  • 21. Data: 2017-01-15 18:40:00
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Niby w jaki sposób mieliby na tym zarobić? Waszczykowski założy w San
    > Escobar fabrykę radyjek DAB?

    Hmmm... a w Toruniu? Udałoby się :)

    L.

  • 22. Data: 2017-01-15 18:41:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2017 14:50:35 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Hm, bez broadcastu to chyba bedzie za duze obciazenie laczy.

    Taaa, jasne. Czego YT jest dowodem.

    > A te bradcasty w internecie trzeba bedzie zorganizowac -
    przewidziane
    > chyba od dawna, ale czy obecnie sa ?

    Używalne było tylko w ramach własnej (wew.) sieci operatora, mało kto
    tego używał i teraz już chyba nikt. Rozwój sieci, CDNy, anycastowe IP
    spowodowały, że broadcast stal się zbędny.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2017-01-15 18:45:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2017 17:53:08 +0100, Michał
    Jankowski<m...@f...edu.pl> wrote:
    > Jest jakiś internet do samochodu, prosty w użyciu i z pokryciem
    kraju
    > jak główne stacje radiowe FM? I najlepiej montowany fabrycznie?

    Sebastian chyba opisywał jakieś chińskie radia smochodowez wifi czy
    nawet z modułem gsm. W sieci można też znaleźć własne patenty z taspi
    albo inne wynalazki:

    http://www.youtube.com/watch?v=CrqYqR2qepI

    --
    Marek

  • 24. Data: 2017-01-15 18:58:06
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Niekoniecznie. Jak patrzę na przeciętnego tumanistę to dla niego coś
    > więcej niż wcisniecie przycisku on/off to tragedia i powód do narzekania
    > na komplikację technologii. Ponieważ takich ludzi jest wiekszość to dla
    > nich radio (w dowolnej formie, byle prostackiej) ciągle ma sens.

    Najgorsze jest to, że w stronę takiego tumanizmu pcha najzwyklejsze
    wygodnictwo.

    Opowieść kolegi - kupił płytę CD, zgrał sobie ją do mp3 i pyta żonę, czy
    wgrać jej tą płytę do jej ajfona.

    Żona: ale po co, przecież te piosenki, które mi się podobają, mam na
    jutubie!

    No i żona ma podobno wykupiony najdroższy możliwy pakiet LTE, bo ten
    jutub musi być zawsze i wszędzie. I przecież tam wszystko jest.

    A bez tego jutuba to takie trudne - trzeba wgrać, zgrać, uruchomić,
    kliknąć 5 razy, jakieś foldery, bajery, po co... w tym czasie można
    pogadać z koleżanką do duperelach a potem wejść na jutuba :)

    L.

  • 25. Data: 2017-01-15 19:05:23
    Od: Luke <l...@l...net>

    > Jest jakiś internet do samochodu, prosty w użyciu i z pokryciem kraju
    > jak główne stacje radiowe FM? I najlepiej montowany fabrycznie?

    Kiedyś załatwiało to się dobrze na aero2 (dopóki nie zrobili captcha).

    Ale... sieci komórkowe mogą się dostosować z ofertą do takich potrzeb
    rynku i zrobić kartę sim "radiową". Czyli np. streaming ograniczony do
    64 czy 128 kbps, bez limitów danych.

    Gdyby taka karta sim była za kilka złotych miesięcznie, to pierwszy bym
    to włożył do samochodu. Nawet przy ograniczeniu do 64 kbps (większość
    poważnych stacji radiowych udostępnia streamy w różnych jakościach).

    L.

  • 26. Data: 2017-01-15 19:28:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 18:41:07 +0100, Marek napisał(a):
    > On Sun, 15 Jan 2017 14:50:35 +0100, "J.F."
    >
    > Taaa, jasne. Czego YT jest dowodem.

    Lacza w USA tanie :-)
    Ktos wie jakie maja i ile za nie placa ?

    > Używalne było tylko w ramach własnej (wew.) sieci operatora, mało kto
    > tego używał i teraz już chyba nikt. Rozwój sieci, CDNy, anycastowe IP
    > spowodowały, że broadcast stal się zbędny.

    Czyli broadcastow nie ma, a jakby taki RFM ze swoimi ~5mln sluchaczy
    chcial kazdemu dostarczyc powiedzmy 128kb/s, to by potrzebowal miec
    lacze 640Gb/s.
    Ile tam sie obecnie w swiatlowodach osiaga ? Z tego co widze, to juz
    takie predkosci nie dziwia ... ale nawet 650 wlokien po 1G wyglada w
    miare realnie. A i 6.5 tys laczy po 100M tez - sie sprzedawca ucieszy.

    Tylko jak przekonac operatora, ze dalej tez zyczymy sobie takiej
    predkosci :-)

    P.S. Ktos moze wie, jakimi laczami "do internetu" dysponuje np Plus
    czy T-mobile polski ? Tak kusza tymi pakietami po 10GB ... tak licze,
    ze jakby to rowno na miesiac rozlozyc, to wychodzi 4kB/s, 32kb ... ale
    jak choc 5 mln klientow zechce wykorzystac ...

    J.

  • 27. Data: 2017-01-15 19:30:46
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-01-15 o 19:05, Luke pisze:
    > Kiedyś załatwiało to się dobrze na aero2 (dopóki nie zrobili captcha).
    Captcha chyba wyłączają za jakieś 5 zł.

    Robert

  • 28. Data: 2017-01-15 19:32:42
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > 5 zł.
    5z zł/msc.

    Robert

  • 29. Data: 2017-01-15 22:27:02
    Od: Luke <l...@l...net>

    > 5z zł/msc.

    Owszem, dając Ci 3 GB transferu.

    Przy streamie 128 kbps daje to Ci około 50 godzin słuchania, przy 64 -
    100, a przy 32 kpbs - 200. Potem należy zapłacić następne 5 zł.

    Może i w samochodzie to ma sens, jeśli jeździsz niewiele. Ale dla
    kierowcy zawodowego się nie nada (no może w wersji 32 kbps...). Dla mnie
    w sumie by wystarczyło...

    A wyższy pakiet to dopiero 30 GB za 30 zł.

    L.

  • 30. Data: 2017-01-15 22:50:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2017 19:28:15 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Czyli broadcastow nie ma, a jakby taki RFM ze swoimi ~5mln sluchaczy
    > chcial kazdemu dostarczyc powiedzmy 128kb/s, to by potrzebowal miec
    > lacze 640Gb/s.

    A nie chodziło Ci czasem o multicast? Bardziej się nadaje do mediów,
    ale też praktycznie egzotyczny i poza specjalnymi, wąskimi
    zastowaniami dla zwykłego usera niedostępny.

    --
    Marek