  • 161. Data: 2014-10-31 08:48:34
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:m2u3gt$pqd$1@mx1.internetia.pl...
    > Nie mówimy o przestępstwie użytkownika. Mówimy o tym czy można
    > nieświadomemu wady prawnej użytkownikowi uniemożliwić korzystanie z
    > rzeczy, która posiada tę wadę. W przypadku kradzionego samochodu,
    > nielegalnego oprogramowania, sfałszowanej torebki lub kurtki, czy gadżetu
    > zrobionego ze zwierzęcia będącego pod ochroną - owszem można uniemożliwić.

    Jak ktoś ma zabytkowe pianino to mu będą klawisze zabierać.

    > Czemu?

    Bo inaczej się kupuje pena a inaczej samochód.
    Gdyby do kupowania każdego pena czy innego gadżetu podchodzić jak do
    kupowania samochodu to nikt by nic nie zrobił bo wszyscy byliby zajęci.

    > Nie sprawdzam, ale co to ma za znaczenie? Zakładam ze sprzedawca będzie
    > odpowiadał, za wady prawne.

    Ale ty nie będziesz jeździł jak Ci zabiorą rzecz mającą wadę prawną.

    > Ale właśnie o tym mówię. Jak firma strzeliła sobie w stopę montując
    > fałszowany chip to powinna bezpłatnie zamienić chip albo całe urządzenie
    > żeby klient nie był pokrzywdzony. Ale to nie zmienia faktu, że nabywca
    > trefnej rzeczy nie jest specjalnie chroniony w systemie prawnym. Chroniony
    > jest pierwotny właściciel rzeczy lub praw intelektualnych. Tak więc jemu
    > musi zostać oddana skradziona rzecz. W przypadku fałszywek prawa
    > właścicieli jest realizowane przez zniszczenie podróbki. A ten co kupił
    > trefny towar musi się procesować ze sprzedawcą.

    Że tak jest wiemy, ale to kwestionujemy.
    Kiedyś, gdy wynalazki brały się z pomysłowości ludzi miało to jak największy
    sens.
    Teraz wynalazki biorą się prawie wyłącznie z pieniędzy.

    Kiedyś taka ochrona była ochroną mądrego człowieka przed wykorzystaniem jego
    pomysłu przez ludzi mających pieniądze.
    Teraz celem tej ochrony jest zwiększanie zysku bogatych firm kosztem całego
    społeczeństwa.
    Moim zdaniem społeczny sens sprawiedliwości takiego prawa został już prawie
    całkowicie zatracony.
    Oczywiście jakakolwiek zmiana jest praktycznie nie możliwa, bo ci, którzy
    czerpią z tego korzyści na to nie pozwolą (a mają na to dość pieniędzy i
    będą mieli więcej).
    P.G.

  • 162. Data: 2014-10-31 09:20:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    JDX wrote:

    > Hmmm, albo dlaczego wiertło do betonu 5mm marki Bosch
    > kosztuje 15zł, gdy tuż obok wiszą jakieś chińskie po 7zł. Za dwie
    > sztuki. :-D Długo możnaby wymieniać.

    I moja praktyka pokazuje, że poniżej średnicy 8 należy wziąć te po 7 zł.
    Takie wiertło szybciej pęka niż się tępi.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 163. Data: 2014-10-31 10:23:13
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Mario wrote:

    > Pod warunkiem że celnicy nie zajrzą do paczki.

    A jak zajrzą, to co? Buty "Abibas" chyba dalej wolno sprzedawać. :->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 164. Data: 2014-10-31 12:20:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "JDX" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > On 2014-10-23 15:07, Mario wrote:
    > [...]
    > cholera. :-D Hmmm, albo dlaczego wiertło do betonu 5mm marki Bosch
    > kosztuje 15zł, gdy tuż obok wiszą jakieś chińskie po 7zł. Za dwie
    > sztuki. :-D Długo możnaby wymieniać.

    Bosch kosztuje więcej, bo drogo wycenia naklejki ze swoim logo. :)
    Wiertło SDS+ 10x1000 pękło w połowie swojej długości po kilkunastokrotnym
    użyciu. Kosztowało około 100 zł.
    Teraz kupuję takie wiertła po 12-15 zł, które nawet nie udają, że nie są
    chińskie. Wytrzymują wiercenie, kucie, wyginanie, zakleszczenia. Główną ich
    wadą jest mniej błyszcząca powierzchnia metalu. :)
    Tracę je głównie wtedy, gdy komuś je pożyczę i "zapomną" do mnie wrócić.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 165. Data: 2014-11-01 11:27:09
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    I o to w tej całej awanturze chodzi. O wyeliminowanie konkurencji, o
    wprowadzenie komunizmu (tym razem komunizmu korporacyjnego, bo
    korporacje to wszak nic innego jak zachodnia wersja
    sowchozów/kołchozów). Możesz w ramach wolności produkować co chcesz,ale
    musisz spełnić kilka drobnych wymagań, których spełnienie będzie cię
    kosztować kilka milionów dolarów. W przypadku firm małych najlepiej od
    razu zejść do podziemia.
    Dyskusja jest szalenie akademicka i widać ,że dyskutanci wciąż jeszcze
    znajdują się na etapie walki z rzeczywistością. Nie martwcie się
    .Przejdzie wam.

  • 166. Data: 2014-11-04 15:11:07
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message news:m2t4gt$g25$1@mx1.internetia.pl...
    > Ciężko ścigać małe żółte ludziki robiące kopie. Ciężko ścigać też
    > dystrybutorów kiedy każdy może zamówić sobie towar z Chin. Dlatego będzie się
    > ścigać użytkowników.

    Pytanie tylko czy powinnismy sie na to zgadzac?

    I dokad prowadzi ta droga? Co jezeli FTDI uzna za kilka lat
    ze w sumie (dla dobra uzytkownika) powinno sie starsze
    i legalne elementy wlasnie w taki sposob blokowac (bo nie
    moga gwarantowac ze one dalej dzialaja poprawnie)?

    Tez sie sprzeda?

    --
    http://db.org.pl/

  • 167. Data: 2014-11-04 15:16:16
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No wiesz ... w zasadzie to tez kradziez ... chcesz miec
    > ladny/prestizowy zegarek, a zaplacic nie chcesz.

    moze przeczytaj jeszcze raz

    takie prawo to pochwala cwaniactwa - traci 'frajer' ktory wybulil kase
    a nie przestepca

    --
    http://db.org.pl/

  • 168. Data: 2014-11-04 15:30:59
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
> [...]
    > wadą jest mniej błyszcząca powierzchnia metalu. :)
    > Tracę je głównie wtedy, gdy komuś je pożyczę i "zapomną" do mnie wrócić.

    moge potwierdzic

    niecale dwa lata temu po tym jak peklo mi dlugie sds 12mm za 99 pln kupilem
    3 wiertla 1000mm w aldim za 29 pln komplet

    wywiercily juz setki otworow, sa po pierwszym dopiero ostrzeniu i nic nie
    wskazuje na to ze sie koncza

    oczywiscie nie jest to regula bo np. dluta sds maja tam wyjatkowo podlej
    jakosci ale juz od dawna cena nie jest wyznacznikiem jakosci na tzw.
    "sredniej polce"

    --
    http://db.org.pl/