  • 111. Data: 2014-10-27 14:43:07
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 09:37, Piotr Gałka pisze:

    > Idziesz do sklepu, wybierasz ładny spośród wielu ładnych i masz ponosić
    > karę, za to że masz akurat taki gust że źle trafiłeś.
    > Dla mnie to jakaś paranoja jest - stawać się specjalistą w rynku
    > zegarków przed pójściem do sklepu (aby wiedzieć ile która marka powinna
    > kosztować).
    > Ciekawe, czy na okrągłe coś na pasku ktoś nie ma patentu.
    > P.G.

    Ale tak samo jest gdy masz pecha i kupisz ukradziony samochód czy
    nielegalne oprogramowanie. Tracisz ten produkt i możesz dochodzić
    rekompensaty od nieuczciwego dostawcy. Nikt nie oczekuje żeby twoje
    prawa były ważniejsze od praw pierwotnego właściciela. Czyli nie jest
    tak, że ty dalej możesz sobie to coś używać, a pierwotny właściciel
    samochodu (czy producent softu) musi dochodzić odszkodowania od złodzieja.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 112. Data: 2014-10-27 14:50:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 09:28, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Coraz bardziej jestem za antyglobalistami.
    > P.G.

    Tendencja jet szersza. Tak samo zwalcza się handel chronionymi
    zwierzętami, handel kością słoniową czy pornografię dziecięcą. Ciężko
    jest dopaść tych co polują na słonie czy tych co wykorzystuję dzieci do
    produkcji pornografii. Dlatego zakłada się, że ten proceder jest
    napędzany przez tych co chcą to kupić, więc traktuje się ich jako
    współwinnych. Stąd odpowiedzialność kupującego.
    Antyglobaliści owszem będą protestować przeciwko takiej walce z
    podróbkami (bo to walka z korporacjami), ale pochwalą zastosowanie
    podobnego mechanizmu do przypadku zakupu żółwika czy kupna pornosa z
    dzieckiem.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 113. Data: 2014-10-27 15:14:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >tak, że ty dalej możesz sobie to coś używać, a pierwotny właściciel
    >samochodu (czy producent softu) musi dochodzić odszkodowania od

    Wiecej powiem - w KK nie ma zadnej uwagi ze "swiadomie".
    Byc moze to jakies zasady ogolne reguluja, ale bez tego to kto
    nieswiadomie kupi kradzione dobro, tez odpowiada za paserstwo.

    Byc moze sad czy prokurator umarzaja sprawe, ale w Kodeksie takiej
    gwarancji nie ma.

    A jesli wlasnosc intelektualna to tez dobro, ktore mozna ukrasc ...
    strach sie bac :-)

    J.

  • 114. Data: 2014-10-27 17:07:54
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > (bo to walka z korporacjami), ale pochwalą zastosowanie podobnego
    > mechanizmu do przypadku zakupu żółwika czy kupna pornosa z dzieckiem.

    Raczej trudno kupić żółwia nie wiedząc że się kupuje żółwia.
    A na podróbkę można się chyba łatwo nadziać. Gdzieś czytałem (z rok temu),
    że nawet produkcja militarna USA nie może sobie poradzić z podróbkami
    elementów elektronicznych.
    Skoro oni mają problem to jak od podróbek ma się obronić mały dystrybutor.
    Znów się okaże że duzi sobie poradzą a mały oberwie.
    Jeśli jakieś przepisy w efekcie końcowym chronią interesy dużych kosztem
    małych to ja jestem przeciw tym przepisom bez względu na ich logiczne
    uzasadnienie.
    Dlatego też co najmniej niektóre dyrektywy uważam za idiotyczne.
    P.G.

  • 115. Data: 2014-10-27 17:31:39
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 17:07, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej trudno kupić żółwia nie wiedząc że się kupuje żółwia.

    Możesz kupować nie wiedząc, że jest to gatunek chroniony. Chodzi o
    przyjęcie zasady, że to popyt przyczynia się do trwania procederu i że
    kupujący jest przyczynił się do przestępstw poprzedzających transakcję.

> [...]
    > Skoro oni mają problem to jak od podróbek ma się obronić mały
    > dystrybutor. Znów się okaże że duzi sobie poradzą a mały oberwie.

    Tak samo jak kupujesz samochód na giełdzie lub zegarek na stadionie.
    Chcesz taniej i narażasz się przez to na kupno towaru kradzionego albo
    podrobionego. Gdy korzystasz z droższych - legalnych kanałów, to pewność
    transakcji wzrasta. Ale pewności oczywiście nie masz. A duże firmy nie
    kupują aut od Zenków wożących Passaty z Raichu, tylko biorą auta w
    leasing.

    > Jeśli jakieś przepisy w efekcie końcowym chronią interesy dużych kosztem
    > małych to ja jestem przeciw tym przepisom bez względu na ich logiczne
    > uzasadnienie.

    Mały zawsze ma gorzej. A tu nie tylko chodzi o kwestię duży mały.
    Przyjmuje się, że głównym poszkodowanym jest ten który został okradziony
    czy zostały naruszone jego prawa autorskie. Dlatego okradzionemu trzeba
    zwrócić ukradzioną rzecz, a gdy naruszono czyjeś prawa autorskie to
    podróbkę powinno się zniszczyć. A ten co kupił trefny towar musi ze
    sprzedawcą walczyć w sądzie o rekompensatę. O ile wykaże że zosyał
    oszukany, bo gdy miał świadomość że towar był trefny to pewnie nic nie
    wywalczy a może odpowiadać karnie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 116. Data: 2014-10-27 17:48:36
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > dalej możesz sobie to coś używać, a pierwotny właściciel samochodu (czy
    > producent softu) musi dochodzić odszkodowania od złodzieja.

    Jestem z tego pokolenia, które ma we krwi, że jak coś się psuje to się to
    naprawia a nie wyrzuca.
    Dokładnie dlatego nie potrafię zaakceptować niszczenia jakiegokolwiek
    produktu tylko dlatego, że ktoś się tam dopatrzy nielegalnego użycia
    jakiegoś wzoru. Dla mnie to podobne to zakazania przez Apple - że w Polsce
    firma nie może nazywać się "A". Dla mnie chore do kwadratu.
    Z jednej strony zakazuje się żarówek, aby oszczędzać zasoby a z drugiej
    strony niszczy się już wyprodukowane rzeczy (na których produkcję z
    pewnością poszła niezerowa ilość energii). Jednoczesne realizowanie
    sprzecznych celi jest chyba nawet jakąś jednostką chorobową i ma swoją
    nazwę.

    Kradzież to według mnie jak po kradzieży poprzedni właściciel już tego
    czegoś nie ma.
    Używania nielegalnego oprogramowania, czy kupowanie podróbek nie spełnia
    tego warunku = moim zdaniem nie można nazywać tego kradzieżą i wrzucać do
    tego samego worka.
    Nie jest prawdą, że jak klient kupił za 500zł zegarek, który jest podróbką
    takiego za 20 000 to producent tego za 20 000 stracił te 20 000. Ten klient
    tego zegarka by nie kupił i tyle. Czyli faktycznie ten producent w zasadzie
    nic nie stracił. Można dyskutować, czy obecność na rynku takich podróbek to
    dla niego strata, czy może darmowa reklama i bogaty klient kupi akurat ten
    zegarek tylko dlatego, że zobaczy u paru biedniejszych podróbkę, ale on
    podróby nie kupi...

    Głównie chodzi mi o to, że moim zdaniem przekraczana jest granica absurdu.
    Pochwaliłbyś to, że zabiorą ci telewizor czy inny sprzęt dlatego, że
    projektant nieświadomie położył na płytce dwa kondensatory w przeciwne
    strony naruszając czyjś patent, albo użył dwu szpulek (zamiast jednej) do
    nawinięcia transformatora. Do tego mniej więcej zmierza ochrona własności
    intelektualnej. Zabiorą i zniszczą tysiące telewizorów i niech każdy nabywca
    skarży producenta.
    Tak się dzieje bo to żyła złota dla prawników = ludzi, którzy niczego
    pożytecznego wyprodukować nie potrafią.
    Gdzieś widziałem akurat takie przykłady absurdów patentowych. Z tymi dwiema
    szpulkami to jeszcze było tak, że jedna firma tak robiła od lat, a druga
    opatentowała i potem skarżyła tę pierwszą.
    P.G.

  • 117. Data: 2014-10-27 18:15:04
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-27 o 17:48, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > pewnością poszła niezerowa ilość energii). Jednoczesne realizowanie
    > sprzecznych celi jest chyba nawet jakąś jednostką chorobową i ma swoją

    Czyli nie masz nic przeciwko temu żeby ktoś kopiował i sprzedawał taniej
    urządzenia produkowane przez Micromade?

> [...]
    > ochrona własności intelektualnej. Zabiorą i zniszczą tysiące telewizorów
    > i niech każdy nabywca skarży producenta.

    Naruszanie patentów to trochę inna sprawa. Raczej nie są ruszani klienci
    tylko producent. W pojedynczych przypadkach zastraszania klientów (jak
    SCO kontra użytkownicy Linuksa) dostawcy rozwiązań będących przedmiotem
    sporu patentowego gwarantowali użytkownikom ochronę prawną.

    > Tak się dzieje bo to żyła złota dla prawników = ludzi, którzy niczego
    > pożytecznego wyprodukować nie potrafią.

    Trolling patentowy to jedna strona a zalewanie rynku podróbkami perfum,
    torebek czy zegarków to przeciwna strona zagadnienia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 118. Data: 2014-10-27 18:34:22
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 27.10.2014 08:23, J.F. wrote:

    > My programujemy nasze uklady tak jak uwazamy za stosowne/zgodnie z
    > zasadami, a ze podrobki zle realizuja polecenia to nie nasza wina :-)

    Gdyby to był przypadek - następna aktualizacja powinna to naprawić, tzn
    ustawić jak było i poinformować użytkownika: "Sorry, masz podróbkę
    naszego układu i najnowsza wersja tego drivera nie będzie z nim
    współpracować. Zgłoś problem producentowi urządzenia. Jeżeli nadal
    musisz korzystać z podrobionego układu używaj starszej wersji."
    Tak powinni postąpić z resztą od razu. Ile ten układ jest produkowany?
    10 lat? a podróbki?

    --
    Mirek.

  • 119. Data: 2014-10-27 18:39:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >Jestem z tego pokolenia, które ma we krwi, że jak coś się psuje to
    >się to naprawia a nie wyrzuca.

    No coz, jesli chodzi o elektronike to czesto wszystko w jednym
    ukladzie scalonym...

    >Dokładnie dlatego nie potrafię zaakceptować niszczenia jakiegokolwiek
    >produktu tylko dlatego, że ktoś się tam dopatrzy nielegalnego użycia
    >jakiegoś wzoru.

    No ale wiesz - zastrzezony wzor jest, i wlasciciel ma prawo sie
    domagac wycofania produktu z rynku. A co moze zrobic producent w tym
    momencie ? Tylko zniszczyc.

    Jak to sam ksztalt produktu, to mozna miec watpliwosci, przy uzytym
    znaku - chcesz dopuscic podrobione towary do handlu za jakas tam
    oplata ? Zeby robily zla opinie oryginalnemu producentowi ?

    >Dla mnie to podobne to zakazania przez Apple - że w Polsce firma nie
    >może nazywać się "A". Dla mnie chore do kwadratu.

    A to nie wiem, ale prawo patentowe i wzorow uzytkowych ma kilkaset lat

> [...]
    >Używania nielegalnego oprogramowania, czy kupowanie podróbek nie
    >spełnia tego warunku = moim zdaniem nie można nazywać tego kradzieżą

    To tez i nie jest wrzucone.
    Ale ... Ty cos skopiujesz, a "poprzedni wlasciciel" nie ma 100 ...
    1000 ... 100 tys zl/euro/$ ktore uwaza ze mu sie naleza.

    Zreszta - cos tam chyba produkowales - przyjemnie by ci bylo, gdyby
    ktos zerznal dokladnie i sprzedawal taniej ?

    >Nie jest prawdą, że jak klient kupił za 500zł zegarek, który jest
    >podróbką takiego za 20 000 to producent tego za 20 000 stracił te 20
    >000. Ten klient tego zegarka by nie kupił i tyle.

    Ano - zazwyczaj nie. Czasem jednak tak.

> [...]
    >strata, czy może darmowa reklama i bogaty klient kupi akurat ten
    >zegarek tylko dlatego, że zobaczy u paru biedniejszych podróbkę, ale

    To nie tak dziala - takie zegarki sie kupuje, bo innych na nie nie
    stac !
    Chcesz miec zegarek taki sam, jak jakis szambonurek ? :-P

    A jak na podrobce pisze jeszcze Rolex i wszyscy tym handluja, to jest
    to antyreklama dla producenta - bo opinia o jakosci kiepska, a
    odroznic od oryginalu trudno.

> [...]
    >mniej więcej zmierza ochrona własności intelektualnej. Zabiorą i
    >zniszczą tysiące telewizorów i niech każdy nabywca skarży producenta.

    W tym przypadku tak, ale chcialbys miec jakies g* za ktore zaplaciles
    jak za prawdziwe Sony ?
    (choc to juz chyba nie ta marka co kiedys)

> [...]
    >dwiema szpulkami to jeszcze było tak, że jedna firma tak robiła od
    >lat, a druga opatentowała i potem skarżyła tę pierwszą.

    Moze sie zdarzyc - nieswiadomie, lub swiadomie.
    Ale to akurat latwo udowodnic ... i tu sie dopiero powinno zaczac
    narzekanie na prawnikow, ktorzy z latwej sprawy zrobia bardzo
    kosztowna :-)

    J.

  • 120. Data: 2014-10-27 19:25:04
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-10-27 18:34, Mirek pisze:
> [...]
    > będzie z nim współpracować. Zgłoś problem producentowi urządzenia.
    > Jeżeli nadal musisz korzystać z podrobionego układu używaj starszej

    Dlaczego producent ma instruować jak go okradać?
    Tego nie rozumiem w Twoim rozumowaniu.
    "Jak ten bydlak śmiał zainstalować zamek patentowy w drzwiach, przecież
    nie ukradłem mu jeszcze plazmy, co on sobie myśli, że wieża i komputer
    mi wystarczą?! Żądam, by nadal zamykał mieszkanie na kłódkę, którą można
    otworzyć gwoździem, to moje niezbywalne prawo!" Tak właśnie brzmisz z
    nawoływaniem do tego by nie utrudniano Ci używania starszej wersji
    sterowników.
    Tych podróbek nikt nie ma prawa używać z jakąkolwiek wersją
    oprogramowania FTDI.
    Jeśli zaś jakakolwiek wersja tego oprogramowania działała z podróbką to
    było to błąd i został właśnie naprawiony.

    --
    AWa.