  • 191. Data: 2017-01-18 22:19:54
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM (Chyba wYłączyła?)
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    news:587fb50d$0$15196$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > Z sasiadem zza sciany jak najbardziej tak, ale telefon sznurkowy moze
    > napotkac pewne trudnosci
    > http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/5,35767,12104703.
    html?i=4

    > No i jak tu gadac z sasiadem, gdy do najblizszego monopolu 500m wody :-)

    No chyba przynajmniej jeden jakiś ponton będzie miał, a podobno tylko windy
    nie chodziły, a prąd podobno był, mimo wody...?
    Zrzuta, do łódki, i dziabiem, coby popłynęło :)

    > Moze inni maja lepiej wytrenowane ... ale mnie odpada.

    To kupić jakiś starszy telefon, co nie potrzebuje na sam start pół minuty i
    żre prądu jak fabryka...
    Parę minut ładowania wystarczy, by SMS poszedł... I jednak bym się spieszył,
    zanim zbraknie prądu na..., czy ktoś zablokuje, sieć telefoniczną. Bo wtedy
    pozostaje tylko coś w rodzaju P2P.

    > Akumulatorki do radyjka moze jakos naladujesz, ale podladowac telefonu na
    > tyle, aby wyslac sms, to IMO nie dasz rady.

    Nie musi być od razu żrący na start kupę prądu smartfon...

    > Trzeba cos z wieksza korba, solidnym mocowaniem i chetnie sprezyna. Albo
    > duzym kondensatorem.
    > https://www.youtube.com/watch?v=QMdeu9GhTT0

    No, na prostsze działania jak znalazł.

    > A jeszcze lepiej na pedaly
    > https://www.youtube.com/watch?v=kVAZIDFMRXY

    No, dobre do upuszczenia nadmiaru energii.

    > Mialem na mysli gotowe urzadzenie.
    > Dobrze jest miec cos awaryjnego ... ale nie masz :-)

    Rozumiem o co ci biega... Może coś się da zrobić. np. przerobić jakieś
    dymanko rowerowe, aby w miarę łatwo wiatr mógł tym zakręcić i zobie ładować
    akumulatorek do radyjka... Ja jeszcze spróbuję znaleźć tę lampkę
    słoneczno-LEDową, tam chyba jest jakiś Joule thief i wylukam, co się da
    uzyskać? Tak choćby z ciekawości, ile trzeba będzie świecić słoneczkiem, aby
    naładować normalny akumulatorek AA?

    > Ale czy bedzie wiac ?

    To jest ryzyko chyba każdej takiej inwestycji, że wiatr nie będzie wiać na
    wiatraki (i np. Holandia zatonie), że woda w rzece przestanie płynąć (zimą
    chociażby przy -20), że słońce będzie schowane za chmurami i starczy moooże
    na ledwo zabrzęczenie jakiegoś małego radyjka, co mu dużo prądu nie
    trzeba... Ostatecznie pies sąsiada nasra na chodniku i się wdepnie...

    > Po 1997 sie nawet zastanawialem nad awaryjnym zasilaniem ... ale z uwagi
    > na dobra prace elektrowni mi przeszlo :-)
    > Pare lat temu byla jakas wyprzedaz uzywanych ogniw slonecznych z Niemiec,
    > duze panele za "grosze" ... ale jak bedzie trzeba w nocy ?

    Akumulator i gromadzić w dzień. Z pewnością nie wszystkie aku są do końca
    zdezelowane i niektóre coś zgromadzą, więc na jakieś proste awaryjne
    zasilanie styknie. Poza tym, nie ma chyba przeszkód, aby ładować normalną,
    zdrową baterię 6x2V, zamiast w samochodzie, to z ogniw słonecznych?

    > silnik Stirlinga ...
    > https://www.youtube.com/watch?v=wNqylR3uVEQ

    I lampeczka świeci. To słoneczko, wziąć lupkę i skupić na dupkę, aby tam się
    ciepełko wydzieliło. Oczywiście, pewnie będzie potrzebna czarna farba, by
    ciepło nie uciekło...?

    > czy piecyk
    > https://www.youtube.com/watch?v=EKNH5ib4uzw

    I herbatkę ugotować można bez czajnika elektrycznego :)

    > Gdzie sa, ***, te ogniwa paliwowe na alkohol ?

    Za mało alkoholu, idzie do bezpośredniej przemiany energetycznej :)
    Ja jeszcze myślałem sobie i silni

    > Oczywiscie. Ale do tego chyba jakis lokalny serwer potrzebny, siec

    No, tak, ale to jeden komputer, wymieni sobie informacje z centralą, gdy
    łączność wróci (miałem już sytuację, gdy takowej nie było, sklep normalnie
    działał, jechał na danych ostatnio pozyskanych.
    Routery, serwer, włączyć tylko te potrzebne, ograniczenia będą oczywiste,
    ale na niezbędną podstawę może starczy?

    > danych ... nadal w granicach mozliwosci generatorow, ktore maja na
    > sklepie.

    No, przez jakiś czas powinno podziałać, zanim się zorganizuje jakąś
    dodatkową dostawę energii.
    Może trzeba będzie to zrobić tak, że miejsce sprzedaży zorganizuje się na
    zewnątrz, bądź w innym miejscu, które łatwo oświetlić.

    > Wsio rawno - i tak nie maja zadnego okna.

    To na zewnątrz, jakiś placyk, na zasadzie bardziej może magazynu, gdzie
    klient na zewnątrz zamawia (np. z prospektu), a magazynier zapyla do sklepu,
    znajduje wskazany towar, przynosi, klient płaci, towar zabiera, finito.
    Wiadomo, że bez dodatkowej energii na oświetlenie, wszystkiego się nie da,
    stąd tylko podstawowe, najważniejsze, albo na zamówienie, do zrealizowania w
    dłuższym terminie. Powoli zorganizować jakąś optymalizację, aby na światło
    szło mniej, żeby prądu szło mniej. Bo jestem pewien, że można próbować
    ograniczyć koszta energii, niekoniecznie nawet pieniężne, tylko w postaci
    jej samej. Niektóre supermarkety mają fotoogniwa na dachu, niektóre też OIMW
    wykorzystują do tego ciepło odzyskiwane z układów chłodzenia (lodówki,
    klima), dając dodatkową oszczędność.
    I w sumie jak najmniej to skomputeryzować, by komuś tam nie zachciało się
    jednym shutdown -s -t 0 zniknąć całego systemu...

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 192. Data: 2017-01-18 22:24:10
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Aż wyjąłem wspomnianego wcześniej laptoka z pod sterty innych:
    >
    > https://zapodaj.net/7c5c18e534a3a.jpg.html

    Oo, z IRDĄ jeszcze :)

    > https://zapodaj.net/979b81916fc60.jpg.html
    >
    > Naklejka zacna ;)

    No jak nie, jak tak? :)

  • 193. Data: 2017-01-19 00:08:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Tyle, że ówczesne przepisy bardzo rygorystycznie podchodziły do
    > "obcego" (=niehomologowanego) sprzętu.

    Przepisy owszem, podchodziły do tego bardzo poważnie. Tyle że do
    przepisów nikt nie podchodził poważnie.

    > Aż wyjąłem wspomnianego wcześniej laptoka z pod sterty innych:
    >
    > https://zapodaj.net/7c5c18e534a3a.jpg.html
    > https://zapodaj.net/979b81916fc60.jpg.html
    >
    > Naklejka zacna ;)

    Treść zacna, nie naklejka. Ten mój miał to samo, tyle że wypisane
    na porządnej aluminiowej tabliczce umieszczonej na spodzie obudowy.
    A nie na jakimś, za przeproszeniem, świstku.

    --
    Jarek

  • 194. Data: 2017-01-19 00:37:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski"

    > Hmm... przy pamięci... pamięta ktoś wpadkę Tepsy, gdy w RIPE były
    > ogólnodostępne dane użytkowników DSL-a? Wystarczyło zapodać IP
    > i już było wiadomo, kto... czyj jest dany DSL... I jaki przydział
    > dostał, a nawet, (1) gdzie, ten tego, znajduje się on (2). Nie
    > ukrywam, kilka osób tak sprawdziłem... Nawet skrót identyfikacyjny
    > taki abonent miał...

    Wpadkę?! Uważam, że tak to powinno zawsze wyglądać. Wpadką było
    stwarzanie pozorów anonimowości w internecie przy jego komercjalizacji.
    ---
    To nie jest kwestia anonimowości tylko prywatności

  • 195. Data: 2017-01-19 00:39:16
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "HF5BS"

    > W razie sytuacji nadzwyczajnej wystarczy to wszystko odgórnie wyłączyć.
    > Nikt o niczym nie przeczyta, nikt niczego się nie dowie, nikt do nikogo
    > nie zadzwoni, no i nikt nikomu nie zapłaci.

    A ja mogę wtedy wziąć swoje radio, mikrofon, do ładowania aku może być panel
    słoneczny, włączam i gadam.
    ---
    Z kim ?

  • 196. Data: 2017-01-19 08:42:30
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Znam ten adres, prowadziłem z nim bardzo obfitą korespondencję. Mam
    > jednak taką zasadę, by rozmawiać wyłącznie o rzeczach, o których
    > mam jakieś pojęcie. Nie wiem co to takie to Super-cośtam, więc nie
    > będe o to pytał. Pytałem o wyższe prędkości i o VDSL. Firma nie jest
    > zainteresowana jakąkolwiek zmianą.

    Jeśli masz BSA, to alternatywny operator jest tylko resellerem usług
    Orange. Jeśli Orange coś u siebie zupgraduje, to inny może to
    udostepnić. Więc nie oczekuj niechęci ze strony resellera, bo on
    niewiele może na tym typie łącza.
    To super-cośtam to wprost nazwa checkera do sprawdzania dostępności
    portów BSA, więc gdy pytasz Netię o dostępność VDSLa BSA to na pewno
    tam to sprawdzali.

    > Znam ich tam chyba wszystkich z imienia i nazwiska, z osobistych
    > skrzynek też mi maile przysyłali. Od rozmów telefonicznych nie są
    > odcięci, więc i gadać gadałem. Jednego mi nawet do domu przysłano.
    > Jest w tym dziale trache kompletnych głąbów (mam na to kwity), choć
    > rozsądni też się znajdą. Są jednak całkiem bezsilni wobec matołectwa
    > zarządzającego całym biznesem.

    No jak się machnęli i wysłali z osobistej, to błąd w sztuce.
    Korespondencję z klientami prowadzi się z oficjalnych skrzynek.
    Nazwisk nie dawaj, wszystkie znam, ten team siedział za moimi plecami :)

    > A ja jestem świadom, że to jednak jest różnica. Operatorom ta
    > świadomość wraca nagle, gdy tylko im ten jeden klient ubywa.
    > O ile zapowiedzi rezygnacji z usług w sytuacji gdy nic się
    > nie zmieni nie robią żadnego wrażenia, to w chwili otrzymania
    > wypowiedzenia zaczyna się wydzwanianie, namawianie do rezygnacji
    > z rezygnacji itp. Pod tym względem wszystkie telekomy są podobne.

    Każda firma ma specjalny dział utrzymania klienta, który jest
    uruchamiany w przypadku złożenia rezygnacji, nie grożenia rezygnacja ;)

    --
    viktorius

  • 197. Data: 2017-01-19 09:01:09
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Bo ja tam wiem... Ludzie na przykład po domach w gry grają, a tam
    > (podobno) takie przekierowanie do czegoś bywa potrzebne.

    To chyba w dawnych czasach. Teraz jest port triggering, jakaś usługa
    chce, to mu router przekieruje, na czas sesji.

    > Ten internet też się nazywa "stacjonarny".

    Żeby to odróżnić od mobilnego, nie przypisanego do lokalizacji :)

    > No więc właśnie znany jest mi przypadek, że panowie z ABW pojechali
    > do innego miasta. Bo tam używany był router, z którego nie skasowano
    > loginów neostrady (działa? działa. więc po co zmieniać?) No a tepsa
    > po loginach określała abonenta.

    Błąd osoby która sprzedając cokolwiek nie wyczyściła danych.

    > Przypadku udostępniania komuś tego ciągu dziwnych znaczków nie znam.
    > Bo i po co ktoś by to robił?

    Patrz wyżej, może specjalnie ten login został na routerze?
    Internet stacjonarny jest dopisany do lokalizacji, więc od razu wiadomo
    gdzie jechać.
    To tak, jakbyś u siebie zostawił sieć WiFi bez hasła. Ktoś podłącza się
    do Ciebie, pisze maila, że bomba w skarbówce/innym urzędzie.
    Smutni panowie przyjadą tam, gdzie kończy się kabel. Jak nie bedziesz
    mieć logów kto sie podłaczył, to leżysz.
    Dlatego hot spoty mają logowanie na stronie web, zawsze pozostanie jakaś
    informacja dodatkowa, mail, telefon, nick, nazwisko.

    > W pierwszej neostradzie tak było, z maską /30 i DHCP skojarzone
    > z MAC routera.

    Na pilocie zrobili najprościej, przy masówce trzeba było zmienić koncepcję.

    --
    viktorius

  • 198. Data: 2017-01-19 10:29:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    >To chyba w dawnych czasach. Teraz jest port triggering, jakaś usługa
    >chce, to mu router przekieruje, na czas sesji.

    Pod warunkiem, ze wlaczona na routerze.

    A ja np chce ja pozwolic tylko dla jednego komputera, a nie, ze losowo
    przydzieli.

> [...]
    >Smutni panowie przyjadą tam, gdzie kończy się kabel. Jak nie bedziesz
    >mieć logów kto sie podłaczył, to leżysz.

    Problem jest, ale sa kraje, gdzie samo korzystanie z cudzego wifi jest
    karalne, nawet, jesli nie mial hasla.

    >Dlatego hot spoty mają logowanie na stronie web, zawsze pozostanie
    >jakaś informacja dodatkowa, mail, telefon, nick, nazwisko.

    A wszystko moze byc zmyslone i wiarygodny jest jedynie MAC urzadzenia.
    A ten bywa zmienny.

    J.

  • 199. Data: 2017-01-19 10:34:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Oo, z IRDĄ jeszcze :)

    >No jak nie, jak tak? :)

    Strach pomyslec co by bylo, gdyby wiecej krajow trzeba bylo obsluzyc.

    Ale ... nie widze jakiejs "europejskiej" - Unia juz nie wymagala, czy
    CE bylo w innym miejscu ?

    J.

  • 200. Data: 2017-01-19 10:38:26
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 18.01.2017 o 22:19 HF5BS <h...@...pl> pisze:

    > To kupić jakiś starszy telefon, co nie potrzebuje na sam start pół
    > minuty i żre prądu jak fabryka...

    Są tzw. powerbanki solarne, które można ładować zarówno przez USB jak i
    wbudowaną baterią słoneczną. Aż dziw, że jeszcze nie wspomniane w
    dyskusji. Nie wiem jeszcze jak szybko się ładują ze Słońca ale po paru
    godzinach ładowania chyba na SMSa powinno wystarczyć.
    Gorzej z urządzeniami nie zasilanymi z USB (bo powerbank ma wyjście USB).
    Przydałoby się jeszcze urządzenie do ładowania akumulatorków AA z USB.

    --
    SW3
    ----