  • 281. Data: 2017-01-20 14:46:42
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale jak wychodzimy od poprzedniej wartosci, to juz w zasadzie
    > nie jest losowanie.

    W algorytmach pseudolosowych wychodzi się od poprzedniej warości.

    > Przeciez pamieci nieulotnej tam w brod. Przeliczy sobie i zapisze
    > na "dysku".

    Wciąż jest aktualne pytanie: po co. Ten dysk może być wykasowany,
    wtedy identyfikacja się plącze. Powiązanie z czasem jest jednak
    prostsze i mniej podatne na sytuacje nadzwyczajne.

    --
    Jarek

  • 282. Data: 2017-01-20 15:01:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >W algorytmach pseudolosowych wychodzi się od poprzedniej warości.

    Dlatego "pseudo".

    >Wciąż jest aktualne pytanie: po co. Ten dysk może być wykasowany,
    >wtedy identyfikacja się plącze. Powiązanie z czasem jest jednak
    >prostsze i mniej podatne na sytuacje nadzwyczajne.

    Moze byc odporne - bedzie cos zlego, to zacznie od zera/poczatku.

    J.

  • 283. Data: 2017-01-20 16:11:22
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 20 Jan 2017 03:13:19 -0800 (PST),
    f...@g...com wrote:
    > Jak tam jest konkretnie w tej firmie, trza by poszperać.

    Zieew. Jedyne co ta firma robi i ma wpływ to kolor obudowy i
    naklejek brandu. Reszta to wynalazek zaprjektowany w chinach na
    zasadzie albo konsolidacji innych lokalnych produktow albo kopi z
    kopi innego chinskiego producenta.

    --
    Marek

  • 284. Data: 2017-01-20 16:11:56
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 20 stycznia 2017 14:17:22 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > Przewidziane (podwojny kanal)... ale nie wiem czy na dlugich, czy na
    > srednich bedzie latwiej zorganizowac.
    > No i krotkich cala masa sie marnuje.

    Ale sie marnuje rzeczywiście czy wojsko sobie tam nadaje bo wie że nikt nie korzysta
    a jakby zaczął korzystać to sobie zmienią?

    Puszczał ktos jakieś SDR dla zabawy i rzeczywiście tam jest cisza?

  • 285. Data: 2017-01-20 16:36:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    napisał:

    >Ale sie marnuje rzeczywiście czy wojsko sobie tam nadaje bo wie że
    >nikt nie korzysta a jakby zaczął korzystać to sobie zmienią?

    Raczej nie nadaje, skoro bylo zajete.
    Szczegolnie, ze na dlugich, to dobra antena jest malo militarna.
    Co innego na krotkich - ale tam maja wlasne pasma, po co nadawac tam,
    gdzie cywile moga sluchac.

    Choc mozliwe, ze wspolczesne radiostacje potrafia juz na dowolnej
    czestotliwosci sie laczyc - tylko zaawansowanej obslugi to wymaga.

    >Puszczał ktos jakieś SDR dla zabawy i rzeczywiście tam jest cisza?

    www.websdr.org

    Tak swoja droga - to kojarze sprzed lat jakas stacje na krancu fal
    srednich, ktora jakby Morsem ze dwie literki w kolko nadawala.
    Co to moglo/moze byc - radiolatarnia jakas ?
    Bodajze ~500kHz, wroclaw.

    J.

  • 286. Data: 2017-01-20 16:41:56
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...ont.pl>

    W dniu %s, użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Oczywiście zawsze można użyć swojego.
    > Producent ma gdzieś ten temat - jak ktoś chce wstawiać to do swoich
    > urządzeń, to niech sam pilnuje adresów MAC. Oczywiście zero informacji
    > na ten temat: kupiłeś, no to możesz mieć problem.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > DD

    Mam dwa dongle usb bluetooth z identycznymi adresami sprzętowymi. Nie
    używam ich.
    Były tanie, z allegro.

  • 287. Data: 2017-01-20 16:44:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Szczegolnie, ze na dlugich, to dobra antena jest malo militarna.

    A jak to teraz jest z okrętami podwodnymi? Kiedyś tam się lubowali,
    nie bez przyczyny rzecz jasna, w bardzo długich. I falach, i antenach.

    --
    Jarek

  • 288. Data: 2017-01-20 17:15:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pan J.F. napisał:
    >A jak to teraz jest z okrętami podwodnymi? Kiedyś tam się lubowali,
    >nie bez przyczyny rzecz jasna, w bardzo długich. I falach, i
    >antenach.

    Chyba ciagle tak samo. Choc cos sie mowi o laserowaniu z satelity.

    Ale w tym przypadku zalety przewyzszaja wady.

    No i w przypadku USA, to nadajnik gdzies daleko, zniszczyc nie tak
    latwo.

    J.

  • 289. Data: 2017-01-20 19:54:06
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > pasma pociętego na dziewięciokilohercowe plasterki. No to może by
    > teraz te kanały poszerzyć, skoro już nikt sąsiadowi w szkodę nie

    Może byc problem wieczorem... byłem w październiku '93 nad morzem, bodajże w
    Krynicy Morskiej, radio grające program pierwszy często trzeba było obracać,
    by się dopasować do odbić w jonosferze. Zaniki i wpływy były bardzo mocne,
    od odbioru bardzo dobrego, aż do nieczytelnego. Cykl zmian był
    kilku(nasto)minutowy, dokładnie nie mierzyłem. Musiałby być jakiś dobry kod
    z dobrą matrycą RSC, aby to stabilnie grało. BTW.
    Tu sporo jest:
    http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/
    Tu jednak mniej, ale też co

  • 290. Data: 2017-01-20 19:58:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]

    kilku(nasto)minutowy, dokładnie nie mierzyłem. Musiałby być jakiś dobry kod
    z dobrą matrycą RSC, aby to stabilnie grało. BTW.
    Tu jednak mniej, ale też coś jest:
    http://websdr.sp3pgx.uz.zgora.pl:8901/
    I tu co