  • 261. Data: 2013-03-15 21:32:23
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-15 21:28, mk pisze:
    > Produkty Miele za słabe?

    Trochę zbyt egzotyczne, żeby sobie jednoznacznie zdanie wyrobić.

    --
    pozdrawia Adam
    /dzień dobry, nie piję, nie palę, nie ćpam - czy należy mi się renta?/

  • 262. Data: 2013-03-15 21:36:37
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-03-14 22:14, J.F. pisze:

    > Takich juz nie robia.
    > Oni tez zreszta buble robili. W zasadzie to same buble :-)

    Wynalazczość w sprawie otwieraczy do konserw powinna się zakończyć w
    roku 1942, kiedy to skonstruowano otwieracz P-38 :-)

    Jakby kto nie wiedział o co chodzi odsyłam do Wikipedii.

    pzdr
    mk

  • 263. Data: 2013-03-15 21:52:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan mk napisał:

    > Wynalazczość w sprawie otwieraczy do konserw powinna się zakończyć
    > w roku 1942, kiedy to skonstruowano otwieracz P-38 :-)

    Powinna się zakończyć wraz z wynalezieniem puszki, którą da się otworzyć
    bez otwieracza. Właściwie to już dawno powinni zakazać sprzedawania innych.

    Jarek

    --
    Napisał to Puszkin
    Potwierdził Lermontow

  • 264. Data: 2013-03-15 22:09:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Powinna się zakończyć wraz z wynalezieniem puszki, którą da się otworzyć
    > bez otwieracza. Właściwie to już dawno powinni zakazać sprzedawania innych.

    Taaaak, tylko od jakiegoś czasu te zawleczki nagminnie się urywają :)

    --
    pozdrawia Adam
    /raczej jestem optymistą, może nie aż takim jakim był Żeromski.../

  • 265. Data: 2013-03-15 22:32:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Janko Muzykant napisał:

    > Taaaak, tylko od jakiegoś czasu te zawleczki nagminnie się urywają :)

    Przy okazji mogą zakazać się urywania.

    --
    Jarek

  • 266. Data: 2013-03-15 22:47:12
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-03-15 21:32, Janko Muzykant pisze:

    > Trochę zbyt egzotyczne, żeby sobie jednoznacznie zdanie wyrobić.

    Jak nie urok, to sraczka...

    Do budżetu na zmywarkę, czy tam inną pralkę dopisz jedno zero i kup
    Miele, skoro masz takie wymagania.

    Tylko za 25 lat sąsiedzi będą miel pralki z lewitującym bębnem i funkcją
    suszenia mikrofalowo-próżniowego, a Twoja ćwierczwieczna franca rodem ze
    średniowiecza zepsuć się nie będzie chciała więc z sentymentu będziesz
    ją trzymał. :P

    pzdr
    mk

  • 267. Data: 2013-03-16 07:32:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-15 22:47, mk pisze:
    > Do budżetu na zmywarkę, czy tam inną pralkę dopisz jedno zero i kup
    > Miele, skoro masz takie wymagania.

    Nie wierzę w to. Moje zaufanie zostało wyczerpane. Mam obawy
    (uzasadnione), że trwałość będzie większa, ale nieproporcjonalnie.

> [...]
    > suszenia mikrofalowo-próżniowego, a Twoja ćwierczwieczna franca rodem ze
    > średniowiecza zepsuć się nie będzie chciała więc z sentymentu będziesz

    Nie widzę żadnej różnicy in plus pomiędzy pralką sprzed 25 lat i
    współczesną, może z wyjątkiem szybszego wirowania.

    --
    pozdrawia Adam
    /uśmiechnij się - jutro też będą wojny, powodzie i trzęsienia ziemi.../

  • 268. Data: 2013-03-16 11:02:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Mar 2013 07:32:33 +0100, Janko Muzykant napisał(a):
    > Nie wierzę w to. Moje zaufanie zostało wyczerpane. Mam obawy
    > (uzasadnione), że trwałość będzie większa, ale nieproporcjonalnie.

    Ostatnio zaczalem byc pragmatyczny - jesli Miele, czy inny producent,
    takie dobre pralki robi, to niech da odpowiednio dluga gwarancje.

    Co prawda mam tez widac sklonnosc do hazardu, bo rozszerzonej gwarancji na
    lodowke nie kupilem. No nic, poczekamy, zobaczymy, jak nie przetrwa tych 5
    lat, to nigdy wiecej sprzetu tej firmy -

    > Nie widzę żadnej różnicy in plus pomiędzy pralką sprzed 25 lat i
    > współczesną, może z wyjątkiem szybszego wirowania.

    Otoz to.
    Aczkolwiek gdzies sie doczytalem ze pralka ma np zbiornik i pierwsze pranie
    robi na wodzie z ostatniego plukania .. w zasadzie popieram.

    J.

  • 269. Data: 2013-03-16 13:18:03
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:191877459.20130315093659@pik-net.pl.invalid...
    > Na linii 40mA, niestety. +/-20mA na centrali i w urządzeniach
    > transmisji.

    Znakozmiennie? Niekoniecznie, różne rozwiązania widziałem.
    Na mojej centrali (ACMM, PC-GCI), dalekopis był jako odbiornik informacji
    rejestratora uszkodzeń - specjalny moduł "przeliczał" rejestrowane
    uszkodzenie na informacje wypluwane do teleksu. Oryginalnie rzeczywiście
    było to znakozmiennie, ale pierwszy "odbiornik", oryginalny francuski, spsuł
    się był, zastąpiono to kobyłą - czeska Zbrojovka. Tutaj juz odbiorczo
    wyglądao to inaczej, trzeba było zapewnić prąd jednokierunkowy, to wstawiono
    diodę. Poskutkowało to jednak, że gdy z nadajnika szedł sygnał przerwy, to
    przy dłuższej przerwie (i była to przerwa także elektryczna) odbiornik
    teleksu szalał, sypiąc na wydruk "krzaki", co pogarszało czytelność.
    Eksperymentalnie zrobiłem powtarzacz, zasilacz +50V był, więc przez układ z
    jednym przekaźnikiem udało mi się zrobić, żeby przerwa nie byłą przerwą
    elektryczną, a tylko "formalną". I wydruk (2-3 linijki, z rzadka jedna)

    > Cewka odbiornika T52 miała chyba 200 omów i bardzo dużą wrażliwość na
    > nawet drobne różnice prądu. Koniecznie trzeba było mieć dodatkowy
    > zasilacz - ja używałem 24V. Centrala (Siemens) używała +/-60V

    Jak wspomniałem, różne były układy, to i różnie działać trzeba było. Moja
    centrala pluła +48 - tyle ma Pentaconta, każda. (ale licznikowa, to już -50)

    W to już bym prędzej uwierzył - np. przekaźnik sterowany z Komodynki jako
    powtarzacz, a za nim waściwy układ.

    > Zrobiłem kiedyś sterownik do Spectrum, z gniazda "audio" i
    > wykorzystaniem jFETa :) Miałem dwie wersje "drivera" w BASICu i
    > asemblerową. Wersja asemblerowa obsługiwała LPRINT i LLIST - dawało
    > się ustawić wektory do procedur :)

    Modulacja AFSK, czy audio jest/audio brak i lecenie po obwiedni, jako
    wykrywanie 0/1?
    Nie wiem, jak w Atarynie, w komodzie każde urządzenie miało zdefiniowany
    numer, albo dwa, chyba było kilka wolnych numerów, zawszeć można było to
    stosownie oprogramować, dodając dotąd "nieznane" urządzenie. Muszę
    przeszperać dokumentcję, czy nie szło przypadkiem sprzętowo (przez
    ustawienie odpowiednich rejestrów układów we/wy) ustawić transmisji
    teleksowej (start-5 bitów-stop), co najwyżej zrobić odpowiednią tabelę
    znaków, żeby przed wydrukiem jakiegoś z danej puli, przełączyć zestaw
    cyfry&znaki/litery, a sam wydruk już dałby się chyba w BASICu zrobić, jako,
    że szybkość niewielka, a system operacyjny zapewniał wsparcie do 2400bps, a
    teleks to przeważnie 50bps. To chyba się robiło jako modem, a numer modemu,
    jako urządzenia, był albo 2, albo 3. Taki odpowiednik LPRINT/LLIST, który w
    komodzie można było zrobić tak:
    OPEN 1,3
    CMD3
    LIST
    odpowiadało to LLIST, przy skierowaniu na modem.

    OPEN 1,3
    CMD3
    PRINT "proba wydruku"
    (wersja 1, pusty PRINT wyłączał przekierowanie CMD)

    OPEN 1,3
    PRINT #3,"proba wydruku"
    (wersja 2)

    Oczywiście, zamknięcie kanału po użyciu wielce pożądane, CLOSE 1. To był
    odpowiednik LPRINT
    Wiem, że w Atarynie coś podobnie się otwierało, ale nie pamiętam sterowania.

    BW. Kojarzysz...kojarzycie może, projekt BASICODE? Wie ktoś może, jak tam to
    dokładnie wyglądało? (w liniach o numerach poniżej 1000, zdefiniowane były
    unifikujące program podprocedury dla danego kompa, szczegółów właśnie nie
    znam).

  • 270. Data: 2013-03-16 17:06:43
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-16 11:02, J.F. pisze:
    > Aczkolwiek gdzies sie doczytalem ze pralka ma np zbiornik i pierwsze pranie
    > robi na wodzie z ostatniego plukania .. w zasadzie popieram.

    Typowe pseudooszczędnościowe pierdzielenie kotka za pomocą młotka.
    Naprawdę, stać mnie jeszcze na 10 litrów wody co kilka dni.

    --
    pozdrawia Adam
    /odkąd wiem, że mogę, nie muszę. Odwrotnie też działa, ale jest mniej