  • 81. Data: 2014-10-25 02:17:04
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 25 Oct 2014 01:30:50 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    > TO chyba używasz gotowych przejściówek. Gołego ukłądu PL23xx nie
    > pamiętam żebym widział w sklepie.

    Oczywiście, inaczej się nie opłaca. Na ebayu można dostać kabelki
    zdekompletowane z różnych urządzeń w cenach typu $1-$2.

    --
    Marek

  • 82. Data: 2014-10-25 04:27:19
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-25 o 02:17, Marek pisze:

    > Oczywiście, inaczej się nie opłaca. Na ebayu można dostać kabelki
    > zdekompletowane z różnych urządzeń w cenach typu $1-$2.

    No ale do czego skoro już jest coraz mniej komputerów z RS232?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 83. Data: 2014-10-25 06:01:58
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 24-10-14 09:28, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >>
    > Od samego początku uważam, że USB to przerost formy nad treścią. Według
    > mnie komputery powinny mieć n złącz (mniej więcej takich jak USB) do
    > których można by podłączać _po_jednym_ urządzeniu. Maksymalna długość
    > kabla byłaby uzależniona od prędkości.
    > Sposób komunikacji na jednej parze mógłby ewoluować w kierunku coraz
    > wyższych prędkości.
    > Moim zdaniem takie rozwiązanie nie miałoby istotnych wad w porównaniu z
    > wybranym (może poza tym, że dało by się obejść bez VIDów).
    > Czyli uważam, że USB podchodzi pod spiskową teorię dziejów.

    I słusznie.
    Cała historia ludzkości to historia spisków. Udanych i nieudanych.
    Tyle, że owce maja o tym nie wiedzieć, a Umiłowani Przywódcy mają po
    wsze czasy pozostać Umiłowanymi Przywódcami.

    Większość rzeczy wprowadzanych obecnie jako "standard" nie ma
    technicznego uzasadnienia lub uzasadnienie takie jest technicznie
    wątpliwe, "nowe" wersje oprogramowania dla 99% uzytkownikow nie
    przynoszą niczego nowego ani użytecznego, elektronika na gwałt szuka
    jakichkolwiek zastosowań, bo potrzeby rzeczywiste zostały już dawno
    zaspokojone , a interes musi się kręcić itd.
    Co do meritum to zalecam wyłączenie automatycznych aktualizacji,
    wszelkich zaś systemu operacyjnego przede wszystkim, dodatkowe firewall
    itd. Stopień inwigilacji jest już nie do zaakceptowania.

  • 84. Data: 2014-10-25 09:41:42
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-24 21:11, Mirek pisze:

    > Weź przestań. Nikt by tego nie używał jeśli by nie było narzucone i była
    > jakaś alternatywa. O tym że "lepsza alternatywa" nie muszę pisać, bo
    > wiadomo, że cokolwiek zrobione inaczej byłoby lepsze.

    A kto ci kazał używać? jest jeszcze lpt, rs, a znowszych sata mozesz
    używać do woli :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 85. Data: 2014-10-25 10:39:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Oct 2014 02:11:04 +0200, Marek napisał(a):
    > On Fri, 24 Oct 2014 22:58:25 +0200, Artur Miller <n...@n...com>
    >
    > Jaki jest sens używać pow. 128kbs uart przez usb, zamiast natywnie
    > np. usb hid?

    Robisz urzadzenie, ktore ma port uart, a usb nie.
    Przychodza nowe czasy ... albo przejsciowka, albo przekonstruowujemy
    urzadzenie. Zatrudniajac paru nowych specjalistow - od USB w
    urzadzeniu, od drivera na windows, na drugie windows, na trzecie, na
    mac, na androida ...

    J.

  • 86. Data: 2014-10-25 10:40:29
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-10-25 02:11, Marek pisze:

    > Jaki jest sens używać pow. 128kbs uart przez usb, zamiast natywnie np.
    > usb hid?

    choćby do debug uart. zeby sie bufor na logi nie zapchał to trzeba go
    szybko opróżniać. 128k czasem za wolno...

    @

  • 87. Data: 2014-10-25 10:47:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 24 Oct 2014 09:28:42 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
> [...]
    > można by podłączać _po_jednym_ urządzeniu. Maksymalna długość kabla byłaby

    Ale to zmierzasz w kierunku wyeliminowania hubow. A to tylko fragment
    problemu ... no i spory problem, bo potrzebujesz np 5 urzadzen, a
    komputer ma 4 gniazda itp.

> [...]
    > Moim zdaniem takie rozwiązanie nie miałoby istotnych wad w porównaniu z
    > wybranym (może poza tym, że dało by się obejść bez VIDów).

    Ale wiesz - mialo byc PnP. Czyli cala reszta problemow pozostaje.
    Podlaczamy urzadzenie, trzeba napisac driver, zainstalowac, driver
    jest drogi, a tu jedna firma daje za darmo.

    Zreszta i bez PnP by to samo bylo.

    > Czyli uważam, że USB podchodzi pod spiskową teorię dziejów.

    A to byc moze. Gdzies tam z jednej strony sa ludzie, ktorzy mysla
    "pecety sa zbyt skomplikowane, jak je uproscic", a drudzy "i przy
    okazji zarobimy 100 mln za licencje".

    J.

  • 88. Data: 2014-10-25 10:50:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Oct 2014 06:01:58 +0200, Dupek Żołędas napisał(a):
> [...]
    > wszelkich zaś systemu operacyjnego przede wszystkim, dodatkowe firewall
    > itd. Stopień inwigilacji jest już nie do zaakceptowania.

    Myslisz ze cos ci to da ?
    Systemowe sledzenie moze omijac systemowe firewalle,
    Dodatkowe ... trudno bedzie skonfigurowac, aby to co chcemy dzialalo,
    a reszta nie. Bedziesz otwieral dostep do poszczegolnych witryn przed
    ich obejrzeniem ?

    J.

  • 89. Data: 2014-10-25 12:13:26
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Ale to zmierzasz w kierunku wyeliminowania hubow. A to tylko fragment
    > problemu ... no i spory problem, bo potrzebujesz np 5 urzadzen, a
    > komputer ma 4 gniazda itp.

    Gdyby wprowadzono standard taki jak ja opisałem to 4 gniazda miałby komputer
    wyprodukowany 10 lat temu.
    Ten sprzed 5 lat miałby 8 z tyłu i 4 z przodu.

    > Ale wiesz - mialo byc PnP. Czyli cala reszta problemow pozostaje.
    > Podlaczamy urzadzenie, trzeba napisac driver, zainstalowac, driver
    > jest drogi, a tu jedna firma daje za darmo.

    Ci producenci co chcą aby ich urządzenie było PnP to mają ten problem. Mnie
    PnP wkurza bo skutek jest zawsze taki, że Windows mi pisze, że nie znajduje
    drivera i czy mu pozwolę poszukać w sieci. Pozwalam i on nie znajduje
    (zawsze mnie to zadziwia, bo przecież gdzieś by mogli te drivery gromadzić).
    Więc pytam brata i on mi mówi, że owszem będzie PnP jak wcześniej
    zainstaluję coś i daje mi to coś (nie wiem skąd on to coś ma :) ). Zazwyczaj
    mija więc jeden lub dwa dni zanim zrealizuje się drugie P z PnP.

    Jak podłączam (Plug) urządzenie na RS232 i (and) uruchamiam program który ma
    z nim działać (Play) to mam PnP i żadnych zbędnych pytań i tracenia czasu aż
    mnie poinformuje, co zrobiłem 10s temu ("Podłączyłeś nowe urządzenie i ono
    działa/nie działa.").
    Ze złączem zawierającym zasilanie + RS485 byłoby tak samo.

    > Zreszta i bez PnP by to samo bylo.

    > A to byc moze. Gdzies tam z jednej strony sa ludzie, ktorzy mysla
    > "pecety sa zbyt skomplikowane, jak je uproscic", a drudzy "i przy
    > okazji zarobimy 100 mln za licencje".

    I zostało tylko to "przy okazji" bo rozwiązanie zrobiło się bardziej
    skomplikowane niż by mogło być. Nie wierzę, aby tzw. zwykły użytkownik
    zawsze rozumiał dlaczego jedne huby są z zasilaczem a inne nie i nigdy tego
    źle nie połączył. A jakby każde urządzenie miało swoje gniazdko w komputerze
    to nie było by żadnych wątpliwości.

    Chyba w 1993 (a może rok albo dwa później) na targach "Cebit" (a może
    "Elektronika") rozpytywaliśmy producentów różnych złącz o wtyczki USB. Nie
    wiedzieli o co pytamy, a my wtedy jeszcze nic o USB nie wiedzieliśmy.
    Byliśmy absolutnie przekonani, że tam będzie GND, +5V i RS485 i chcieliśmy
    się do tego podłączyć z naszym Piccolo (bo nasze rozwiązanie z podbieraniem
    zasilania z gniazda klawiatury od zawsze nam się nie podobało).
    P.G.

  • 90. Data: 2014-10-25 13:36:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Oct 2014 12:13:26 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

    > Gdyby wprowadzono standard taki jak ja opisałem to 4 gniazda miałby komputer
    > wyprodukowany 10 lat temu.
    > Ten sprzed 5 lat miałby 8 z tyłu i 4 z przodu.

    Dla blaszakow nie problem, dla innych tak.
    W laptopie mam trzy, niby mam wszystko w srodku i nie potrzebuje,
    ale BT (w srodku nie ma), myszka, i juz sie trzeba zastanowic jak
    skopiowac miedzy dwoma zewnetrznymi pamieciami :-)

    > Ci producenci co chcą aby ich urządzenie było PnP to mają ten problem.

    Nie tylko. Gates chce aby Windows byl postrzegany jako produkt dla
    kazdego, latwy w obsludze, IBM, Dell i HP jak jeszcze robili to tez
    chcieli, Intel chce, aby jego procesory sie sprzedawaly.

    > Mnie
    > PnP wkurza bo skutek jest zawsze taki, że Windows mi pisze, że nie znajduje
    > drivera i czy mu pozwolę poszukać w sieci. Pozwalam i on nie znajduje

    Nie mowie nie, ale to zla realizacja, a nie pomysl.
    Pare innych rzeczy mnie w PnP wkurza.

    Tylko czy proponujesz lepsza ? Kochanie, tyle razy ci mowilem, aparat
    do lewej dziurki, a drukarke do prawej. W trzecim rzedzie.

    > (zawsze mnie to zadziwia, bo przecież gdzieś by mogli te drivery gromadzić).

    No i chyba zgromadzili, bo gdzies przeciez szuka, chyba nie u googla ?

    Czas tego szukania to mnie tez zastanawia..

    > Więc pytam brata i on mi mówi, że owszem będzie PnP jak wcześniej
    > zainstaluję coś i daje mi to coś (nie wiem skąd on to coś ma :) ). Zazwyczaj
    > mija więc jeden lub dwa dni zanim zrealizuje się drugie P z PnP.

    Owszem, ale bez komplikacji bylo przeciez to samo :-)

> [...]
    > działa/nie działa.").
    > Ze złączem zawierającym zasilanie + RS485 byłoby tak samo.

    Oj ... jestes jedynym ktory PnP na RS232 chwali ?

    Jak juz myslisz o PnP, to przestaje byc prosto. Trzeba jakis protokol
    komunikacji, wszyscy musza go respektowac, wszystkim musi pasowac, w
    zasadzie musi byc sprzetowo wspomagany, i smiem twierdzic ze koncepcja
    hubow niewiele to juz komplikuje.
    A w sumie ... po co wymyslac, ethernet juz byl :-)

    > I zostało tylko to "przy okazji" bo rozwiązanie zrobiło się bardziej
    > skomplikowane niż by mogło być.

    Tez mi sie tak wydawalo, ale moze mysleli przyszlosciowo i tak im
    wyszlo.

> [...]
    > źle nie połączył. A jakby każde urządzenie miało swoje gniazdko w komputerze

    Bylyby te same. Dlaczego do mojego telefonu nie moge podlaczyc
    zewnetrznego dysku i nagrywarki ?

    > Chyba w 1993 (a może rok albo dwa później) na targach "Cebit" (a może
    > "Elektronika") rozpytywaliśmy producentów różnych złącz o wtyczki USB. Nie
    > wiedzieli o co pytamy, a my wtedy jeszcze nic o USB nie wiedzieliśmy.

    Ale juz wiedzieliscie o co pytac, wiec ktos nad tym pracowal.
    Czyzby jeszcze zlacza nie zdazyl zastrzec, ze oni nie wiedzieli? :-)

    Wiki podaje, ze prace wystartowaly w 94, wiec to bylo raczej dwa lata
    pozniej

    > Byliśmy absolutnie przekonani, że tam będzie GND, +5V i RS485 i chcieliśmy
    > się do tego podłączyć z naszym Piccolo (bo nasze rozwiązanie z podbieraniem
    > zasilania z gniazda klawiatury od zawsze nam się nie podobało).

    Az tak wiele sie nie pomyliliscie, jest zasilanie i ... RS485 chyba
    nie podaje dokladnych napiec, wiec USB sie miesci.
    Tylko dochodzi sygnalizacja jednodrutowa ...

    J.