  • 101. Data: 2014-10-26 09:43:12
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 26 Oct 2014 08:53:10 +0100, Zbych <z...@o...pl> wrote:
    > Jak nie masz dziwnych wymagań, to driver na system nie jest ci
    > potrzebny. Stos USB w urządzeniu? Producenci uC dostarczają
    zazwyczaj
    > gotowce (czasami lepsze, czasami gorsze, czy wręcz niedziałające
    jak ST
    > w swoim generatorze Cube MX). Program na komputer/smartfon i tak
    musisz
    > napisać, chociaż ostatnio wpadło mi w oko, że chrome dorobił się
    obsługi
    > HID. Jeśli to się przyjmie, to może się okazać, że niedługo będzie
> [...]

    Dokładnie. Szczególnie, że hid jest programistyczne prosty jak
    konstrukcja gwoździa: dwa bufory, in i out.

    --
    Marek

  • 102. Data: 2014-10-26 20:58:17
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> wrote in message
    > Jak masz podróbkę np. Rolexa to też będziesz oskarżał producenta jeśli
    > to wykryje i zażąda zniszczenia podróbki?

    oczywiscie - zwlaszcza jezeli zaplace za niego wystarczajaco duzo
    zeby nie miec podejrzen ze to podroba to wisi mi co rolex o tym 'mysli'
    i moim zdaniem wara mu od mojej fizycznej wlasnosci

    ewentualne roszczenia powinien moc sobie wysuwac do kogos kto skopiowal
    ich wzor i znaki towarowe a nie do mnie skoro nabylem go w dobrej wierze

    moim skromnym wsadzanie wlasnosci intelektualnej w okolice paserstwa
    jest posunieciem sie o krok zbyt daleko

    --
    http://db.org.pl/

  • 103. Data: 2014-10-26 22:39:47
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-26 o 20:58, m4rkiz pisze:
> [...]
    > ich wzor i znaki towarowe a nie do mnie skoro nabylem go w dobrej wierze
    >
    > moim skromnym wsadzanie wlasnosci intelektualnej w okolice paserstwa

    Jak na razie w Polsce posiadanie podróbek nie jest karalne. A le jest
    karalne w Niemczech, Włoszech i Francji. I pewnie tak będzie w całej UE
    za parę lat. Wtedy to że kupiłeś w dobrej wierze, da ci szanse co
    najwyżej na uniknięcie odpowiedzialności. A podróbka i tak do
    zniszczenia. Roszczenia do nieuczciwego sprzedawcy wysuwasz w takiej
    sytuacji ty. Gdybyś z tym Rolexem pojechał do któregoś z tych krajów to
    taki scenariusz czeka cię już dzisiaj.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 104. Data: 2014-10-27 00:00:32
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    > Zbyt daleko posuniety wniosek ... bo czy oni wykrywaja podrobki i je
    > celowo niszcza, czy oni programuja swoje uklady w taki sposob, ze
    > podrobki sie przypadkowo niszcza ?

    Liczy sie intencja. Sytuacja podobna do tej, gdy podlaczysz kierownice
    w samochodzie pod prad i zabijesz zlodzieja. Teoretycznie mozesz sobie
    w samochodzie podlaczac co chcesz i jak chcesz, ale jak ci udowodnia,
    ze zrobiles to z zamiarem zabicia zlodzieja, to siedzisz...

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 105. Data: 2014-10-27 06:54:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Oct 2014 19:58:17 -0000, m4rkiz napisał(a):

> [...]
    > ich wzor i znaki towarowe a nie do mnie skoro nabylem go w dobrej wierze
    >
    > moim skromnym wsadzanie wlasnosci intelektualnej w okolice paserstwa

    No wiesz ... w zasadzie to tez kradziez ... chcesz miec
    ladny/prestizowy zegarek, a zaplacic nie chcesz.

    J.

  • 106. Data: 2014-10-27 08:23:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Oct 2014 23:00:32 +0000 (UTC), Gof napisał(a):

    > Liczy sie intencja.

    Ale w drugim przypadku intencje trudniej wykazac.
    My programujemy nasze uklady tak jak uwazamy za stosowne/zgodnie z
    zasadami, a ze podrobki zle realizuja polecenia to nie nasza wina :-)

    J.

  • 107. Data: 2014-10-27 09:28:08
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do nieuczciwego sprzedawcy wysuwasz w takiej sytuacji ty. Gdybyś z tym
    > Rolexem pojechał do któregoś z tych krajów to taki scenariusz czeka cię

    Coraz bardziej jestem za antyglobalistami.
    P.G.

  • 108. Data: 2014-10-27 09:37:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > No wiesz ... w zasadzie to tez kradziez ... chcesz miec
    > ladny/prestizowy zegarek, a zaplacic nie chcesz.

    Idziesz do sklepu, wybierasz ładny spośród wielu ładnych i masz ponosić
    karę, za to że masz akurat taki gust że źle trafiłeś.
    Dla mnie to jakaś paranoja jest - stawać się specjalistą w rynku zegarków
    przed pójściem do sklepu (aby wiedzieć ile która marka powinna kosztować).
    Ciekawe, czy na okrągłe coś na pasku ktoś nie ma patentu.
    P.G.

  • 109. Data: 2014-10-27 09:41:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ale w drugim przypadku intencje trudniej wykazac.
    > My programujemy nasze uklady tak jak uwazamy za stosowne/zgodnie z
    > zasadami, a ze podrobki zle realizuja polecenia to nie nasza wina :-)

    O ile dobrze zrozumiałem to musiało tam być polecenie przestawienia PID na
    0, które dla swoich układów nigdy nie jest wykonywane.
    Jakieś argumenty, że umieszczenie takiego polecenia jest stosowne/zgodne z
    zasadami przy programowaniu swoich układów?
    P.G.

  • 110. Data: 2014-10-27 11:45:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

> [...]
    >Jakieś argumenty, że umieszczenie takiego polecenia jest
    >stosowne/zgodne z zasadami przy programowaniu swoich układów?

    Trudno powiedziec co tam jest. Moze jakas smieszna sekwencja polecen,
    ktora u podrobek owocuje ustawieniem na zero, a w oryginalach nie.
    A moze "jest to opisane i uzasadnione na stronie 517 instrukcji do
    naszych ukladow".

    A moze "przeprowawadzamy walidacje produktu - nie chipa, produktu
    wyzszego rzedu, przez internet, i jesli jest to cos
    niezgloszonego/nieznanego u nas, to ustawiamy mu PID na zero, zeby
    uchronic przed zlym dzialaniem naszego drivera".

    Mozliwosci zeby nie bylo wprost "wykrywamy podrobki i je
    rozprogramowujemy" jest pelno :-)
    Oczywiscie powinno byc to jakos widoczne w programie, bo debugistow
    nie brakuje i wykryja, a potem kara moze byc sroga :-)

    J.