  • 211. Data: 2017-01-19 13:14:00
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale raczej niespotykana u innych

    Prawda. Nigdzie nie spotkałem. Ani wcześniej, ani później.

    > Kupili 16 mln numerow, a wyprodukowali 160 mln urzadzen :-)

    Wbrew pozorom wypuszczenie w takiej sytuacji powtarzających się
    mumerów nie spowoduje tragedii. W każdym razie nie większej, niż
    losowanie za każdym razem z puli 16 milionów.

    > Tylko czy znasz ja cala ?

    Ja?! Nie ja pisałem soft do żonglowania tymi MACami!

    > Albo inaczej - sluzby odnotowaly wlamanie do banku, operator mowi ze
    > to byl MAC M1, M2 i M3 (45 minut), gdzies pozniej laczylo sie banku
    > urzadzenie urzadzenie o adresie M4 i M5 - to samo, czy inne ?

    Niech odpytają producenta tabletu.

    --
    Jarek

  • 212. Data: 2017-01-19 13:16:41
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Orange nie tyle zupgrejdowało łącza, co postawiło w centrali obok
    > działających do tej pory multiplekserów ADSL, nowe multipleksery
    > VDSL.

    I ileśtam % zasobów muszą udostępnić operatorom alternatywnym. Ale nie
    wszystkie. Pewnie dziwnym zbiegiem okoliczności udostępnili tylko ADSLe,
    a wszystkich swoich przekrosowali na VDSLa.

> [...]
    > i to tak blisko, że uzyskam speeda na maksa. Jako że mam pociągniętą
    > do domu nieużywaną parę miedzianą, chcieli to od razu to konfigurować
    > i umawiać mnie z technikiem na instalację i podpisanie umowy (tak,
    > w tej kolejności!) następnego dnia.
    >
    > Z Netią sprawa jest prosta -- "pan masz ADSL, szybciej nie będzie,
    > nie da się, technologia nie pozwala itd". Ten reseller *może*
    > wystąpić do Orange o zakończenie umowy BSA/ADSL i zawarcie nowej
    > na VDSL, ale mu się nie chce. To znaczy wykalkulował sobie, że
    > nic na ty mnie zyska (cena usługi ta sama), a tylko mnie wciska

    Patrz wyżej, nie wszystkie porty udostępniają innym.

    Kiedyś w czasach TP pojawił się operator alternatywny Orange, który
    podpisał umowę ramową z TP i zabierał porty na zasadach BSA. Prawnie
    genialne, kasa i tak zostaje w firmie. A inni jak Netia czy GTS dostają
    jeszcze mniej portów do dyspozycji.
    Teściu tak migrował, z neostrady TP do Orange_alternative. Potem
    rozwiązał z nimi umowę i podpisał już z Orange_native operatorem (bo w
    międzyczasie TP nazwę zmieniła.

    > Nie jest to żaden dowód na to, że Orange lepsze od Netii. Gdybym miał
    > teraz starą Neostradę, to by Netia nadskakiwała z propozycjami VDSL,
    > a dotychcasowy usługodawca zmianom byłby niechętny. Zreszta sąsiad
    > wkurzył się niedawno na netiowe fochy, zerwał umowę i poszedł do Orange.
    > Zdaje się, że wciąż ma DSL, bo nie upominał się o prędkość, więc po co
    > mieli zmieniać -- niech się stary sprzęt nie marnuje. Kto wie, jak by
    > mnie potraktowali, gdybym też wystąpił jak ten syn marnotrawny wracający
    > na ich łono, a nie ktoś, kto chce nowego łącza.

    Nie jesteś synem marnotrawnym, tylko nowym klientem, a takich to po
    rekach całują, nieważne czy to opy stacjonarne, czy komórkowe.

    > Nie "się machnęli", robili to w pełni świadomie.

    Nie znasz zasad prowadzenia korespondencji z klientami, ja tak.
    Oceniałem ich rozmowy telefoniczne, za to jest minus w ocenie.

    > Z oficjalnych skrzynek płynęły takie pierdoły, że aż głowa boli.
    > Prywatnie człowiek przeważnie nie jest chętny, by się bałwanić,
    > więc czaem któremu udało się wymyślić coś, co choć trochę podnosiło
    > w moich oczach reputację firmy ich zatrudniającej.

    Jeśli poszło świadomie, to za zgodą przełożonego.

    > To błąd w sztuce. Specjalne procedury utrzymania klienta należy
    > uruchamiać niezwłocznie po stwiedzeniu, że jeśli nic się nie zrobi,
    > to klient sobie pójdzie. I jeszcze innych za sobą pociągnie.

    Nie znam korporacji, która zapobiega rezygnacjom. Znam za to firmy,
    które reagują na już złożoną rezygnację.

    > Takie groźby nie są bezpodstawne -- Netia musi sobie z tego zdawać
    > sprawę, bo większość ich klientów to uciekinerowie z tepsy, których
    > tamtejszy dział nie był w stanie zatrzymać.

    Skoro znasz strukturę klientów Netii, to OK.
    Ja za to wiem, że mają sporo własnej infrastruktury, nie tylko ADSLowej,
    ale i ETTH, FTTH, radiolinie, światłowody. I uwierz mi, bez klientów WLR
    i BSA ten wózek też będzie jechać.

    --
    viktorius

  • 213. Data: 2017-01-19 13:28:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

    > No, czyli chcesz jednak stawiać serwer, czyli jestes pro a nie zwykły
    > user ;)

    Chcę się dostać do domu. Może i jestem pro, ale co, nie wolno?

    > Ale każde słowo w umowie ma znaczenie. Nie zdziwiłbym się gdyby
    > w ustawie Prawo Telekomunikacyjne była zdefinowana różnica między
    > dostępem stacjonarnym a mobilnym.

    Tak wprost, to nie ma. Ale w tym przypadku winien może być wyłącznie
    operator, który operuje "zbyt mobilnym" łączem.

    > Ale możesz mieć zapis, że nikomu tego nie udostępnisz. I jest
    > dupochron dla operatora, że to tylko twoje dane i w twoim interesie
    > jest ich pilnować.

    Nie ma takiego zapisu.

    > To do bani z takim "informatykiem" co udostępnia własne dane.

    Albo ma dobre serce. Kiedyś różne prędkości miały różną cenę, zmiana
    loginu powodowała również zmianę prędkości, w szczególności na wyższą
    (jeśli nie ograniczono synchronizacji DSLAM).

    > Gugiel w pierwszym linku pokazuje jak odzyskac hasło do neo
    > i taką ścieżke rozwiązania powinien ten student zastosować.

    Może on bardzo lubi tę swoją sąsiadkę?

    > Już dawno każdy router z półki w sklepie ma włączone zabezpieczenia
    > co najmniej WEP i hasło na nalepce. Czy to jest uregulowane prawnie,
    > czy po prostu każdy producent to robi z własnej woli nie wiem.

    Nie każdy ma włączone, więc nie jest uregulowane.

    > A łamanie zabezpieczeń jest już nielegalne.

    No to mi się nielegalnie włamali do routera, panie władzo! Skoro bank
    się przed włamaniem nie umiał uchronić, to co dopiero ja, biedny miś.

    > To tak jak z podłuchem pasma policyjnego, dopóki idzie rozmowa
    > otwartym tekstem to możesz słuchać, jak idzie zaszyfrowane, to
    > łamanie tego jest już przestępstwem.

    Kręcili mi się jacyś czarną wołgą pod domem, może nawet laptopa mieli.

    Nie płacą tysiąca złotych na miesiąc.

    --
    Jarek

  • 214. Data: 2017-01-19 13:40:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
> [...]

    >mumerów nie spowoduje tragedii. W każdym razie nie większej, niż
    >losowanie za każdym razem z puli 16 milionów.

    No - przy tym losowaniu masz szanse ze czasami (i to raczej raz na
    pare lat) przez 15 minut urzadzenie nie bedzie dzialac.
    Przy powtarzaniu moze sie zdarzyc, ze urzadzenie "wcale nie dziala",
    bo trafiles na duplikat z innym urzadzeniem.

    >Ja?! Nie ja pisałem soft do żonglowania tymi MACami!

    Chodzi o innych - znamy np pare MAC ktorymi sie podejrzany pedofil
    poslugiwal - ale to nie sa kolejne ustalone numery, tylko z rozrzutem
    co pare godzin.

    >Niech odpytają producenta tabletu.

    Moze i odpytaja, ale on im niekoniecznie bedzie w stanie udzielic
    rzetelnej odpowiedzi.
    Szczegolnie, gdy np w hotelu bedzie wiecej gosci z tabletami Manta, i
    a taki M3 i M4 to moga miec wszystkie z nich :-)

    Bo raczej nie podejrzewam, aby zegarki wstawili dokladne i potrafili
    podac, ze 25-11 o 12:33 UTC to odpytany adres MAC mialy nastepujace
    urzadzenia: ...

    Zreszta wiele z pytania producenta chyba nie wyjdzie - nawet jak powie
    ktore, to na tym slad sie urwie. Wyslane gdzies do europy i sprzedane.

    No chyba, ze zabezpieczen jest wiecej, i producent potrafi sie z
    konkretnym urzadzeniem polaczyc i konkrety podac - pozycje GPS, fotke
    uzytkownika itp :-)

    J.

  • 215. Data: 2017-01-19 13:41:06
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM (Chyba wYłączyła?)
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    >wbudowaną baterią słoneczną.

    polecam spróbować, a potem pisać

  • 216. Data: 2017-01-19 13:58:20
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 14.01.2017 o 12:59, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > Poza tym przyszłością radia cyfrowego jest DRM - Digital Radio Mondiale.
    > W kanale 10kHz pasm LF, MF czy HF DRM potrafi zmieścić audycję HiFi
    > stereo, natomiast w kanale 100kHz VHF nawet program telewizyjny w
    > obniżonej rozdzielczości.

    Masz jakiegoś linka do szczegółów? Bo szybkość transmisji zależy nie
    tylko od pasma, ale i od wspłczynnika szumów. Jesli to prawda, to kanał\
    przesyłowy musi być bardzo bezszumny.

  • 217. Data: 2017-01-19 13:59:31
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    > Przejście sprzętu na własność abonenta sieci kablowej odbywa się
    > bez not fakturowych, po prostu po umówionym czasie. Potem taki
    > modem można włączyć do innej sieci, operatorzy nie mają nic
    > przeciwko temu i rejestrują w swojej sieci takiego podrzutka.
    > Teraz to jest z powodów technologicznych -- dostarczenie pakietu
    > usług odbywa się na podstawie identyfikacji numerem sprzętowym.

    Ja zawsze musiałem oddawać na koniec umowy, być może w niektórych
    kablówkach jest inaczej.

  • 218. Data: 2017-01-19 14:00:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius pisze:

    > I ileśtam % zasobów muszą udostępnić operatorom alternatywnym.
    > Ale nie wszystkie. Pewnie dziwnym zbiegiem okoliczności udostępnili
    > tylko ADSLe, a wszystkich swoich przekrosowali na VDSLa.

    VDSL mają dopiero od sierpnia. Nie podejrzewam, by sami z siebie
    kogoś przekrosowali. Bo jak niby? Przecież w większości przypadków
    router nie chwyci.

    > Patrz wyżej, nie wszystkie porty udostępniają innym.

    A była teza, że i w Netii można VDSL. Można, o ile się jest nowym.

> [...]
    > Teściu tak migrował, z neostrady TP do Orange_alternative. Potem
    > rozwiązał z nimi umowę i podpisał już z Orange_native operatorem

    Zatem błędna może być nawet teza, że Pomarańczowa Alternatywa, to
    krasnoludki! To spryciarze i kombinatorzy.

    > Nie znasz zasad prowadzenia korespondencji z klientami, ja tak.
    > Oceniałem ich rozmowy telefoniczne, za to jest minus w ocenie.

    Mnie też potem prosili o ocenę rozmów i korespondencji mailowej.
    Plusy były za fachowość.

    > Jeśli poszło świadomie, to za zgodą przełożonego.

    Nie znam pełnej struktury feudalnej w Netii, ale przeważnie pisal
    jacyś "przełożeni" (inni tytułowali ich przynajmniej "kierownikem").

    > Nie znam korporacji, która zapobiega rezygnacjom. Znam za to firmy,
    > które reagują na już złożoną rezygnację.

    Rynek to bezustanna krwawa walka. Jeśli ktoś poznał sposób osiągnięcia
    przewagi nad konkurencją, nie chwali się publicznie swoimi metodami.

    > Skoro znasz strukturę klientów Netii, to OK.

    Za czasów RP Telekom moje znawstwo było większe, a teraz chodziło
    mi wyłącznie o ten segment (whateverDSL).

    > Ja za to wiem, że mają sporo własnej infrastruktury, nie tylko
    > ADSLowej, ale i ETTH, FTTH, radiolinie, światłowody. I uwierz mi,
    > bez klientów WLR i BSA ten wózek też będzie jechać.

    Raporty ostatnio przeglądałem przeszło rok temu. Chyba moje wrażenia
    co do właściwości trakcyjnych nie były aż tak entuzjastyczne.

    --
    Jarek

  • 219. Data: 2017-01-19 14:03:07
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 18.01.2017 o 12:13, J.F. pisze:

    > Dotyczy uslugi "Internet DSL" czy jak to sie tam teraz w Orange nazywa.

    Bo internet DSL to była przynajmniej kiedyś inna usługa niz neostrada.
    Kupowałem to do firmy, to nawet kilka adresów IP wtedy było
    przydzielonych klientowi. I chyba nie wpisywało się tych haseł. Teraz
    nie wiem.

  • 220. Data: 2017-01-19 14:12:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > Przy powtarzaniu moze sie zdarzyc, ze urzadzenie "wcale nie
    > dziala", bo trafiles na duplikat z innym urzadzeniem.

    Ustalmy zatem fakty: to nie ten przypadek. Żaden producent nie
    poważy się na wypuszczenie na rynek sprzętu bez ustalonego MAC.
    Numer nadawany jest karcie w fabryce, jest to operacja jednorazową
    i nieodwracalną. Potem można go najwyżej zastąpić software'owo
    w czasie działania systemu operacyjnego. Fizyczny numer karty się
    przy tym nie zmienia.

    > Bo raczej nie podejrzewam, aby zegarki wstawili dokladne i potrafili
    > podac, ze 25-11 o 12:33 UTC to odpytany adres MAC mialy nastepujace
    > urzadzenia: ...

    A ja właśnie to bym podejrzewał. Że z pozornie losowych nunerów,
    znając czas, można poznać numer urządzenia. Android czas synchronizuje.
    Oczywiście "bym podejrzewał" to nie to samo, co "podejrzewam".

    > Zreszta wiele z pytania producenta chyba nie wyjdzie - nawet jak powie
    > ktore, to na tym slad sie urwie. Wyslane gdzies do europy i sprzedane.

    W sekundę odnalazłem urwany ślad:

    Manta S.A.
    ul. Matuszewska 14 bud. C5
    03-876 Warszawa