu trzeba w PESEL dolozyc jedna rzecz - adres do
    > korespondecji.
    > Choc rzad chyba ma inny pomysl i jakies elektroniczne awizo sie
    > pojawia.
    > Albo po prostu sie wprowadzi obowiazek przegladania swojej skrzynki w
    > e-Urzedzie raz na tydzien i szlus :-P

    No można sobie robić eciul...a, ale tu chodzi o realne sprawy,
    dostaniesz wezwanie na drugi koniec świata z pierwszego końca.

  • 182. Data: 2018-07-22 10:49:27
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Co Ci sie nie podoba? Podobalo Ci sie bedzie jak sto tysiecy ludzi bedzie Ci winne
    kazdy zlotowke. Jak do nich dzwonisz to maja ustawiony dzwonek " dzwoni debil, dzwoni
    debil, dzwoni debil ". A Ty nie masz co zrec. Jedyne wyjscie w takiej sytuacji to
    wpierdolic co tysiacznemu zeby sie roznioslo ze za zlotowke bijesz i zaraz wiekszosc
    odda. Nie panstwo ma pilnowac czy obywatele prawdziwe adresy podaja.

    Adresy czego ? Sądy karne nie respektują adresów do doręczeń. Nie żyjemy
    w 19-wieku na roli przy pługu tylko poruszamy się, wyjeżdżamy, urlopy.
    Niektórzy mają mentalność niewolnika, ale taki normalny człowiek co
    najwyżej nie wie jaki problem może mieć aż mu się nie przytrafi.

  • 183. Data: 2018-07-22 11:14:04
    Od: kk <k...@o...pl>

    > Jakie dodatkowe? Obowiazek meldunkowy byl od zawsze, przed wojna byl. Poza tym
    wypelniajac dowolnego pita podajesz adres zamieszkania. To samo przy ubezpieczeniu.
    Gdzie masz dodatkowy obowiazek? Dodatkowy to taki ktorego nie bylo i wprowadzili. Myk
    w tym ze znam osoby ktore nie mieszkaja tam gdzie sa zameldowane i zamiast pisac w
    dokumentach tam gdzie jest wymagany adres zamieszkania wpisuja adres zameldowania. To
    ze sie tak dzieje to wina policji. Sa od sprawdzania czy prawo jest respektowane a
    nygusy nic nie robia. Mogli by posprawdzac czy ludzie mieszkaja tam gdzie sa
    zameldowani i rozdac troche mandatow.

    Chłopie, ja mieszkam dzisiaj tu a jutro tam. Bo żyję a nie wegetuję. Do
    przesłania samej informacji wystarczy elektroniczna komunikacja. Ale oni
    chcą się spotykać ze mną. Te piiii dalej żyją w epoce kamienia łupanego.

  • 184. Data: 2018-07-22 12:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Krolem chcial zostac :-)

    Literówka czy brak pl literek? ;-PPPP

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 185. Data: 2018-07-22 13:30:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 21 lipca 2018 17:26:14 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > pojawia.
    > Albo po prostu sie wprowadzi obowiazek przegladania swojej skrzynki w

    Jest proste rozwiązanie
    Adres do doreczeń w bazie do której maja dostep sady i urzedy
    I obywatel wpisuje albo elektronicznie(epuap) albo oci wykluzceni cyfrowo sobiście w
    jakimkolwiek urzedzie adres pod jaki ma być wysyana korespondencja
    I sąd, czy inny komornik korespondencje wysyłają na ten właśnie adres
    Zmieniasz adres, podajesz nowy i od tego dnia korespondencja idzie na nowy adres. Nie
    podasz adresu, podasz taki pod ktorym koresponedncji nie odbierasz to twój problem i
    liczyć sie w takiej sytuacji trzeba z atrakcjami na lotnisku chociażby
    Technicznie sprawa pewnie do ogarnięcia bez większych problemów.

  • 186. Data: 2018-07-22 13:44:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2018 04:30:44 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Jest proste rozwiązanie
    > Adres do doreczeń w bazie do której maja dostep sady i urzedy

    PESEL wlasnie

> [...]
    problem i liczyć sie w takiej sytuacji trzeba z atrakcjami na lotnisku chociażby
    > Technicznie sprawa pewnie do ogarnięcia bez większych problemów.

    Za to organizacyjnie jak widac nie.

    J.

  • 187. Data: 2018-07-22 14:50:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Korespondencja jest dostarczana na adres jaki jest na kopercie. Jesli w jakims
    panstwie bedzie jeden sad i jedna poczta to co napisales zadziala. A jak bedzie
    tysiac sadow i tysiac urzedow pocztowych to nie zadziala. Kombinuj dalej ale nie
    wykombinuj biur meldunkowych i peselu po to juz jest.

  • 188. Data: 2018-07-22 15:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > i liczyć sie w takiej sytuacji trzeba z atrakcjami na lotnisku
    > chociażby Technicznie sprawa pewnie do ogarnięcia bez większych

    Ech... A czym to rozniłoby sie od obecnych...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    DZIAŁ KADR PRZYPOMINA PRACOWNIKOM O BADANIACH OKRESOWYCH KRWI I KAŁU

  • 189. Data: 2018-07-22 15:11:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 22 lipca 2018 15:00:03 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Ech... A czym to rozniłoby sie od obecnych...?

    Tym ze byłaby mozliwość podania i łatwej zmiany adresu do korespondencji
    Teoretycznie dzisiaj takim adresem jest adres zameldowania ale nie mozna go prosto i
    szybko zmieniać
    W moim pomysle wchodzisz za pomoca epuap do bazy "adresów korespondencyjnych" i
    wpisujesz sobie taki jaki chcesz
    Ci nieinternetowi powinni mieć mozliwość wpisania/zmiany w kazdym urzędzie
    Sądy i urzedy przed wysłaniem pisma sprawdzaja jaki adres jest w tej bazie i wysyłaja
    Można by podać nawet adres firmy zajmującej się obsugą korespondencji
    Znaczy papierowy list trafia do nich, oni skanują i wysyłają na email jaki im podaleś
    Więc nawet na drugim kocu swiata będąc mialbyś kontrole nad korespondencją

  • 190. Data: 2018-07-22 16:02:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nic nowego nie wymysliles cytuje odpowiedz eksperta.

    Co robić gdy...
    - Posiadam numer PESEL, nie posiadam nr NIP, nie prowadzę działalności gospodarczej,
    nie widnieję w żadnym rejestrze płatników podatku od towarów i usług VAT, a podatki
    odprowadza za mnie mój pracodawca;

    Dane można zmienić na dwa sposoby: po pierwsze - zmiana w corocznej deklaracji
    podatkowej lub w momencie, gdy rozliczamy inne sprawy związane z podatkami (np. kupno
    samochodu).

    Po drugie - jeśli chcemy poinformować US przed złożeniem deklaracji, wypełniamy
    formularz aktualizacyjny ZAP-3, w którym podajemy aktualne dane (tu także można
    wpisać zmianę konta bankowego, numeru telefonu i adresu e-mail).

    Jeśli posiadasz NIP
    Osoby posiadające Numer Identyfikacji Podatkowej można w pewnym sensie "podzielić" na
    trzy kategorie. Wszyscy jednak mają obowiązek zgłaszać aktualizacje w ciągu 7 dni od
    momentu nastąpienia zmiany.

    1) Posiadam NIP i jestem przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji
    o Działalności Gospodarczej (CEIDG);

    Aktualizacji można dokonać poprzez złożenie wniosku CEIDG-1, do którego można
    dołączyć ewentualne załączniki: CEIDG-S.C - udział w spółkach cywilnych; CEIDG-MW
    czyli dodatkowe miejsca wykonywania działalności gospodarczej; CEIDG-RD - wykonywana
    działalność gospodarcza; CEIDG-RB - Informacja o rachunkach bankowych oraz
    CEIDG-POPR).

    2) Posiadam NIP i prowadzę działalność gospodarczą nie wpisaną do CEIDG lub posiadam
    NIP i nie prowadzę działalności gospodarczej (ale jestem zarejestrowany są jako
    podatnik VAT lub jestem płatnikiem podatków lub płatnikiem składek ZUS);

    Formularz aktualizacyjny dla tej grupy to NIP-7 plus ewentualne załączniki: NIP-B
    (informacja o rachunkach bankowych) i NIP-C (informacja o miejscach prowadzenia
    działalności).

    3) "osoby prawne" i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej;

    Podmioty te składają zgłoszenia aktualizacyjne na druku NIP-2, dołączając w razie
    potrzeby odpowiednie załączniki (NIP-2/A, NIP-B, NIP-C lub NIP-D).

    Dostarczanie dokumentów
    Wszelkie formularze, dzięki którym dokonujemy zmian, możemy dostarczyć do urzędu na
    kilka sposobów.

    Po pierwsze - osobiście. Zarówno w "starym" Urzędzie, jak i tym, w którym planujemy
    się rozliczać. Jeśli jednak złożymy podanie do "niewłaściwego", ma on obowiązek
    przekazać nasze pismo do "prawidłowego".

    - Zresztą o tej zasadzie warto pamiętać. Nasze pismo, podanie, wniosek- jeden
    organ, jeśli nie jest tym właściwym, ma obowiązek przekazać do organu właściwego -
    podkreśla dr Bocheński.

    Doradza także, aby zachować tzw. "prezentatę", czyli kopię potwierdzenia.

    - Wtedy nawet jeśli nasze pismo gdzieś "zaginie w akcji", mamy potwierdzenie złożenia
    - dodaje.

    Drugim sposobem jest wysłanie formularza za pomocą listu poleconego.

    - Niekoniecznie ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru (tzw. żółta zwrotka), bo
    doręczenie można sprawdzić na stronie poczty, ale zawsze listem poleconym - stwierdza
    ekspert.

    Kolejny raz zwracając uwagę na zachowanie potwierdzenie wysłania dokumentów.

    Trzecią możliwością jest formularz za pomocą platformy internetowej ePuap, jednak aby
    to uczynić trzeba najpierw utworzyć i potwierdzić profil zaufany.