  • 181. Data: 2013-03-11 13:07:12
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-03-11 12:58:26 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > Kupuje pendrajwa, wyjmuję z pudełka i pcham. Każdy makówkarz robi tak samo.

    Nie każdy.

    > Nie słyszałem, by któryś używał flaszek z innym systemem plików.

    Ja używam co najmniej 6-7... i nie narzekam. w tym linuxowe, bsd,

    > A jak się śmieci wrzuci do lasu (albo komus za płot), to ich nie widać.

    Ale jakoś nie przeszkadzają Ci śmieci które na sektorach cięgle leżą po
    "wypróżnij kosz", bądź dowolnej innej metodzie ;P

    > Ja nawet nie-wiem-co-to-jest.

    Ciekawa ta windoza, czyli ukrywać własne śmieci za płotem umie jednak.

    --
    DJ

  • 182. Data: 2013-03-11 13:20:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F napisał:
    >Wylecieć, to może i wylatywał, o ile OS się wcześniej zorientował.
    >Gorzej jak się zawiesił sam *program*. System po prostu nie mógł
    >wtedy zrobić nic.

    Hm, tak mi sie wydaje ze juz win 3.0 byla w miare prawdziwa
    wielozadaniowosc, o ile chodzil na 386.
    A moze nawei na 286 byla.

    >No bo Windows 95, to mimo wszystko była rwelacja.

    Klalem jak wprowadzili :-)

    >Nawet w Apple to
    >przyznali i stwierdzili, że trzeba się brać do roboty. Szybko też
    >zrozumieli, że w rozsądnym czasie sami niczego od zera nie napiszą
    >i trzeba brac gotowca.

    Hm, chyba nawet jeszcze za windowsa 3.11 mialem ten swoj krotki
    kontakt z Apple, to u jakiegos grafika bylo, i bylem pod wrazeniem jak
    system o 12MB RAM sobie sprawnie radzi z wielowarstwowym obrazkiem,
    ktory razem na dysku cos 100MB zajmowal.
    Standardem w pececie bylo wtedy ok 32MB ... ktore kosztowalo chyba
    podobnie jak te 12 w Macu :-)

    Grafik tez sobie Maca bardzo chwalil, bo "jak cos zeskanuje, obrobie,
    puszcze na naswietlarke, wydrukuje - to kolor na wydruku jest taki sam
    jak na monitorze i na oryginale"

    Oprogramowanie do skanera musze przyznac bylo jak na owe czasy
    profesjonalne ... a moze i na dzisiejsze czasy.
    A mialem troche przezroczy 24x36 do zeskanowania.

    J.

  • 183. Data: 2013-03-11 13:27:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan DJ napisał:

    >A jak się śmieci wrzuci do lasu (albo komus za płot), to ich nie
    >widać.

    >Ja nawet nie-wiem-co-to-jest.

    Bo winda nie pokazuje. Ale jest.
    Nawet nie wiem kiedy to zaklada - ale czasem zaklada (Thumbs.db,
    ukryty).

    J.

  • 184. Data: 2013-03-11 13:29:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Ale jakoś nie przeszkadzają Ci śmieci które na sektorach cięgle leżą po
    > "wypróżnij kosz", bądź dowolnej innej metodzie ;P

    A dlaczego by mi miały przeszkadzać? Gdybym się bał o moje informacje na
    nieużywanych sektorach, to bym sobie zainstalował coś, co je zapełnia
    danymi z /dev/random zaraz po zwolnieniu (no ale przecież te dane, to
    też śmieci, więc sam nie wiem...).

    > Ciekawa ta windoza, czyli ukrywać własne śmieci za płotem umie jednak.

    Ja po prostu nie wiem co to jest ten .thumbs.db. Z takim plikiem się
    (chyba) nie spotkałem. I nie jestem go ciekaw.

    --
    Jarek

  • 185. Data: 2013-03-11 13:32:29
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Nikt nie zamierza pomstować że odkurzacz kawy nie parzy, a pralka nie
    > pokazuje meczu z kablówki.

    Jeszcze nie, kwestia czasu (1)... bo pejs-zbuka w lodówce już zdarza się, że
    znaleźć można, już trafiły do mnie wieści o lodówkach przez net coś-tam
    robiących, czemu więc nie wrzucić FB przy okazji?

    (1) Wiadomo, że jak coś jest do wszystkiego, to... :P

  • 186. Data: 2013-03-11 13:34:17
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 11.03.2013 13:20, J.F pisze:

    > Hm, tak mi sie wydaje ze juz win 3.0 byla w miare prawdziwa
    > wielozadaniowosc, o ile chodzil na 386.

    Nie była, bo jak jakiś program nie chciał oddać czasu procka po dobroci,
    to nie można było go do tego zmusić.

  • 187. Data: 2013-03-11 13:41:57
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie była, bo jak jakiś program nie chciał oddać czasu procka po dobroci,
    > to nie można było go do tego zmusić.

    Ale wtedy to chyba jedynym rozwiązaniem był reset guziczkiem... Bo skutki
    potrafiły być ciekawe.

  • 188. Data: 2013-03-11 13:42:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Hm, tak mi sie wydaje ze juz win 3.0 byla w miare prawdziwa
    > wielozadaniowosc, o ile chodzil na 386.
    > A moze nawei na 286 byla.

    W miarę była, ale niezbyt prawdziwa. W założeniu coś jak w MacOS,
    może trochę lepiej zrobione (dało sie pokazać bluescreen).

    > Klalem jak wprowadzili :-)

    Wszyscy klęli, ale jednak postęp był duży.

> [...]
    > system o 12MB RAM sobie sprawnie radzi z wielowarstwowym obrazkiem,
    > ktory razem na dysku cos 100MB zajmowal.

    To raczej zasługa proggemu, nie OS (pomysł z dzieleniem obrazu na
    kafelki i swapowaniem nieużywanych jest naprawdę dobry).

    > Standardem w pececie bylo wtedy ok 32MB ... ktore kosztowalo chyba
    > podobnie jak te 12 w Macu :-)

    To akurat zostało -- procesor, to zwykły Intel, pamięć -- zwykły DDR,
    ale kości przylutowane do SIMMa o trochę innych stykach, a przez to
    kilka razy droższa.

    > Grafik tez sobie Maca bardzo chwalil, bo "jak cos zeskanuje, obrobie,
    > puszcze na naswietlarke, wydrukuje - to kolor na wydruku jest taki
    > sam jak na monitorze i na oryginale"

    Teraz sobie przestali chwalić, bo programy wychodzą z opóźnieniem
    w stosunku do wersji PC, albo nie wychodzą wcale. I działają wolniej
    (porównanie na tym samym sprzęcie). Nie wiem, czy jest jakiś ważny
    soft, który teraz ma wersje Mac, a nie ma PC. Nic mi do głowy nie
    przychodzi (może Final Cut?).

    --
    Jarek

  • 189. Data: 2013-03-11 13:46:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Bo winda nie pokazuje. Ale jest.
    > Nawet nie wiem kiedy to zaklada - ale czasem zaklada (Thumbs.db,
    > ukryty).

    Nie mam windy, ale czasem dostaję jakieś pliki na patyk. Nie przypominam
    sobie takiego pliku (co nie znaczy, że go nie bywa). Może robi go tylko
    w określonych sytuacjach? Bo MacOS X te swoje śmieci ładuje zawsze, chyba
    nawet jak się niczego nie zapisuje na tym nośniku.

    --
    Jarek

  • 190. Data: 2013-03-11 13:53:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbych" napisał w wiadomości

    >Nie była, bo jak jakiś program nie chciał oddać czasu procka po
    >dobroci, to nie można było go do tego zmusić.

    Na 386 ?
    na 8086/88, jak wylaczyl przerwania lub podmienil wektory przerwan, to
    owszem - nic.
    Na 386 to bylo do zablokowania.
    W trybie 286 wydaje mi sie ze tez, ale upieral sie nie bede.

    J.