  • 61. Data: 2017-04-28 07:03:04
    Temat: Re: Nowe samochody elektryczne Volkswagena w cenie spalinowych?
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-04-27 o 23:04, RadoslawF pisze:
    > Albo dalej zostań nieukiem.

    Nie jestem polonistą ani orłem ortografii.

    Dlatego jestem ciekaw na jakiej podstawie tak twierdzisz.

    Bo zdań przeciwnych jest od groma.

    np.:

    "Wbrew pozorom to ciekawy temat. Z pisma można wiele się dowiedzieć o
    człowieku i nie mówię to o grafologii sensu stricte, ale o właśnie takie
    pozornie nieistotne elementy jak spacja przez znakiem interpunkcyjnym,
    głównie pytajnikiem i wykrzyknikiem. Z moich obserwacji wynika, że osoby
    takie mają zaburzenia osobowości, kompleksy z dzieciństwa jak ktoś już
    napisał również, są to osoby często apodyktyczne, nie znoszące
    sprzeciwu, ponieważ boją się, że ich pomysły nie są wcale takie
    genialne, jak im się wydaje. Ale to tylko pozory, ponieważ są to
    naprawdę osoby słabe psychiczne, o chwiejnych nastrojach, które maskują
    takich właśnie chamskim zachowaniem. Niestety pismo wiele powie o
    człowieku, ponieważ piszemy zwykle bezwiednie, przy tym wylewając na
    papier czy klawiaturę swoją osobowość."

    ;-)

  • 62. Data: 2017-04-28 07:04:34
    Od: z <...@...pl>

    A może aktor ? :-)

  • 63. Data: 2017-04-28 07:32:25
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Kup spory bukiet kwiatów i odszukaj swoja nauczycielkę od polskiego.
    > Przeproś za nieuważanie na lekcjach i spytaj kiedy i dlaczego można
    > stosować spację przed znakiem zapytania.

    https://pbs.twimg.com/profile_images/378800000697945
    639/a7eeae038851851a2b0507cca1917b04.jpeg

    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 64. Data: 2017-04-28 08:37:07
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2017-04-24 o 14:39, Michał Jankowski pisze:
    > Wg oficjalnych tabelek zasięg Tesli S przy -18C i włączonym grzaniu
    > spada o 1/3 (z ok. 300 mil na 200 mil).

    Wg oficjalnych tabelek moje auto pali 7l., a jak mi wyjdzie przy
    dystrybutorze < 9l. to się cieszę, a bywa w zimie > 10l.

    Pozdrawiam

  • 65. Data: 2017-04-28 11:51:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Kup spory bukiet kwiatów i odszukaj swoja nauczycielkę od polskiego.
    > Przeproś za nieuważanie na lekcjach i spytaj kiedy i dlaczego można
    > stosować spację przed znakiem zapytania.

    > Albo dalej zostań nieukiem.

    A w jakim to podręczniku traktującym o ortografii,
    interpunkcji czy edycji tekstu dopuszczona jest taka możliwość?
    Kwiaty i szukanie nauczycielki, to byłaby przesada.
    Zapytałem osoby zajmującej się zawodowo korektą tekstów.
    Chętnie pozna ona Twój przypadek i dodatkowo wyjaśnienie jak
    można pod niego podciągnąć te zdania, w których to zrobiłeś :-)

  • 66. Data: 2017-04-28 15:35:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze czegos nie wiesz to nie moj problem. To ze jestes w lancuchu pokarmowym nizej
    bo wiesz mniej dziala na moja korzysc.

  • 67. Data: 2017-04-28 17:04:13
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-04-28 o 11:51, cef pisze:
    > A w jakim to podręczniku traktującym o ortografii,

    Jedyne co udało mi się znaleźć to różnica w intonacji w tekstach dla
    aktorów.
    Ale to już raczej specjalistyczne zastosowanie.

    PS. Jestem ciekaw bo 17 lat łamię teksty i nie słyszałem.

  • 68. Data: 2017-04-29 10:57:56
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > wnetrze kabiny nie ma zdolnosci do akumulowania ciepla. W czasie jazdy ze wzgledu
    na brak izolacji termicznej moc potrzebna do utrzymania temperatury jest porownywalna
    do mocy potrzebnej do grzania domu jednorodzinnego. W spalinowym nie jest to
    problemem bo od 70 do 90% energi ze spalania paliwa to cieplo odpadowe i jest skad
    wziac 15 kilowatow na grzanie bez zwiekszania zuzycia paliwa. Z chlodzeniem w
    spalinowym gorzej bo klimatyzator korzysta z mocy mechanicznej a nie odpadowej, co
    powoduje zwiekszenie zuzycia paliwa.

    Pier....sz jak potłuczony. 15kW to może ma nagrzewnica w autobusie. W
    samochodach osobowych maksymalna moc nagrzewnicy to góra 3-4kW.

    Co do grzania silników elektrycznych to także część energii idzie w
    ciepło odpadowe. Poza tym urządzenia klimatyzacyjne mogą działać w 2
    strony. Mogą chłodzić jak i grzać jednocześnie pobierając moc
    elektryczną znacznie mniejszą od mocy grzewczej czy chłodniczej.

  • 69. Data: 2017-04-29 14:54:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Apr 2017 23:04:38 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Kup spory bukiet kwiatów i odszukaj swoja nauczycielkę od polskiego.
    > Przeproś za nieuważanie na lekcjach i spytaj kiedy i dlaczego można
    > stosować spację przed znakiem zapytania.

    Myslisz, ze ona wiedziala co to spacja ?

    No, fakt, chyba wiedziala, wszak prace magisterska wypadalo na
    maszynie napisac, choc niekoniecznie wlasnorecznie ...

    J.

  • 70. Data: 2017-04-29 16:12:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 29 Apr 2017 14:54:52 +0200, J.F.

    > Myslisz, ze ona wiedziala co to spacja ?

    O cholera, to zaraźliwe !

    --
    Pozdor
    Myjk