  • 11. Data: 2017-01-15 10:00:42
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2017 09:38:54 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale niekoniecznie go uzywa. Ja tam lubie sluchac radia, i zazwyczaj

    Internet nie wyklucza słuchania radia.

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-01-15 10:22:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-15 09:57, Marek wrote:
    > Mondiale.
    > Ale PO CO to? Jest streaming.

    Streamin nie spowodował porzucenia DVB-T. Spadku popularności oglądania
    Środków Musowego Przykazu jakoś nie widać. Być może to jeszcze nie ten
    moment.

    > Takie wynalazki to ślepa uliczka.

    Niekoniecznie. Jak patrzę na przeciętnego tumanistę to dla niego coś
    więcej niż wcisniecie przycisku on/off to tragedia i powód do narzekania
    na komplikację technologii. Ponieważ takich ludzi jest wiekszość to dla
    nich radio (w dowolnej formie, byle prostackiej) ciągle ma sens.

  • 13. Data: 2017-01-15 10:49:14
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > [..]
    >
    > Tyle że nasi decydenci mogą podpatrzeć i stwierdzić że to niezły sposób
    > by wyrwać jeszcze trochę kasy z kieszeni obywateli.

    Niby w jaki sposób mieliby na tym zarobić? Waszczykowski założy w San
    Escobar fabrykę radyjek DAB?

    Oni zrobiliby coś takiego tylko wówczas, gdyby mieli plan, żeby choćby
    część z tej kasy trafiła do ich kieszeni. A na produkcji radyjek zarobi
    jedynie Chińczyk.
    ---
    No nie, choćby VAT trzeba zapłacić

  • 14. Data: 2017-01-15 11:39:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    >
    > Oni zrobiliby coś takiego tylko wówczas, gdyby mieli plan, żeby choćby
    > część z tej kasy trafiła do ich kieszeni. A na produkcji radyjek zarobi

    Dwa słowa:
    Lobby
    Podatki

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 15. Data: 2017-01-15 13:03:26
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 14.01.2017 o 12:59, Tomasz Wójtowicz pisze:

    > DAB jest też nadawany w Polsce w paśmie III VHF, więc nie blokuje
    > zakresu radia FM. Więc kto ma radyjko DAB może słuchać DAB, a kto FM -
    > słucha FM.
    >
    > Co do wyłączenia FM to rzeczywiście głupota, właśnie dlatego, że rynek
    > odbiorników jest ubogi i nieprzyjazny dla konsumenta.
    >
    > Poza tym przyszłością radia cyfrowego jest DRM - Digital Radio Mondiale.

    Nie wiem skąd ten wniosek. Szybkie research z googlem:

    2.1 Main differences between DAB and DRM+
    The major difference between the DAB and DRM+ is the occupied bandwidth
    (1536 kHz and 96 kHz, respectively) and consequently their available
    transmission capacity. DAB is most efficient when covering large areas
    with up to 16-20 simultaneous programmes on the same frequency, whereas
    DRM+ is can be equally efficient with just one or a few programmes
    covering a small area with a single transmitter. Thus the DAB platform
    is very attractive for the large-area coverage required by public
    broadcasters and private radio groups. By comparison, the smaller cousin
    DRM provides a more direct and individually scalable digital replacement
    for the existing FM broadcasts of regional and local community radio.

    I widać, że do masowego nadawania dużej ilości stacji DAB+ jest lepiej
    przystosowany. Z Kolei DRM+ wydaje się być lepszy gdy każdy ma swój
    nadajnik.

    Kilka slajdów dla ciekawych:
    http://www.gatesair.com/documents/slides/2015-09-And
    erson-Advanced-Digital-Radio-HD-Radio-DRM-DAB-CDR.pd
    http://www.drm-radio-kl.eu/berichte_vortraege/drmplu
    s-hdradio/DRM-Forum%20-%20Overview_Digital_Technolog
    ies_Terrestrial_Radio_Broadcasting_Europe_final.pdf

    > Z DAB-em jest tak samo i szkoda w to w ogóle inwestować.

    To zależy od założeń.

  • 16. Data: 2017-01-15 13:16:37
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Marek"

    > Poza tym przyszłością radia cyfrowego jest DRM - Digital Radio
    Mondiale.

    Ale PO CO to? Jest streaming. Takie wynalazki to ślepa uliczka.
    ---
    Na jakimś medium transmisyjnym trzeba ten streaming puścić.

  • 17. Data: 2017-01-15 14:50:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 15 Jan 2017 09:58:43 +0100, Marek napisał(a):
    > On Sat, 14 Jan 2017 13:39:44 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    > streaming.
    >
    > Tak, w sensie internetu. Wszystkie inne media "transportowe" to ślepa
    > uliczka.

    Hm, bez broadcastu to chyba bedzie za duze obciazenie laczy.

    A te bradcasty w internecie trzeba bedzie zorganizowac - przewidziane
    chyba od dawna, ale czy obecnie sa ?

    J.

  • 18. Data: 2017-01-15 16:23:23
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2017-01-15 o 11:39, AlexY pisze:

    > Dwa słowa:
    > Lobby
    > Podatki

    Co do pierwszego to raczej masz na myśl łapówki, nie lobby.

    Co do drugiego, może się okazać, że część radiosłuchaczy FM zrezygnuje z
    radia w ogóle i wpływy z reklam spadną. W efekcie podatki za radyjka czy
    nie pokryją zmniejszonych podatków za reklamy, czy zmniejszonych wpływów
    za abonament.

  • 19. Data: 2017-01-15 17:53:08
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-01-15 o 10:00, Marek pisze:

    > Internet nie wyklucza słuchania radia.

    Jest jakiś internet do samochodu, prosty w użyciu i z pokryciem kraju
    jak główne stacje radiowe FM? I najlepiej montowany fabrycznie?

    MJ

  • 20. Data: 2017-01-15 18:22:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Jan 2017 10:22:43 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    oglądania
    > Środków Musowego Przykazu jakoś nie widać. Być może to jeszcze nie

    To tylko kwestia czasu., DVB-T tylko jeszcze nie wie, że już jest
    martwy.

> [...]
    dla
    > nich radio (w dowolnej formie, byle prostackiej) ciągle ma sens.

    Jak to się mówi w bankach: "śmierć frajerom".

    --
    Marek