  • 21. Data: 2019-09-24 18:34:27
    Temat: Re: Nowości z BD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-09-24 o 18:13, J.F. pisze:

    >Tak, tak. Wiadomo, że baterie. I pewnie mógłby sobie je sam
    >wymieniać. :-)
    >Ale czy generator prądu spalinowy czy radioizotopy nie mają większej
    >gęstości energii od ogniw litowych?

    Maja, przynajmniej na dlugi czas.

    Ale zalezy co chcesz osiagnac - jesli model ma latac np 15 minut i
    baterie na tyle starczaja ... to moze lepsze od silnika spalinowego :)

    I tak chyba trzeba docenic te nowe baterie ... 20 lat dalby rade tak
    podskakiwac ?

    J.

  • 22. Data: 2019-09-24 19:01:14
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    > Teraz jedyny problem to zasilanie.

    Z latającymi dronami sobie poradzono, to z chodzącymi też sobie poradzą.

    Problemy się dopiero zaczną, jak trafią do jednostek wojskowych.
    Czy dadzą im prawo atakowania ludzi?

    Napęd ma hydrauliczny wysokość 1,5 metra i 80kg.
    https://www.bostondynamics.com/atlas

    WM

  • 23. Data: 2019-09-24 21:20:46
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-09-24 o 18:34, J.F. pisze:

    > Maja, przynajmniej na dlugi czas.

    Mogą je ewentualnie zdalnie zasilać indukcyjnie.
    Technika jest już opracowana.

    https://globenergia.pl/magazyn/elektryczne-autostrad
    y-koniec-problemu-z-zasiegiem-aut-elektrycznych/

    WM

  • 24. Data: 2019-09-25 09:46:49
    Od: robot <a...@o...pl>

    > Teraz jedyny problem to zasilanie.

    A w tej kwestii niestety, nijakiego postępu ni ma i nie zapowiada się.

  • 25. Data: 2019-09-25 21:38:51
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-10-28 o 21:22, J.F. pisze:

    > Jesli bedzie taniej ich utrzymywac w ruchu - przemysl i wojsko zadbaja
    > o energie.

    Naukowcy stworzyli robotyczną rybę, która dzięki sztucznej krwi może
    pływać przez cały dzień.

    https://nt.interia.pl/technauka/news-roboryba-ktora-
    moze-plywac-caly-dzien,nId,3056204

    WM

  • 26. Data: 2019-09-27 04:48:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Sep 2019 21:38:51 +0200, WM napisał(a):

    > Naukowcy stworzyli robotyczną rybę, która dzięki sztucznej krwi może
    > pływać przez cały dzień.
    >
    > https://nt.interia.pl/technauka/news-roboryba-ktora-
    moze-plywac-caly-dzien,nId,3056204

    Przy tej predkosci to trudno powiedziec czy to duze osiagniecie ... i
    w zasadzie na czym polega.

    Nieatomowe okrety podwodne tez podobno maja spory zasieg, dzieki
    wodzie utlenionej ...

    J.

  • 27. Data: 2019-09-27 16:02:56
    Temat: Nowości z BD
    Od: 4...@g...com

    Rozgonic to zelazne towarzystwo dokad jeden z nich nie pojdzie na zlomowisko skad
    wroci z dziesiecioma przykazaniami wytrawionymi na nierdzewnej blasze.

  • 28. Data: 2019-09-29 16:18:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu środa, 25 września 2019 16:46:50 UTC+9 użytkownik robot napisał:

    > A w tej kwestii niestety, nijakiego postępu ni ma i nie zapowiada się.

    Jest postęp, a zapowiada się jeszcze lepiej. Na przykład Doosan jak przeszedł z
    baterii Li-poly na ogniwa paliwowe, wyciąga 4 razy dłuższe czasy lotu swoich dronów.
    A to wciąż na tradycyjnych zbiornikach na wodór. Zaniedługo przyjdą grafenowe, co da
    przynajmniej dwukrotnie wyższe ciśnienie robocze. Dzieje się.

  • 29. Data: 2019-09-29 20:33:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Sep 2019 07:18:27 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):

> [...]
    > zbiornikach na wodór. Zaniedługo przyjdą grafenowe, co da
    > przynajmniej dwukrotnie wyższe ciśnienie robocze. Dzieje się.

    Mozesz cos wiecej ?
    Bo o ile ogniwa paliwowe na wodor to celny strzal, to ogniwa troche
    waza, zbiorniki troche waza ... ale nie trzeba tlenu wiezc, czy innych
    materialow - narzut akumulatorow jest olbrzymi ...

    J.

  • 30. Data: 2019-09-30 10:28:32
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-29 o 16:18, Konrad Anikiel pisze:

> [...]
    przynajmniej dwukrotnie wyższe ciśnienie robocze. Dzieje się.

    Z paliwowymi to dobrze.
    Ale co do grafenu: o ile mi wiadomo jeszcze nie potrafimy go produkować
    w ilościach użytecznych. A może jestem niedoinformowany i coś się zmieniło?