  • 301. Data: 2017-01-21 00:34:49
    Temat: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 20.01.2017 o 23:37 HF5BS <h...@...pl> pisze:

    > Jakby nie wiedział, egzaminu państwowego by nie zdał.
    > Poza tym - taki PDF -
    > http://www.swiatradio.com.pl/virtual/download/dlugie
    _fale.pdf, który coś

    No to krótkofalowiec czy długofalowiec? ;)

    --
    SW3
    ----

  • 302. Data: 2017-01-21 00:48:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > 225 kHz - 1333 metry około.

    > No i w tym właśnie sęk - falowód, więc idzie fala przyziemna,
    > jeszcze, oraz fala odbita. I ślicznie się mieszają.

    No więc właśnie tu jest taka siurpryza, bo fala o tej długości nie
    ma od czego się odbić. A w zasadzie nie ma jak. Średnie, to owszem,
    w nocy jak się ku górze wydrą, to je jonosfera znów ku dołowi odbije.
    Byle za ostro się nie rwały, bo wtedy stratoferę przebiją -- i tyleśmy
    je widzieli. Długie muszą jeszcze łagodniej. Tak łagodnie, że w zasadzie
    płasko, po stycznej do powierzchni kuli ziemskiej. A jak trafią na
    krzywiznę jonosfery, to w zasadzie trudno powiedzieć, czy od niej się
    odbijają, czy uginają na powierzchni Ziemi. Taki ziemsko-jonosferyczny
    falowód się z tego robi. Śliczny.

    --
    Jarek

  • 303. Data: 2017-01-21 01:06:51
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "viktorius"

    I to nie jest tak, że bronie tego jednego przedsiębiorcy.
    Po prostu każdy dział obsługi klienta obrywa za błędy innych działów,
    czy w banku, czy w ubezpieczeniach, czy w telekomunikacji. Bo jaki wpływ
    ma np. konsultant na powszechne podwyżki OC? Żadne, a po głowie dostanie
    że złodzieje, że klient idzie do kogoś innego itp.
    ---
    No ale .. jak nocą rekonfigurowałem ruter po tym jak konsultant Netii
    zaktualizował oprogramowanie kasując konfigurację to chyba ktoś odpowiada. I
    jak Netia nagle stwierdziła, że zmienia adres IP tak, że DNS nie miał już
    szansy odświeżyć się to chyba też Netia. Czy może jakieś krasnale ogrodowe ?
    Niskie standardy, ot co.

  • 304. Data: 2017-01-21 01:07:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski"

    > A wszystko moze byc zmyslone i wiarygodny jest jedynie MAC urzadzenia.
    > A ten bywa zmienny.

    Ja mam tablet, kupiony w MediaMarkcie, który fabrycznie jest tak
    skonstruowany, że co kwadrans zmienia swój MAC. Nijak nie da się
    tego wyłączyć bez ostrego hackowania.
    ---
    Nowe systemy zmieniają MAC by ograniczyć możliwość śledzenia.

  • 305. Data: 2017-01-21 09:46:52
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "viktorius"

    > No to mi się nielegalnie włamali do routera, panie władzo! Skoro bank
    > się przed włamaniem nie umiał uchronić, to co dopiero ja, biedny miś.

    Jak misiu polatasz po komendach kilkukrotnie i nawet jak się rozejdzie
    po kościach, to się misiu nauczysz zabezpieczać, żeby mieć święty spokój ;)
    ---
    Prędzej od twojego straszenia w gacie narobi :-)

  • 306. Data: 2017-01-21 10:32:59
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski"

    Ile na rodzinę, to ja wiem, bo łatwo policzyć. Mnie ciekawi ile
    na słuchacza -- a to już bardziej tajemnicza sprawa. Złotówki
    też mi nie żal, a jak się okaże, że babunia pod lasem ma tytułem
    słuchania radia tysiąc złotych dotacji (bo to jakoś tak wychodzi),
    to nie nazwę jej pasożytem.
    ---
    No ale policz alternatywę, tę twoją najlepiej, z internetem, czy czasem nie
    wyjdzie grubo więcej niż tysiąc złotych z kieszeni "babuni pod lasem". Bo
    jak jakiś czas temu mieliśmy zmianę pasma FM to połowę odbiorników trzeba
    było wymienić czy tam przestroić. Albo telewizję cyfrową, jakoś "babuni pod
    lasem" nikt telewizora cyfrowego nie kupił tylko sobie sama musiała kupić,
    właśnie jakieś 1000zł, prawda ?

    Moim rodzicom się chyba ostatnio przestawiła jedynka z FM na AM właśnie :-)
    A jak pomyślałem, że to radio w ogóle syczy i słabe jest, że może by DAB, to
    się okazało, że wcale tak łatwo nie da się kupić tak przyzwoitego radia jak
    istniejące do 100zł.

    Bo jak się na 4 literach siedzi to tak zawsze jest.

  • 307. Data: 2017-01-21 10:38:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski"

    > Na słuchacza to pewnie niemało.
    > Ale nawet jak na te babinke wychodzi 1000pln to może lepiej jej za
    > to co innego zrobic? Zreszta pokrycie FM-em mamy chyba całkiem dobre.
    > Jakieś dziury są raczej w dolinach górskich a nie za końcach polski
    > w lasach...

    Ustanowić specjalną komisję, która postanowi, w jaki sposób najlepiej
    babci dogodzić mając na to tysiąc złotych? Jest wiele takich sytuacji,
    że idą na cos pieniądze, ale dopiero przeliczenie tego "na twarz" robi
    wielkie wrażenie. Pamiętam jak kiedyś sam jeden jechałem pociągiem
    złożonym z kilku wagonów ciągniętych przez parowóz. Chciałem kupić
    bilet u konduktora, ale mi nie sprzedał, bo nie miał wydać reszty.
    ---
    I jaki z tego wniosek ? Że powinieneś rowerem jechać ?

  • 308. Data: 2017-01-21 10:41:36
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    (please off Quoted Printable)
    Użytkownik "SW3" <s...@p...fm.invalid> napisał w wiadomości

    _fale.pdf, który coś

    > No to krótkofalowiec czy długofalowiec? ;)

    W żartach oczywiście, bądź w przytykach, samo środowisko tak się czasem
    nazywa, ale formalnie nazwa jest jedna, niezależnie od pasma, jakim się dany
    "osobnik" (czy osobniczka) :) zajmuje.
    Bo to jest od tych 135 kHz, do 240-cuś GHz, OIDP. A to już nie wiem, czy nie
    głęboka podczerwień...?

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 309. Data: 2017-01-21 10:47:58
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > No więc właśnie tu jest taka siurpryza, bo fala o tej długości nie
    > ma od czego się odbić. A w zasadzie nie ma jak. Średnie, to owszem,

    Wystarczy lekkie załamanie, jakiś kawałek o innej jonizacji i już mamy
    ugięcie. Samo z siebie tak nie faluje.

> [...]
    > krzywiznę jonosfery, to w zasadzie trudno powiedzieć, czy od niej się
    > odbijają, czy uginają na powierzchni Ziemi. Taki ziemsko-jonosferyczny

    Wystarczy. I już mamy problem.
    Zresztą, Pana Kazia, słuchającego porannych rozmaitości rolniczych,
    niespecjalnie obchodzi, czy to jonosfera, czy krasnale. Słyszy, ze mu odbiór
    faluje i musi radiem kręcić. A uginać, itd. musi się, gdyż zasięg i tak jest
    daleko poza horyzont optyczny. To w samochodzie przy jeździe falowania nie
    mam, bądź nie zauważam, bo chyba za długa fala na to?

  • 310. Data: 2017-01-21 12:23:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > zasięg i tak jest daleko poza horyzont optyczny. To w samochodzie
    > przy jeździe falowania nie mam, bądź nie zauważam, bo chyba za długa

    Samochód jedzie tak szybko, że docierające do niego fale relatywistycznie
    się wydłużają i są inne niż te niosące rozmaitości rolnicze do pana Kazia?

    Wyobrażanie sobie ludzką miarą tego, co dzieje się w elektromagnetycznie
    falującej przestrzeni jest ułomne. Siłą rzeczy takie są też opisy zjawisk
    z tym związanych. Fala długa musi być jednocześnie gruba. Nie można nią,
    tak jak światłem, obserwować małych przedmiotów. Nie może też jak piłeczka
    pigpongowa odbijać się na zmianę od powierzchni Ziemi i jonosfery, lecieć
    w podskokach na inny kontynent. Ona się pod sufitem nieba ledwie mieści,
    przeciska się i toczy jak wielka śniegowa kula. Nie ma nawet miejsca na
    dwie takie kule, na miejsce dotrze zawsze jedna.

    --
    Jarek