  • 81. Data: 2017-09-20 13:44:29
    Temat: Re: Nissan lepszy od Tesli
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te umowne sto zlotych to nie doplata tylko umowa. Kopalnia zeby sprzedac wegiel musi
    najpierw kupic prace gornikow. Za 2100 i 65 lat wieku emerytalnego pracownikow do
    kopania wegla nie znajdzie. Dlatego umawia sie na inne warunki pracy i placy. Praca
    jest takim samym towarem jak chleb, wegiel,zapalki itd. i sie ja kupuje, obecnie u
    nas na warunkach rynkowych.

  • 82. Data: 2017-09-20 17:00:44
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > A "wy" to jesteście państwo północno amerykańskie czy jakieś inne?

    Nie, mowa była o Polsce i Polakach.

  • 83. Data: 2017-09-20 17:02:50
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    T. <k...@i...pl> wrote:
> [...]
    ps.com...

> [...]
    > górnik dostaje pensję, do której trzeba dołożyć 100 zł. Ale dzieki temu
    > ZARABIAJĄ firmy współpracujące z kopalnią.
    > Po zwolnieniu górnika trzeba mu wypłacać zasiłek np. 1000 zł przez pół
    > roku, a potem 600. Więc może ta dopłata per saldo nie musi być takim
    > dramatycznie złym wyjściem i dla państwa jest to opłacalne? Zwłaszcza w
    > kontekście firm współpracujących z górnictwem.
    > Dopłaty są czymś normalnym w obecnym świecie. Niemcy dopłacają do
    > energetyki, stoczni, górnictwa i nie pieprzą, że zaraz zamkną to
    > wszystko. A niejeden Amerykanin chciałby dostawać niemiecką emeryturę i

    Problem w tym, że przeciwnicy elektryfikacji samochodów wytykają dotacje i
    ulgi podatkowe dla uzytkownikow EV a nie widza dotacji dla gornikow czy
    rolnikow produkujacych etanol na paliwo... takie jednostronne, tendencyjne
    patrzenie.

  • 84. Data: 2017-09-20 17:02:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

> [...]
    > chleb, wegiel,zapalki itd. i sie ja kupuje, obecnie u nas na warunkach rynkowych.

    No ale wczesniejsza emeryture wyplaca panstwo a nie kopalnia, czyli mowimy
    o dotacji.

  • 85. Data: 2017-09-20 17:06:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No ale wczesniejsza emeryture wyplaca panstwo a nie kopalnia, czyli
    >mowimy
    >o dotacji.

    W zasadzie tak, tylko kto powiedzial, ze kopalnia nie znajdzie mlodych
    za odpowiednio wysoka pensje, a starzyki - won za mur, skoro sie nie
    nadajecie do pracy.
    A starzyki wtedy strajk :-)

    A ZUS sie cieszy, bo kazdy starzyk wykonczony pod ziemia, to mniejsze
    koszta emererytur :-)

    J.

  • 86. Data: 2017-09-20 17:59:15
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kopalnie panstwowe to kto ma wyplacac emerytury? Praca to towar jak kazdy inny i moze
    byc roznie wyceniana dla roznych zawodow. Za 2100 brutto i 67 lat nikt by nie chcial
    w kopalniach wegla wydobywac. To co zrobic jak ma sie duzo wegla i jest on potrzebny?

  • 87. Data: 2017-09-20 17:59:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-20 o 17:00, Pszemol pisze:

    > Nie, mowa była o Polsce i Polakach.

    Nie mieszkasz w Polsce, nie płacisz tu podatków, skoro napisałeś "my"
    uznałem że piszesz o USA.

    Pozdrawiam

  • 88. Data: 2017-09-20 18:22:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >wydobywac.
    >To co zrobic jak ma sie duzo wegla i jest on potrzebny?

    Trzeba placic 8000 i wplacac do ZUS zwiekszona skladke emerytalna.

    Tylko potem nie narzekac "nie mozemy nic sprzedac, bo wegiel z importu
    tanszy".

    J.

  • 89. Data: 2017-09-20 18:27:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.09.2017 o 17:00, Pszemol pisze:

    > Nie, mowa była o Polsce i Polakach.

    Sorry, ale ty akurat nie dotujesz. Co nie zmienia postaci rzeczy, że
    górnictwo jest dotowane. Tylko nie przez ciebie, więc akurat w tym
    kontekście twoje "my" brzmi nieco na wyrost.

    Shrek

  • 90. Data: 2017-09-20 19:23:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Potrafisz udowodnic ze w polskiej elektrowni importowany wegiel bedzie tanszy czy
    tylko tak sobie pierdolisz?