  • 31. Data: 2012-05-30 16:54:36
    Temat: Re: Normalny dostawca energi
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-05-2012 o 10:18:27 Robert_J <d...@g...pl> napisał(a):

    > Ale ja nie piszę o kosztach "nie dostawcy" :-). Nie czepiam się pozycji
    > "stawka sieciowa" tylko "stawka jakościowa" i "opłata przejściowa" ;-).
    Tu masz rację, też nie rozumiem czemu mam dodatkowo dopłacać do energii.
    Miałem przez pewien okres prąd tzw budowlany, tam to jest dopiero horror,
    parę kwh energi a rachunki po 120-160zł ze słynną opłatą wyrównawczą,
    tylko nie wiem komu ja mam coś wyrówywać :( teraz mam normalną taryfę.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 32. Data: 2012-05-30 17:11:50
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Tu masz rację, też nie rozumiem czemu mam dodatkowo
    > dopłacać do energii.

    Dokładnie. Ciekawe co by zrobili gdybym zechciał zrezygnować
    z opłaty jakościowej i świadomie zdecydował się na prąd
    "gorszej" jakości :-). Ciekawe co by zrobili? Oczywiście ta
    stawka jakościowa to żartobliwe pieniądze, na moich
    fakturach 0,0065 netto...

    > Miałem przez pewien okres prąd tzw budowlany, tam to jest
    > dopiero horror,
    > parę kwh energi a rachunki po 120-160zł ze słynną opłatą
    > wyrównawczą,

    Weź mnie nie strasz, ja właśnie na działce założyłem
    rozdzielnię budowlaną i podpisałem umowę :-). Wg taryfy
    teoretycznie będę płacił bodajże ok. 3,50 netto za kWh mocy
    dostarczonej (plus oczywiście zużycie), a zapodałem sobie
    raptem 4 kW. Potrzebuję praktycznie tylko do pompy
    głębinowej, dopiero jak kiedyś zacznę budowę to podwyższę...

  • 33. Data: 2012-05-30 22:16:08
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 30/05/2012 11:53, Andrzej Lawa wrote:

    > Jest jeszcze inny wariant: licznik przedpłatowy.

    W UK to ma ze 30-50% drozszy prad niz normalne liczniki. Uzywane albo
    kiedy delikwent nie placi i ma dlugi (bo te liczniki maja stycznik w
    srodku), albo gdy wynajmowany domek/mieszkanie zmienia lokatorow co
    kilka miesiecy.

    --
    Jerry1111

  • 34. Data: 2012-05-31 02:28:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
    > Podepnę się pod temat, może ktoś mądry się wypowie :> Otóż ostatnio
    > spamują czymś takim:
    > http://energiabezoplat.tauron-pe.pl/
    > co ma na celu takie coś i w jaki sposób chcą zrobić klienta w wała? Bo
    > w to że wydają pieniądze na reklamę po to żeby klient płacił mniej,
    > jakoś nie mogę uwierzyć :>

    Dzisiaj na groupon.pl Też się coś pojawiło:

    http://shopping.groupon.pl/d-6310983-energia-elektry
    czna-kosztypradu-obnizenie-rachunow-oszczedzanie-duo

  • 35. Data: 2012-05-31 09:01:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Robert_J" <d...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Jest jeden problem. Mianowicie zaden dostawca prócz ENEA nie posiada
    > wlasnej infrastruktury przesylowej

    Skad ta informacja? Tauron tez nie posiada infrastruktury?

  • 36. Data: 2012-05-31 10:39:25
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Skad ta informacja? Tauron tez nie posiada infrastruktury?

    A posiada? Szczerze mówiac nie wiem, ale nawet jak posiada
    to zapewne tylko w niektórych miejscach. Nie sadze zeby
    mieli "pokrycie" duzych obszarów. Choc moge sie mylic...

  • 37. Data: 2012-05-31 11:31:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A posiada? Szczerze mówiac nie wiem, ale nawet jak posiada to zapewne
    > tylko w niektórych miejscach. Nie sadze zeby mieli "pokrycie" duzych
    > obszarów. Choc moge sie mylic...

    Oczywiscie, ze posiada. Ja mam wrazenie, ze nie bardzo wiesz o czym piszesz.
    ENEA i inne firmy to dawne zaklady energetyczne, a kazdy mial
    infrastrukture, bo niby jak prad byl dostarczany?

    Byc moze sa nowi, pomniejsi gracze na rynku, zajmujacy sie wylacznie
    sprzedaza, ale jestem przekonany, ze dzialaja wylacznie na rynkach dla
    biznesu.

  • 38. Data: 2012-05-31 12:31:51
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 30-05-2012 o 15:13:56 Desoft <N...@i...pl> napisał(a):

    > Taaa t6o wg ciebie warzywniak za warzywa płaci jak je sprzeda?
    > A taki np tauron płaci za energię zanim ty mu zapłacisz?
    >
    > Ale czy to jest usprawiedliwienie?
    > Kupuję towar i tylko tyle mnie interesuje jako odbiorcę detalicznego.
    No to przecież masz na dole faktury podaną cenę brutto wypisaną
    wołowymi cyframi z terminem płatności, co cię interesują składniki tej
    ceny :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 39. Data: 2012-05-31 16:20:10
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > No to przecież masz na dole faktury podaną cenę brutto wypisaną
    > wołowymi cyframi z terminem płatności, co cię interesują składniki tej
    > ceny :)

    Zgadza się - mam.
    Tylko że ta sytuacja (to wypisywanie na fakturze) przypomina mi drobnego
    handlarza - kanciarza.

    - po ile te ziemniaki?
    - aaa, panie, ja je ze śląska przywiozłem
    - no ale, po ile?
    - wie pan lato w tym roku to nieurodzajne było..
    - po ile?!!
    - po 3zł

    i tak też wygląda faktura

    --
    Desoft

  • 40. Data: 2012-05-31 17:43:56
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Oczywiscie, ze posiada. Ja mam wrazenie, ze nie bardzo
    > wiesz o czym piszesz.

    Fakt, posiada dosyc sporo. A rzeczywiscie nie bardzo
    wiedzialem o czym pisze, poniewaz Tauron ma sieci przesylowe
    na poludniu Polski, a to troche daleko ode mnie ;-)).

    > ENEA i inne firmy to dawne zaklady energetyczne, a kazdy
    > mial infrastrukture, bo niby jak prad byl dostarczany?

    Ba, kiedys to wszystko bylo chyba nawet jedna firma :-).