  • 1. Data: 2012-05-28 21:05:57
    Temat: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?
    Od: Padre <P...@n...net>

    W zeszłym tygodniu zakupiłem wysyłkowo zasilacz samochodowy do eeepc
    1000 12V(samochodowe)/12V(pewnie stałe) ale zdaje mi się że w firmie
    bałagan i przesyłki nie otrzymam przed wyjazdem na który planowałem
    zabrać netbooka. Tak sobie myślę, czy nie dorobić po prostu kabla żeby
    móc podładować akumulator w komputerze na postoju? Akumulator w netbooku
    ma 7,3V więc dla układu ładowania 11,5V czy 12,5V nie powinno robić
    różnicy. Co do podłączenia w czasie jazdy mam obiekcje.

  • 2. Data: 2012-05-28 21:21:43
    Temat: Re: Asus EEEpc wprost do akumulatora w aucie?
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > układu ładowania 11,5V czy 12,5V nie powinno robić różnicy. Co do
    > podłączenia w czasie jazdy mam obiekcje.

    W czasie jazdy masz 14..14,5 więc dorzuć 3-4 diody w szereg i gitara :)

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-05-28 22:08:54
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2012-05-28 21:21, Irokez pisze:
    > Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości
    >
    > W czasie jazdy masz 14..14,5 więc dorzuć 3-4 diody w szereg i gitara :)

    3A więc dla zrzucenia 2V trzeba 6W wypuścić w powietrze, trochę dużo
    żeby coś na poczekaniu sklecić bez obudowy.

  • 4. Data: 2012-05-28 22:25:58
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > 3A więc dla zrzucenia 2V trzeba 6W wypuścić w powietrze, trochę dużo żeby
    > coś na poczekaniu sklecić bez obudowy.

    Mierzyłeś? Czy tyle pisze max na zasilaczu?
    Bo jak tak, to no cóż... albo zasilacz tego eeeee se da rady, albo
    step-down.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2012-05-28 22:37:53
    Od: JurekD <i...@...com>

    W dniu 2012-05-28 21:05, Padre pisze:
> [...]
    > ma 7,3V więc dla układu ładowania 11,5V czy 12,5V nie powinno robić
    > różnicy. Co do podłączenia w czasie jazdy mam obiekcje.

    A ty myslisz ze stabilizator w tym eepc to jaka ma toleracje napiec?

    Pewnie i jak mu zpoadasz 16-19V to nie zrobi mu roznicy bo wiekszosc
    stabilizatorow stosowanych w PC ma dosyc duzy zakres napiec wejsciowych.
    To nie laboratorium a chinski skladak.

  • 6. Data: 2012-05-28 22:38:35
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Irokez wrote:

    > Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > Mierzyłeś? Czy tyle pisze max na zasilaczu?
    > Bo jak tak, to no cóż... albo zasilacz tego eeeee se da rady, albo
    > step-down.

    To ten eeeeeeee jest taki czuły? Mój netbook trawi wsio od 12 do 19V.

    Waldek

  • 7. Data: 2012-05-28 22:44:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JurekD,

    Monday, May 28, 2012, 10:37:53 PM, you wrote:

> [...]
    > Pewnie i jak mu zpoadasz 16-19V to nie zrobi mu roznicy bo wiekszosc
    > stabilizatorow stosowanych w PC ma dosyc duzy zakres napiec wejsciowych.

    Bałnbym się zadać mu cokolwiek powyżej 16V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2012-05-29 00:18:34
    Od: JurekD <i...@...com>

    > Bałnbym się zadać mu cokolwiek powyżej 16V.

    http://www.sklep-laptopy.pl/pl/p/Zasilacz-ASUS-EEE-P
    C-19V-21A/9

  • 9. Data: 2012-05-29 03:22:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JurekD,

    Tuesday, May 29, 2012, 12:18:34 AM, you wrote:

    > http://www.sklep-laptopy.pl/pl/p/Zasilacz-ASUS-EEE-P
    C-19V-21A/9

    To do wersji 12xx. Wersie 90x i 10xx mają zasilacze 12V.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2012-05-29 10:09:03
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2012-05-28 22:37, JurekD pisze:
    > Pewnie i jak mu zpoadasz 16-19V to nie zrobi mu roznicy bo wiekszosc
    > stabilizatorow stosowanych w PC ma dosyc duzy zakres napiec wejsciowych.
    > To nie laboratorium a chinski skladak.

    Kondensatory wejściowe zapewne elektrolity na 16V, wiec pracować w
    sposób ciągły mogą do jakiś 13V. Zastanowił bym się, szczególnie, że
    widziałem już chińskie przetwornice 8-40V z kondensatorem 25V.

    Pozdrawiam,
    AWa.