  • 41. Data: 2011-03-05 15:17:22
    Temat: Re: Nowe liczniki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Mar 2011 16:12:50 +0100, p 47 wrote:
    >Uzytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    >
    >Drobni wytwórcy energii elektrycznej sprzedawanej do sieci w zasadzie
    >istnieja tylko dlatego, ze w pewnych krajach (np w Mumii) dostaja b. wysoko
    >dotowane ceny.
    >Gdyby stawki mialyby byc "gole", komercyjne praktycznie nikomu to nie
    >oplacaloby sie.

    W USA jest troche inaczej - gros pradu zuzywaja klimatyzatory.
    A jak one pracuja to i ogniwa sloneczne daja duzo pradu.
    No i energetyce sie to ogolnie oplaca .. choc znow kwestia kto ma
    doplacac :-)

    J.

  • 42. Data: 2011-03-05 17:59:38
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca>

    "Konrad Anikiel" wrote

    > Czy w Stanach istnieja jakies regulacje zmuszajace/zachecajace
    > dostawcow energii do odkupywania energii wytworzonej w malej ilosci
    > przez drobnych klientow podlaczonych do sieci? Chodzi o to czy taka
    > umowe chetnie podpisuja z kazdym chetnym, czy raczej wysylaja takiego
    > do wszystkich diablow?
    >
    > Konrad

    A to Konradzie zalezy od poszczegolnych stanow.

    Np w stanie Oregon wg Ustawy Stanowej Nr.838, 25% energii dostarczanej na
    rynek przez firmy energetyczne musi pochodzic w r.2025 ze zrodel
    geotermicznych, farm wiatrowych, energii slonzecznej oraz innych blize
    nieokreslonych w Ustawie 'odnawianych' zrodel.

    W celu osiagniecia 25% pulapu, wdraza sie juz stopniowe wprowadzenie tejze
    ustawy - w r.2011 zabito 5% udzialu jako standard, ktory bedzie stopniowo
    podnoszony corocznie nim osiagnie zabity w Ustawie cel 25% cel w 2025 r.

    Istotna role odgrywaja tu jak zreszta zawsze, polityczne machinacje -
    amerykanska siedziba najwiekszej na swiecie dunskiej wytworni turbin
    wiatrowych "Vestas" znajduje sie nie bez przypadku w Portland, stolicy stanu
    Oregon. "Iberdola", jedna z najwiekszych firm posrod wlascicieli wiatrowych
    farm znajduje sie rowniez w Portland, Oregon.

    General Electric otrzymal przetargiem w r. 2009 kontrakt opewajacy na sume
    US $1,48 miliardow na budowe Shepherds Flat Farm, znajdujacej sie, zgadnij
    gdzie :-), alez oczywiscie w Oregon.

    Ten 845 MW projekt przewiduje instalacje 300 turbin wiatrowych na terenie 78
    km2. Projekt przewidywany byc do uzytku w przyszlym roku (2012), bedzie to
    najwieksza farma wiatrowa w stanie Oregon i na swiecie

    Obecnie najwieksze farmy wiatrowe zbudowane na ladzie znajduja sie w
    Stanach:

    Pozycja 1.Roscoe Wind Farm w Texas jest najwieksza - 781.5 MW
    Pozycja 2 Horse Hollow Wind Energy Center, rowniez w stanie Texas -735.5
    MW

    Do najwiekszych zas na swiecie farm znajdujacych sie na wodzie (offshore)
    zaliczana jest brytyjska farma Thanet - 300MW wraz z dunska Horns Rev II -
    209MW

    Pozdrawiam Towarzystwo

    Alec

  • 43. Data: 2011-03-05 18:44:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 5 Mar, 17:59, "Alex Sharon" <a...@s...ca> wrote:
> [...]
    > zaliczana jest brytyjska farma Thanet - 300MW wraz z dunska Horns Rev II -

    Dzięki Alec
    Chodzi mi o domowe wytwarzanie pradu, nie przemyslowe. Na własne
    potrzeby, do lampki nad zlewem, a zima do grzalek w rurach zeby nie
    zamarzly. Samo wytwarzanie nie tyle mnie obchodzi, co magazynowanie.
    Najprosciej oddac nadwyzke do sieci, a odebrac kiedy jest potrzebna. I
    tylko o to mi chodzi: jak proste/skomplikowane to jest? Nie
    technicznie, a "papierowo".
    Konrad

  • 44. Data: 2011-03-05 18:46:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Mar 2011 10:59:38 -0700, Alex Sharon wrote:
> [...]
    >geotermicznych, farm wiatrowych, energii slonzecznej oraz innych blize
    >nieokreslonych w Ustawie 'odnawianych' zrodel.

    W Kaliforni kiedys sie domagano 10% samochodow elektrycznych, ale
    wtedy tylko GM sie przestraszyl, a potem chyba obrazil :-)

    >W celu osiagniecia 25% pulapu, wdraza sie juz stopniowe wprowadzenie tejze
    >ustawy - w r.2011 zabito 5% udzialu jako standard,

    U nas jakos podobnie, a efekt - elektrownie kupuja rosliny na opal.
    Pol biedy jesli jakies odpadki, ale u nas zaczelo sie oplacac spalac
    drewno i zyto :-)

    >General Electric otrzymal przetargiem w r. 2009 kontrakt opewajacy na sume
    >US $1,48 miliardow na budowe Shepherds Flat Farm, znajdujacej sie, zgadnij
    >gdzie :-), alez oczywiscie w Oregon.

    A kto zainwestuje te poltora miliarda ?

    >Ten 845 MW projekt przewiduje instalacje 300 turbin wiatrowych na terenie 78
    >km2. Projekt przewidywany byc do uzytku w przyszlym roku (2012), bedzie to
    >najwieksza farma wiatrowa w stanie Oregon i na swiecie

    Ciekaw jestem jak to wychodzi - przeciez jesli wiatraki beda sie chyba
    "zaslaniac" i te tylu beda sie wolniej krecic ?

    A na youtube coraz wiecej filmow z katastrof takich wiatrakow.
    Wiec protestujcie jesli blizej niz kilometr :-)

    J.

  • 45. Data: 2011-03-05 21:10:29
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca>

    l.googlegroups.com...

    --
    A to przepraszam, wpakowalem przyslowiowe dwa grosze do zlej skarbonki.
    Najtanszym bodajze sposobem wytwarzania energii sposobem chalupniczym, jest

    Przyjemnego wwekendu, i aby do wiosny

    Alec

  • 46. Data: 2011-03-05 21:57:49
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca>

    "J.F."wrote

    > W Kaliforni kiedys sie domagano 10% samochodow elektrycznych, ale
    > wtedy tylko GM sie przestraszyl, a potem chyba obrazil :-)

    Samochodziary rzucili sie rowniez na "hybrydy", ale sa zbyt drogie i maja
    okropna reputacje wsrod krytykow samochodowych.
    Ja akurat rozgladalem sie z zamiana jednego z samochodow w rodzinie, i
    naczytalem wzialem na probne jazdy kazdy taki woz u dealerow. W koncu
    splunalem i kupilem sportowy pickup z normalnym spalinowym 4 litrowym
    silnikiem V6 (236 KM).

    > U nas jakos podobnie, a efekt - elektrownie kupuja rosliny na opal.
    > Pol biedy jesli jakies odpadki, ale u nas zaczelo sie oplacac spalac
    > drewno i zyto :-)

    U nas (w Kanadzie) podobne bezecenstwa.

    > A kto zainwestuje te poltora miliarda ?

    GE oczywiscie z roznymi stanowymi subwencjami politycznymi i ekonomicznymi
    (min. ziemia za frico, gwarantowana sprzedaz energii po odpowiedniej cenie
    do sieci stanowej i kontynentalnej na iles tam lat, gwarantowana przez rzad
    stanowy pozyczka o najnizszym procencie bankowym). Gdyby sie ta inwestycja
    nie oplacala finansowo, GE nie wiazala by sie

    > Ciekaw jestem jak to wychodzi - przeciez jesli wiatraki beda sie chyba
    > "zaslaniac" i te tylu beda sie wolniej krecic ?

    300 wiatrakow na 78 km2 mozna rozstawic bez zbednego zaslaniana sie. Ale
    zadales ciekawe pytanie, gdyz kilka moich znajomych kolegow inzynierow
    pracuje na projektach wiatrakowych farm i zgadalem sie z nimi kilka razy na
    ten temat.

    Oleglosc pomiedzy wiatrakami ustala sie pomiedzy 300 do 500 metrow.

    >A na youtube coraz wiecej filmow z katastrof takich wiatrakow.
    > Wiec protestujcie jesli blizej niz kilometr :-)

    Problemy z jakimi spotykaja sie moi znajomi to przede wszystkim smierc
    ptakow (nikt nie chce sie przyznac dokladnie ile ginie) oraz katastrofalna
    smierc (epidemia zanikania) latajach myszy.

    > J.

    Best,

    Alec

  • 47. Data: 2011-03-05 22:55:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Mar 2011 14:57:49 -0700, Alex Sharon wrote:
> [...]
    >stanowy pozyczka o najnizszym procencie bankowym). Gdyby sie ta inwestycja
    >nie oplacala finansowo, GE nie wiazala by sie

    Aaa, to taki kontrakt :-)

    >300 wiatrakow na 78 km2 mozna rozstawic bez zbednego zaslaniana sie. Ale

    1/4 km km2 na wiatrak. Kwadrat 250x250m. A te bydlaki duze sa.

> [...]
    >ten temat.
    >Oleglosc pomiedzy wiatrakami ustala sie pomiedzy 300 do 500 metrow.

    To mnie o tyle ciekawi ze przeciez wiatrak odbiera troche energii od
    powietrza .. to kiedys przeciez odbiora cala.

    A w przyszlosci to ciekaw jestem jak nasz klimat zniesie takie
    zatrzymywanie wiatru.

    J.

  • 48. Data: 2011-03-06 08:22:22
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Alex Sharon" <a...@s...ca> napisał w wiadomości

    [cut]
    > Problemy z jakimi spotykaja sie moi znajomi to przede wszystkim smierc
    > ptakow (nikt nie chce sie przyznac dokladnie ile ginie) oraz katastrofalna
    > smierc (epidemia zanikania) latajach myszy.

    A co to jest "latajach myszy"?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 49. Data: 2011-03-06 13:11:48
    Od: "Alex Sharon" <a...@s...ca>

    "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Alex Sharon" <a...@s...ca> napisał w wiadomości
    >>
    > [cut]
    >
    > A co to jest "latajach myszy"?

    Chodzilo o nietoperze ("latajace myszy") :-)

    Alec

  • 50. Data: 2011-03-06 14:33:48
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 5 Mar 2011 10:44:49 -0800 (PST), Konrad Anikiel
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >Najprosciej oddac nadwyzke do sieci, a odebrac kiedy jest potrzebna. I
    >tylko o to mi chodzi: jak proste/skomplikowane to jest? Nie

    Technicznie bardzo proste. Opisal to Stanislaw Lem. Wynalazek
    Profesora Tarantogi, bodajrze.

    Wiadomo ze dzieci maja nadmiar energii. Wiec mozna im uzradzic teren
    do zabawy wyposazony w rozne dzwigne, hustawki itede. Dzieci
    naciskajac te dzwignie i hustajac hustawki poruszaja dynamka
    wytwarzajace pard.

    JA zas mam w domu rowerek gimnastyczny na ktorym spedzam co najmniej
    poltorej godziny. Rowerek ma hamowane kolo, tak aby jechalo sie z
    odpowiednia trydnoscia. Mozan by zamienic hamulec przez dynamko.

    Komputer pokazuke moj wykon. Mam pzrewaznie miedzy 50 a 75 watow. Ile
    energii sie marnuje ...

    A.L.