  • 171. Data: 2017-01-18 14:29:12
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    >Z telefonami... Do dziś dekodery i modemy z kablówek nie przechodzą w
    >dobro abonenta. Gdyby tylko było mnie stać, zapłaciłbym karne 500
    >złotych i dekoder sobie zatrzymał

    nie przechodza albo i przechodza - na moje dobro przeszlo np NT1 z TP.
    Linia dawno wymowiona, a po pudelko nikt sie nie zglosil.
    Ba - linia ciagle jest zasilana (ale zadzwonic sie nie daje) ...

    tuner/dekoder satelitarny tez przechodzi.

    J.

  • 172. Data: 2017-01-18 14:32:29
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Tu akurat zgadzam się (wyjątkowo) z ich menedżmentem, że tak to
    > powinno być zorganizowane.

    W cholerę operatorów na świecie ma to tak zrobione, tylko nasze rodzime
    Orange pozostało mocno w tyle, klient sam musi sobie kliknąć.

    > Przede wszystkim Operator Friendly. W innej sytuacji by im przyszło
    > zwariować.

    Wdrożenie kosztuje, potem tylko oszczędności, szczególnie na kosztach
    Call Center, samo się skonfiguruje w 99% przypadków, tylko reszta co im
    nie pykło zadzwoni.
    W Netii na słuchawce w CC technicznym wytrzymałem 3 miesiące. Do porzygu
    "wejdź tu, ustaw to, zrestartuj, voila". I nastepny tak samo, po 8h
    dziennie. 80% tematów rozmów tego dotyczyła.
    To było w erze routerów nie zarządzanych z ACSa, dopiero później
    wprowadzili urządzenia z obsługą protokołu TR-069, ale mnie już na
    słuchawce nie było.

    > Vectra (kablówka) zmianę SSID tak zorganizowała, że robi się to przez
    > WWW *na ich stronie* w panelu klienta, a potem modem sobie to zaciąga
    > z serwera. Tyz piknie.

    Czyli management via ACS. A jakby sobie samemu na routerku kliknąć, to
    się da?

    > A co to za różnica? Dla mnie (klienta), to nawet lepiej -- gdyby padł
    > DSLAM, to mogę swojego numeru IP użyć w zupełnie innej lokalizacji.

    Nie wiem czy na umowie nie jest sztywno dopisana lokalizacja. To chyba
    wymóg geolokalizacji IP.
    Teoretycznie to jest możliwe, że gdzielkolwiek się zapniesz do ADSLa
    Netiowego, powinieneś dostać sesję i własny IP.

    Spotkałem kilku klientów, którym takie dostarczanie stałego IP nie
    pasowało. W większości tym, co przeszli z usługi InternetDSL w
    Orange/TP. Tam można było IP sobie na sztywno wpisać i działało.
    I weź tu wytłumacz, że stałe IP w Netii opiera się na serwerze DHCP
    (konkretniej sesjach PPPoA z serwowaniem cały czas tego samego IP) ;)

    Oczywiście nawalili handlowcy (jak wszędzie).
    - Panie przejdziesz do nas, nic nie będziesz zmieniać, będzie działać
    jak dotychczas, tyko że taniej.
    - A stałe IP?
    - Oczywiście mamy. (a tu powinien być opis działania, ale brakło).

    --
    viktorius

  • 173. Data: 2017-01-18 14:34:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    >Mieliśmy w domu prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych,
    >w którym był transformator z wieloma odczepami do regulacji napięcia,
    >stos selenowy i szeregowy dławik wygładzający. Konstrukcja niewiele
    >młodsza od tych głośników. Zastanawiałem się już nad tym, czy takie
    >tłumienie tętnień miało w tym przypadku jakiś sens, czy był to pomysł
    >wybitnego teoretyka.

    Raczej teoretyka ... choc przy selenowych moze to bylo bardziej
    istotne - lepsze wykorzystanie parametrow diody.

    A potem minelo troche lat i ponoc akumulatory sie lepiej laduja pradem
    przemiennym (niesymetrycznym).
    Ale kto wie, czy to nie kolejny teoretyk wymyslil.

    J.

  • 174. Data: 2017-01-18 14:53:11
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Wiem że są i wiem, że obejmuje. Ale oni uważają, że to poniżej godności
    > troszczyć się o starego klienta i zaproponować mu wymianę. Albo choćby
    > przychylić się do uprzejmego pyania: czy można... Nie, nie można!

    Narzędzia są, Orange sam używa i udostępnia toola do sprawdzania
    możliwości technicznych wg nru telefonu albo ID łącza.
    Widać odległość od DSLAMa, dostępność portów i teoretyczne max
    synchronizacje.

    Sęk w tym, że często umowy są przedłużane automatycznie na tych samych
    warunkach, a tylko przy renegocjacji ktoś fizycznie kliknie w tego toola
    i sprawdzi czy się coś nie zmieniło.

    > Mam, nie zostałem powalony, poradzę sobie. Ktoś mi niedawno mówił,
    > że część sprzętu Orange ma zablokowany port 22. Nie, że nie da się
    > przekierować z zewnątrz na swój komputer w LAN. Mając taki router
    > nie da się zalogować przez SSH na żaden komputer w internecie.
    > Support nie wie co z tym zrobić, podobno to nie oni tak wymyślili,
    > więc nikt nie wie jak blokadę zdjąć. Ale żadnych działań w celu
    > pozyskania wiedzy podjąć nie zamierzają.

    25 port to pamiętam że operatorzy zablokowali, ale 22? Aż sprawdzę u
    teścia, ma VDSLa z Orange

    --
    viktorius

  • 175. Data: 2017-01-18 14:59:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Luke" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    >A ja mogę wtedy wziąć swoje radio, mikrofon, do ładowania aku może
    >być panel słoneczny, włączam i gadam.

    Ale nie masz panelu, wiec nie naladujesz.
    A nikt ci go nie sprzeda, bo kasy fiskalne nie dzialaja :-)

    J.

  • 176. Data: 2017-01-18 15:05:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

> [...]
    > To było w erze routerów nie zarządzanych z ACSa, dopiero później
    > wprowadzili urządzenia z obsługą protokołu TR-069, ale mnie już

    Mnie tam już wszyscy znają. Nie dlatego, żem niepojętny i trzeba
    mi wyjaśniać jak ustawić router. Długie godziny poświęciłem na
    tłumaczeni im, co mają skopane w sieci.

    > Czyli management via ACS. A jakby sobie samemu na routerku kliknąć,
    > to się da?

    Jak się zaloguje, to się da. Z tym że hasła tajne. Da się je odtajnić
    hackerskimi metodami, a czasem nawet trzeba -- gdy komuś się zamarzą
    takie fanaberye, jak na przykład przekierowanie portów.

    > Nie wiem czy na umowie nie jest sztywno dopisana lokalizacja.
    > To chyba wymóg geolokalizacji IP.

    Umowa dotyczy telefonii stacjoarnej, więc dopisywanie takich rzeczy
    by było sprawą osobliwą.

    > Teoretycznie to jest możliwe, że gdzielkolwiek się zapniesz
    > do ADSLa Netiowego, powinieneś dostać sesję i własny IP.

    W praktyce też jest możliwe.

> [...]
    > I weź tu wytłumacz, że stałe IP w Netii opiera się na serwerze DHCP
    > (konkretniej sesjach PPPoA z serwowaniem cały czas tego samego IP) ;)

    Nadal nie wiem co za różnica. Co może nie pasować? Tu też da się
    lokalnie wszystko wpisać na sztywno, #SOA1. Może im chodzi o to,
    że teraz każdy router ma NAT? Przekierowuje się porty i też działa.
    Bez tego człowiek korzysta z jednego adresu IP, ale wykorzystywane
    są cztery, trzy się marnują. Bez sensu.

    --
    Jarek

  • 177. Data: 2017-01-18 15:12:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

> [...]
    > samych warunkach, a tylko przy renegocjacji ktoś fizycznie kliknie
    > w tego toola i sprawdzi czy się coś nie zmieniło.

    Nie chodzi mi o możliwości techniczne, tylko organizacyjne. Ja mam
    umowę bezterminową, nie trzeba jej przedłużać. A oni najwyraźniej
    sądzą, że "bezterminowa" znaczy tyle, co "wieczna". I że klient tak
    traktowany sobie nie pójdzie w cholerę. Mogą się zdziwić.

    --
    Jarek

  • 178. Data: 2017-01-18 15:12:54
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > nie przechodza albo i przechodza - na moje dobro przeszlo np NT1 z TP.

    Spoko, nie generalizuję, opisuję jedynie to, z czym się stykam.

    > Linia dawno wymowiona, a po pudelko nikt sie nie zglosil.
    > Ba - linia ciagle jest zasilana (ale zadzwonic sie nie daje) ...

    Nawet na pogotowie?
    Mnie, jak przełączyli Sferię z CDMA na GSM/UMTS, to na starym terminalu już
    nie dało się zadzwonić, Stefan Magnetofon w słuchawce wyznawał, ze terminal
    niezarejestrowany i coś tam jeszcze. Ale, pogotowia chodziły i, o dziwo,
    Biuro Obsługi Klienta też, z czego raz skorzystałem. Bardzo udany model
    C161c, niezwykle poręczny i wygodny, tak, że można mu nawet darować jego
    minusy, których miał sporo.

    > tuner/dekoder satelitarny tez przechodzi.

    To miałeś szczęście. Mnie niestety, nie było to dane, a przepadł mi z tego
    tytułu jeden bardzo cenny dla mnie przekaz.... ale cóż, nie było wyboru...
    Ja w każdym razie uważam, że można by prawnie zastosować myk - jeśli
    operator przekaże na własność (nawet za jakimś drobnym wykupem, przecież się
    amortyzuje przy używaniu) użyczone urządzenie, gdy minie lojalka, lub w
    innej sytuacji po umówionym okresie nie dłuższym niż 2 lata, wtedy...
    zapłaci mniejszy podatek. Jestem niemal pewien, że mnóstwo takich dekoderów
    bym znajdował na fajansie, powyłuskiwało by się dyski z nich :) Bo
    operatorowi mogła by się taka sprawa opłacić, jeśli ktoś by to mądrze
    rozegrał. Może uiszczony przez opa podatek, umniejszany by był właśnie o
    wartość urządzenia, plus, dla zachęty, powiedzmy 10% wartości... kto by na
    to nie poszedł? Nie przepadło by tak cenne dla mnie nagranie (było w TVP
    Info ok 1-2 lat temu). Mojej Tepsie opłaciło się zapomnieć o użyczonym
    SDI...

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 179. Data: 2017-01-18 15:21:22
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Ale nie masz panelu, wiec nie naladujesz.
    > A nikt ci go nie sprzeda, bo kasy fiskalne nie dzialaja :-)

    A kto powiedział, ze ja go będę dopiero wtedy próbował nabyć? Teraz, póki
    można. Ostatecznie, mam przynajmniej jedną lampkę ogrodową z panelikiem
    słonecznym, może to nie starczy na cały czas, bo panelik malutki, ale raz na
    ileś-tam dało by się odezwać. Poza tym, gdzieś mi się kurzy sprawny induktor
    telefoniczny, w zdezelowanym rowerze mam działające dynamo i to na kole
    napędzanym (tak dostałem), więc do góry kołami, pedał...wróć, gej (ach ta
    poprawność polityczna) :P w rękę, kręcimy i mam prąd. Jeszcze jakieś
    wiatraczydło, choćby ten do chłodzenia w upał, śmigło założyć na jakąś
    prądnicę, wystawić na zewnątrz i jadziem, wiaterek pędzi...
    Jakiś przemiennik radiowy się znajdzie, w końcu, jeśli z ręki odpalam stojąc
    przy oknie 10 przemienników i słyszę jedenasty, bo ma inny CTCSS chyba, to
    przynajmniej jeden może ktoś z kolegów użyczy? Albo, będzie mieć ktoś jakiś
    panel i wiatraczydło, i raz dziennie po 2 godziny gadania na radiu...
    (chyba, że więcej słońca i wiatru, to np. 4 godziny) W końcu w '97 przy
    gigapowodzi, niespecjalnie było skąd zasilać radia biorące udział w akcji...
    Może gdzieś znajdą się resztki paliwa i pouruchamia się jakieś małe
    generatorki, do podładowania akumulatorów?

  • 180. Data: 2017-01-18 15:27:20
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > że teraz każdy router ma NAT? Przekierowuje się porty i też działa.
    > Bez tego człowiek korzysta z jednego adresu IP, ale wykorzystywane
    > są cztery, trzy się marnują. Bez sensu.

    Zapłać, to ci udostępnią...
    Hmm... przy pamięci... pamięta ktoś wpadkę Tepsy, gdy w RIPE były
    ogólnodostępne dane użytkowników DSL-a? Wystarczyło zapodać IP i już było
    wiadomo, kto... czyj jest dany DSL... I jaki przydział dostał, a nawet, (1)
    gdzie, ten tego, znajduje się on (2). Nie ukrywam, kilka osób tak
    sprawdziłem... Nawet skrót identyfikacyjny taki abonent miał...

    (1) Kononowicz mode on
    (2) Kononowicz mode off