  • 11. Data: 2013-03-04 18:54:13
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Podpisuje się pod tym. Naprawdę łatwo pisało się w assemblerze. Miałem
    > Atarii 800XL.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/MOS_Technology_6502

    I to wszystko działało na niecałych 2Mhz.A jakie się cudawianki robiło !

    A teraz na pcb do której piszę program jest prawie 20Mhz, a to taki
    pierdolniczek...Ech, co za czasy.

  • 12. Data: 2013-03-04 19:56:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-03-04 16:00, sundayman wrote:
    [...]
    > A ja kochałem 6502. Tam było jakoś niewiele rozkazów, i tak się to
    > przyjemnie pisało z główki, że hej !
    To podejrzewam, że obecnie produkowane H8 Renesasa też powinny ci się
    spodobać jako że lista instrukcji H8 i 6800 (i tym samym 6502) była
    zdaje się inspirowana listą instrukcji PDP-11. :-D

  • 13. Data: 2013-03-05 01:47:44
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 04.03.2013 15:25, JDX wrote:
    > On 2013-03-04 14:37, Michoo wrote:
    > [...]
    > Może dlatego, że nie do każdego zastosowania potrzeba "wyczynowego" MCU,
    > a implementacja takiego soft core'a w FPGA/ASIC potrzebuje mniej
    > lcell-i/krzemu przez co jest tańsza.

    Open RISC - 32bitowa kobyła z wydajnością 1DMIPS/MHz zajmuje 4k LUTów w
    domyślnej i 2.4k w minimalnej konfiguracji. Działa toto na 125MHz.

    MicroBlaze odpalałem na 100MHz i odp zajmował coś pod 3.5k LUTów razem z
    MMU, kontrolerem DDR i ethernetem.

    Z opisu wyczytałem, że jest bardzo niskie zużycie energii - to może być
    niezłym atutem, ale ciągle nie rozumiem "dlaczego".

    "Najszybszy 8051" brzmi dla mnie jak "zrobiliśmy nowoczesną, wojskową
    katapultę o największym zasięgu - 10 razy większy od tworów ze
    starożytności".

    P.S.
    Z opisu wynika, że będzie toto miało 8MB flasha - ciekawe jak jest to
    adresowane, że kod jest kompatybilny z 8051.

    Michoo

  • 14. Data: 2013-03-05 02:35:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > "Najszybszy 8051" brzmi dla mnie jak "zrobiliśmy nowoczesną, wojskową
    > katapultę o największym zasięgu - 10 razy większy od tworów ze
    > starożytności".

    Starożytnych wynalazków nie należy lekceważyć. Nawet jeśli z początku
    nie wszystko idzie jak trzeba, to gdy się dokładnie wymierzy i wyliczy,
    to... http://www.youtube.com/watch?v=CyCJ69GU974

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2013-03-05 03:34:13
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Starożytnych wynalazków nie należy lekceważyć. Nawet jeśli z początku
    > nie wszystko idzie jak trzeba, to gdy się dokładnie wymierzy i wyliczy,
    > to... http://www.youtube.com/watch?v=CyCJ69GU974

    gdzie to można kupić ?
    Chciałbym takie mieć, jak przyjeżdżam i nie mam gdzie zaparkować, bo
    wszystkie miejsca zajęte...

  • 16. Data: 2013-03-05 07:33:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-03-05 01:47, Michoo wrote:
    > Z opisu wynika, że będzie toto miało 8MB flasha - ciekawe jak jest to
    > adresowane, że kod jest kompatybilny z 8051.

    Jak wszystko w fanatyźmie kompatybilności w dół: zapewne kompletnie do
    d**y. Bez względu na implementację.

  • 17. Data: 2013-03-05 07:48:53
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 04.03.2013 14:37, Michoo pisze:
> [...]
    ocesor-bedzie-hitem-cebit,1,5433735,artykul.html

    > O nim już chyba było - i było już naśmiewanie tego jaki on "szybki"... w
    > porównaniu z pierwszymi 8051.
    >
    > Osobiście 8051 nie znoszę - ma dość "niestandardową" architekturę dobrą
    > do dłubania w asm a niekoniecznie do wygodnego pisania. Nie ma na niego
    > g++ a jedynie sdcc. Kod wychodzi niespodziewanie duży, etc.

    Normalna firma to kupi za parę groszy (w porównaniu z licencją na rdzeń)
    kompilator keila. A od niego to wielu programistów asemblerowych może
    się uczyć optymalizacji kodu.

  • 18. Data: 2013-03-05 09:15:10
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-03-05 01:47, Michoo wrote:
    [...]
> [...]
    > domyślnej i 2.4k w minimalnej konfiguracji. Działa toto na 125MHz.
    >
    > MicroBlaze odpalałem na 100MHz i odp zajmował coś pod 3.5k LUTów razem z
    No ale jak to się ma do tej cudownej '51 z Bytomia?

    > "Najszybszy 8051" brzmi dla mnie jak "zrobiliśmy nowoczesną, wojskową
    > katapultę o największym zasięgu - 10 razy większy od tworów ze
    > starożytności".
    Zgadzam się, że ta cała sprawa z "nową" '51 w dzisiejszych czasach
    przynajmniej na pierwszy rzut oka wygląda dosyć komicznie. :-D
    Zwłaszcza, że na opencores.org jest dostępnych, zdaje się, kilka
    projektów '51. IMO jednak zastosowanie produktu bytomskiej firmy nadal
    może mieć ekonomiczne uzasadnienie. Nie wiadomo czy to prawda, ale w
    artykule na onet napisano, że m.in. Philips kupił licencję. Poza tym
    zwróć uwagę na ofertę gotowych MCU - Microchip i Atmel cały czas oferują
    maleństwa w 8 czy nawet 6-pinowych obudowach. Taki PIC10F200 ma 256 słów
    pamięci programu, 16 bajtów pamięci danych, jeden 8-bitowy timer i 4
    piny I/O. :-D I jak mniemam, chyba są na to chętni (bo to już chyba z 8
    lat będzie jak Microchip je wprowadził). :-D

  • 19. Data: 2013-03-05 09:53:51
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 04.03.2013 19:56, schrieb JDX:
> [...]
    > spodobać jako że lista instrukcji H8 i 6800 (i tym samym 6502) była
    > zdaje się inspirowana listą instrukcji PDP-11. :-D

    Chyba ci się zdaje, albo ta inspiracja jest bardzo lekka ;-). Pisałem
    programy na PDP11, też w assemblerze. Tam nie ma instrukcji działających
    na specjalnych rejestrach, wszystkie istrukcje działają na wszystkich.
    Mało tego, rejestry są mapowane w przestrzeni adresowej. Z ciekawostek:
    PDP11 nie ma instrukcji LDI, czyli ładowania rejestru stałą umiaszczoną
    w programie. Za to ma instrukcję Load Indirect with Autoincrement. Ona
    działa też na rejestrze Program Counter ;-).

    Waldek

  • 20. Data: 2013-03-05 10:45:03
    Od: Miroslaw Kwasniak <m...@i...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    > Starożytnych wynalazków nie należy lekceważyć. Nawet jeśli z początku
    > nie wszystko idzie jak trzeba, to gdy się dokładnie wymierzy i wyliczy,
    > to... http://www.youtube.com/watch?v=CyCJ69GU974

    Tu jest postęp wiedzy : http://www.youtube.com/watch?v=WcNITnbkx_A
    Przygotowania do współczesnych zastosowań wojennych:
    https://www.youtube.com/watch?v=AzgUoodi_vI